начало

Конкурсът за апелативните прокуратури ще започне почти от началото, процедурата била опорочена Конкурсът за апелативните прокуратури ще започне почти от началото, процедурата била опорочена

Лошо отношение!

Дискусии на тема съдебната власт в България


Лошо отношение!

Мнениеот УЖАСЕНА!!!! » 13 Сеп 2005, 14:30

Днес ми се наложи да посетя доловодството на Софийски районен съд и бях ужасена от лошото отношение на деловодителките там. Незнам как вие, юристите, които се сблъсквате всеки ден с тях как се оправяте! Или те се отнасят така само към незнаещите и питащи граждани! Надявам се да не ми се налага повече да имам срещи с тях!!!!!
УЖАСЕНА!!!!
 

Мнениеот Гост » 13 Сеп 2005, 14:41

Не се тревожи! Деловодителките трябва да бъдат лоши - адвокатите много ги нервят с некомпетентността си и глупавите си въпроси!
Гост
 

Мнениеот Деловодителка » 13 Сеп 2005, 14:53

Anonymous написа:Не се тревожи! Деловодителките трябва да бъдат лоши - адвокатите много ги нервят с некомпетентността си и глупавите си въпроси!


Гламавец, а ти къв го раздаваш?
Деловодителка
 

Мнениеот kontrol » 13 Сеп 2005, 16:16

Оплачете се на председателя, Колев, все някой трябва да им напомни как да се държат.
Писмено, разбира се.
kontrol
Активен потребител
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49

Мнениеот изпатил » 14 Сеп 2005, 10:00

да бе да все си мисля, че отношението на деловодителите ще се оправи с едно оплакване. Не знам как е в Районен съд София, но в нашия съд те са сякаш несменяеми и потомствени на тази длъжност и действително смятат, че знаят всичко.
изпатил
 

Мнениеот Гост » 14 Сеп 2005, 10:59

Абе от тая година ги атестират /което е в пряка връзка с увеличението на заплатите им/. Една от точките, по които ги оценяват е отношението към гражданите. И не им прощават шефовете им, да знаете...
Гост
 

Мнениеот адвокат » 14 Сеп 2005, 11:30

Ето защо необходимостта от жалба до Председателя на СРС срещу грубото отношение на съответната служителка е просто наложителна,за да започнат да се оправят нещата малко по малко.Лошото е,че на българина не му се занимава,но иначе се оплаква! И за това именно сме я докарали до това положение!
адвокат
 

Мнениеот Liza » 25 Сеп 2005, 11:34

По чл.20,ал.2 от ЗДС изрично е вменено задьлжението за дьржавният служител за любезно отношение кьм гражданите,които обслужва,а в чл.89,ал.2,т.5 грубото и невьзпитано отношение е вьздигнато в самостоятелна хипотеза на дисциплинарно нарушение.Това,което можете да направите е да се оплачете до по-горестоящиат началник,като законьт казва,че дисциплинарно нарушение извьршва и началник, който не е обьрнал внимание на оплакване на граждани.Законьт урежда основанието за този вид дисциплинарно нарушение,но не урежда пьлно механизма,по който може да се тьрси и получи ефикасна защита срещу своеволното, безотговорно и ужасно грубо отношение на служителите, което не е изключение , а за сьжаление правило и го има навсякьде, защото всеки е поставен човек на някого.За да се наложи дисц. наказание,наказващият орган взема предвид становище на дисциплинарен сьвет,който взема решение с мнозинство от две трети,а самото решение сьдьржа становище относно наличието на основание за отговорност,вида и размера на евентуално извьршеното нарушение.Не сьм чула до сега да се е задействала тази тежка процедура по такова оплакване, а не мисля и че това би станало.Аз самата направих преди време такова оплакване,вьв врьзка с направо нечовешкото отношение на една служителка от НОЙ, но всичко остана без резултат.Все пак не мисля,че ние обикновените граждани трябва да се примиряваме с това и мисля,че колкото повече такива оплаквания има, толкова повече,ще се помисли за вземането на по-ефикасни мерки срещу това. Защо ако аз работя в частна фирма и някой е недоволен от мен и направи дори устно оплакване до шефа ми,това би ми излязло през носа, а дьржавните служители понеже са хора на този или онзи да се чувстват и да бьдат недосегаеми?!
Liza
 

Мнениеот Патило » 25 Сеп 2005, 16:17

Колкото и задължения да са вменени на един човек, от колкото и да е нормативни акта и колкото и състава на нарушение да се осъществяват чрез определено поведение, докато има шуробаджанащина в съответните институции и непукизъм от страна на отговорните фактори ще има и такова отношение. Поради това моят съвет към всички, които са се сблъскали с такова НЕЩО е да чрез поведението си да припомнят на съответните субекти поговорките: "На каквото си постелеш на това ще легнеш", "Каквото повикало такова се обадило", "Да би мирно седяло не би чудо видяло", "На зла круша зъл прът" и други подобни. А ако решат да покажат простотията си докрай то много по-лесно ще е да им бъде наложено някакво наказание. Това е единствения начин да се въздейства на този "човек", независимо от настроението на неговия началник и роднинските връзки помежду им! А на тези, които са на противоположната позиция ще кажа: Може би не сте патили достатъчно.
Патило
 

Мнениеот Гост » 25 Сеп 2005, 17:07

Не всички деловодителки са такива, но действително ги има във всеки съд, и едва ли ги дразнят само адвокатите - тях просто всичко и всички ги дразнят и никаква атестация не ги "стряска".
Гост
 

Мнениеот Разбиращ » 25 Сеп 2005, 17:23

Такива деловодителки наистина има във всеки съд. Те не са кошмар само за адвокатите. Те са кошмар и за самите съдии. Губят се призовки, книжа се подшиват към други дела, не се докладват спешни молби и пр. И когато я мързи да търси делото твърди, че е на доклад при съдията.
Разбиращ
 

Въпрос на организация

Мнениеот Гост » 25 Сеп 2005, 17:39

Разбиращ написа:Такива деловодителки наистина има във всеки съд. Те не са кошмар само за адвокатите. Те са кошмар и за самите съдии. Губят се призовки, книжа се подшиват към други дела, не се докладват спешни молби и пр. И когато я мързи да търси делото твърди, че е на доклад при съдията.

Ама това е малко несериозно. Не, че не е така.Все пак работа на всеки ръководител на съотв.звено е да организира работата в него.Критиката едва ли може да се отправи само към служителите. Нали е стара приказката откъде се вмирисва рибата...
Гост
 

Re: Въпрос на организация

Мнениеот Разбиращ » 25 Сеп 2005, 17:48

[/quote]
Ама това е малко несериозно. Не, че не е така.Все пак работа на всеки ръководител на съотв.звено е да организира работата в него.Критиката едва ли може да се отправи само към служителите. Нали е стара приказката откъде се вмирисва рибата...[/quote]

Да. Тъпо е, ама е така. Идва районен съдия на 25-26 години. Срещу него деловодителка, която е там от 10-15-20 години и го гледа отвисоко. Изразява се за него като за "Мойто съдийче" и цитина на кои апелативни и върховни съдии е била деловодителка и как те са си разбирали от работата а "то" - не. Административният ръководител на съда витае обикновено в разредените сфери на висшата политика и не се занимава с простотии. А съдийчето го е страх да си каже, че не може да се оправи с една деловодителка, щото ще му падне реномето. Пък го има и социалният елемент, ако стане причина да я уволнят - къде ще иде гладна и жадна. Ще му тежи на съвестта.
И те - лошите деловодителки са вечни. Повярвайте ми.
Разбиращ
 

Мнениеот Нана » 27 Сеп 2005, 10:38

Атестацията не ги стряска служителите, защото те се атестират един друг. После всеки се запознава с това, каква атестация са му дали другите. Как ще напишат нещо един срещу друг, след като след атестацията трябва пак да работят заедно?????????!
Нана
 

Мнениеот Гост » 28 Сеп 2005, 18:37

ПРАВИЛНИК ЗА СЪДЕБНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ В РАЙОННИТЕ, ОКРЪЖНИТЕ, ВОЕННИТЕ И АПЕЛАТИВНИТЕ СЪДИЛИЩА
Раздел IV.
Атестиране, рангове и повишаване в длъжност

Чл. 181. Атестирането се извършва от съдебния администратор. Той може да възложи на завеждащите служби в специализираната администрация атестирането на непосредствено подчинените им съдебни служители.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Чл. 184. (1) Показателите, по които се оценяват съдебните служители, са:
1. срочно и качествено изпълнение на служебните задължения - до 5 точки;
2. спазване на правилата за професионална етика - до 4 точки;
3. поведение при работа с граждани - до 4 точки;
4. способност за самостоятелна работа - до 4 точки;
5. организационни и управленски умения - до 3 точки;
6. степен на подготвеност и способност за работа с нормативни актове - до 3 точки;
7. възможности за комуникация - до 3 точки;
8. умения за работа в екип - до 3 точки;
9. инициативност, поемане на извънредна работа, проява на творчество в работата - до 3 точки;
10. оценка на прекия ръководител - до 3 точки.
(2) При атестирането се вземат пред вид и получените сигнали, жалби и предложения.
(3) Показателите и методиката за оценка се записват във формуляра на атестирания служител.
Гост
 

Мнениеот какаВиДа » 28 Сеп 2005, 20:12

Знаете ли, наистина не всички деловодителки са лоши... Аз, например, имам една приятелка - деловодител в РС, много е готина. Усмихва ми се, върши бързо и точно работата си - нали е приятелче.
Но има и такива едни, изкопаеми, които са заприличали на сенки на съдебните канцеларии, да има чалъм - съвкали са те и са те изплюли за секунда. Направо да ти се отще.
Работата с оплакванията работи по един много интересен начин - поне при мен стана така: оплаках се, че не ми дадоха делото до последния момент в срока за обжалване - да се запозная с решението поне, защото в призовката, естествено бяха вписали само "Решено." Страхотна информация, нали?! И какво - от обясненията на деловодителката и събраните данни не стана ясно дали изобщо аз някога съм ходила в този съд и дали изобщо имам нещо общо с делото. Слава Богу, че го печелех. Сега в тази стая гледам да не влизам - да са живи колегите от кантората.
какаВиДа
 


Назад към Съдебна власт


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта


cron