навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Пестеливият чаровник - тест на Dacia Duster Extreme

2022-03-25 0

Пестеливият чаровник - тест на Dacia Duster Extreme

автор: Слави Славчев

Dacia Duster не само не е новост по българските пътища, но е и един от най-продаваните автомобили в Европа. Няма случайни неща и историята на този достъпен SUV силно наподобява тази на грозното пате, която всички знаем как завършва. За щастие метаморфозата на Duster от практичен и здрав семеен автомобил, в който акцентът е върху надеждността и ниските разходи, към много по-красив автомобил с вече доста по-модерна техника се случи напълно успешно. Разбира се, никой не е очаквал друго предвид инженерния потенциал на компанията-майка Renault, в чиято палитра има аналогични модели с множество най-модерни екстри и чудесни двигатели, които се отличават с уникален и привлекателен дизайн. Така че Duster закономерно черпи с пълни шепи от добродетелите на по-скъпите си събратя и вече има с какво да очарова не само любителите на неустоимите оферти.

Модерен и привлекателен отвън

Моделът, който тествах, е дори още по-специален. Лимитираният модел Duster Extreme веднага грабва окото с оранжевите си детайли в екстериора и интериора, които предполагам ще допаднат на младите му притежатели. На мен също ми се сториха свежи, но това, което ми импонира още повече, беше страхотният сив цвят "Urban", който доказва, че сивото не само не е скучен цвят, но може дори да ви отличи в трафика. Свалям шапка на марката за отличните цветови попадения, които прилага в модела, за да го направи още по-уникален – няма как не сте обръщали глава и по оранжевото от предишното поколение…



Duster Extreme стои високо над пътя, а големите арки на специалните за изпълнението 17-инчови черни джанти му придават сериозен вид. Моделът отдавна е доказал, че се справя повече от убедително и при разходки извън пътя, така че повечето агресия във външността добавя към самочувствието на собственика. Актуалната стилистика на предните и задните LED светлини не само на Duster, а на марката като цяло, също много ми допада и освен лесна разпознаваемост, допринася и за модерното излъчване на дизайна.

Тези красиви светлини ще ви посрещнат с приятелски поздрав веднага щом доближите колата. Безключовият достъп също работи отлично – дори не е нужно да докосвате нищо – Duster се отключва и заключва напълно автоматично, когато го приближите или се отдалечите. 

Още по-приятен отвътре

Вътре ме чакаше още по-приятна изненада. Интериорът е привлекателен и напълно отговаря на очакванията за автомобил от 2022-ра година. Ергономията е на ниво, а компромисите в удобствата на салона и материалите нито са големи, нито са очевидни. В изпълнението Duster Extreme е включена чудесна инфотеймънт система с голям тъч екран, карта и навигация на български. Безжичната поддръжка на Android Auto беше истинска изненада и също работи отлично, което отвежда автомобила на нивото на всички негови съвременни събратя по отношение на екстрите за забавление и комуникация. Трудно ще повярвате, че в автомобил за доста под 40000 лв. ще получите гласов асистент, който може да чете новите ви съобщения на български и английски, за да не се разсейвате.

Освен това разполагате с четири камери, така че можете да паркирате и на сантиметър от бордюра. Те дават достатъчно качествена картина дори нощем и със сигурност ще ви спестят дребни, но много неприятни случки.

В салона има четири USB порта за зареждане на устройства (ако съм броил правилно). Те са приятно осветени за безпроблемно откриване, а дори пътниците отзад разполагат с достъп до безценна енергия.

Багажникът е убедително голям, което е достойнство на модела още от първото поколение. 

Как се движи

Може би сте забелязали, че в заглавието се говори за "пестеливец". Моделът, който карах, е с 1-литров трицилиндров турбо двигател, който има фабрична газова уредба. Големият обем на газовата бутилка – 49 литра ви дава доста голяма автономност – само на газ Duster може да измине около 600 километра, ако карате пестеливо. Ако използвате и бензиновия резервоар, на практика можете да не спирате за зареждане и цял ден. В комбинация с добрия разход от около 6,5 л/100 км при движение извън града с 80-90 км/ч и смесен около 8 (по равно градско и извънградско – средна скорост 35-38 км/ч) на практика няма как да се движите по-евтино, освен на ток.

Динамиката на малкият турбо двигател е прилична – можете да изпреварите без проблем, ако сте на правилната предавка (от 6-те), защото силата му идва в средните обороти – от малко над 2000 до към 3500. В този режим звукът му също е доста интересен. Един от минусите на трицилиндровите двигатели е по-неравномерният празен ход и като цяло при потегляне Duster Extreme е малко по-грубичък от фините си френски братовчеди. Другата ми забележка е по отношение на движението на скоростния лост, който макар да върви леко, има сравнително дълъг ход и не толкова прецизно позициониране на отделните предавки. Но и без друго Duster канибализира продажбите на по-скъпите модели от гамата на концерна, затова считам това за очакван компромис, с който се свиква.

Като поведение на пътя Duster стъпва уверено и както знаем, изобщо не се вълнува от по-грубите и неравни настилки. Окачването е приятно безшумно и доста издръжливо, но и не очаквайте да ви глези със супер фини обноски. Шумоизолацията при движение е добра. Автомобилът се накланя в по-острите завои, което също не е изненада предвид високата му стойка. Като цяло можете да разчитате на неутрално и сигурно поведение, което да ви осигури спокойствие във всички ситуации. Заслуга за това имат и убедителните спирачки (да, отзад все още са барабанни). 

 

За кого е

След като сте разгледали снимките към материала, би трябвало вече да сте решили дали Duster Extreme ви допада. Дизайнът определено е насочен към младите потребители, които съм сигурен, че ще получат одобрителни отзиви не само от своите приятели, но и от родителите си. Надеждната техника, евтината поддръжка и изключително ниският (като пари) разход на гориво със сигурност са попадение в десетката за семейства, които имат нужда от място и гъвкавост, за да могат да ползват автомобила за всичко – от пътуване до детската градина, до пикник сред природата. Тази категория потребители със сигурност ще оценят модерната инфотеймънт система и лесното управление като цяло. Duster все така носи короната за най-достъпен автомобил в класа и със сигурност предлага най-доброто съотношение между възможности и цена на пазара.

Ако държите на свръхмодерни асистенти, луксозна тапицерия и възможно най-комфортно возене, то Duster по-скоро не е за вас, което е логично, защото в такъв случай претенциите ви могат да бъдат задоволени минимум на двойна цена.

за 55%  против 45%  504 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 

rss
Посети форума