навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Honda E е пратеник от бъдещето и вече е в България

2021-09-20 0

Honda E е пратеник от бъдещето и вече е в България

Автор: Слави Славчев
Снимки: Иван Монев

Няма как да сте пропуснали факта, че колите от бъдещето ще се задвижват от електричество. Едва ли ви е убегнало също, че електрическите модели по традиция са футуристични и наблъскани с всички възможни технологии. Когато за първи път видите Honda E, обаче, ви чака искрено удивление. Как може един толкова технологичен и визионерски продукт да се вмести в супер очарователен носталгичен дизайн?

Още първия път, в който видях Honda E в един от епизодите на легендарните английски серии Top Gear, веднага разбрах, че това просто не е случаен автомобил. Случаите, в които в това предаване е показван компактен градски модел, сигурно са по-малко от пръстите на двете ръце. От тогава Honda E успя да спечели цял куп награди, включително да стане първата японска кола, отличена с "Автомобил на годината" в Германия.

Случайности и късмет в случая, разбира се, няма. Японците, чисто по японски, са седнали пред абсолютно белия лист, за да пренапишат визията за градската мини кола на бъдещето. Стилистиката на формите и детайлите от екстериора е поразителна. Това е едновременно олицетворение на функционалната простота и толкова безпощадна секси препратка към миналото, че човек подсъзнателно почва да калкулира наличните си спестявания.

Формата на светлините е меко казано очарователна и със сигурност адски различна в морето от тънки LED тела, а тяхното сходство в предната и задната част допълнително вдигат нивото на цялостната хармония. Стъклата на вратите без рамки допълнително подсилват усещането за лекота и баланс. Дори портът за зареждане е поставен под полупрозрачен капак точно в средата отпред за повече удобство. По-наблюдателните веднага ще бъдат полу шокирани от липсата на странични огледала. На тяхно място има дискретни LED мигачи с вградени камери, за които от Honda обещават, че продължават да работят добре дори в мокро и кално време. По време на теста беше слънчево, така че остава да им се доверим.

И ако вече сте влюбени в неподправения стил, който крещи за индивидуалност, почакайте да видите изненадите отвътре. Въпросните електронни огледала са реализирани под формата на два цветния дисплея в двата ъгъла на таблото, а между тях има… ами още три екрана по цялата ширина. Левият логично играе ролята на дигитален контролен прибор, а до него има два внушителни тъч дисплея, които могат да показват на практика всичко – от навигацията до музикалната ви колекция и дори могат да разменят местата си – доста удобно, когато предният пътник е истинският навигатор. Вече попаднали в този дигитален свят е достатъчно да отправите поглед нагоре към огледалото за обратно виждане, което на пръв поглед изобщо не изглежда толкова технологично. Леко докосване в задната му част обаче, го превръща в истински екран, който е свързан директно към задната камера, така че височината на пътниците на задната седалка на практика няма никакво значение. Да си призная, карането с изцяло дигитални огледала е малко необичайно в началото, но опиянението от технологията скоро надделява и подсилва чувството, че вече сте част от бъдещето.

А то определено е доста слънчево, не и без приноса на панорамния покрив. Интериорът е изпълнен с красиви дървени апликации и здрав плат в неутрално сиво. Мястото на седалките е учудващо щедро предвид наистина компактните размери на Honda E. Още по-приятна изненада е междуосието от над 2,5 метра. Отзад също се седи нормално, макар височината на тавана да не е идеална за хора над 1,80 м. Багажникът предлага сравнително скромно пространство, но да не забравяме, че това е вашия градски автомобил.

В теста имахме възможност да изпробваме по-мощната версия със 154 к.с. от електродвигателя, който задвижва задната ос. Honda E е супер пъргава и ако правите аналогия с толкова коне на автомобил с двигател с вътрешно горене, ще останете много излъгани, ако очаквате подобна динамика. Изпреварванията са почти толкова лесни, колкото мисълта за тях. Другата приятна изненада е много добрата возия и стегнатото управление, които доставят удоволствие. А ниският център на тежестта почти ви провокира да взимате завоите, без да натискате спирачката.

От Honda са подходили рационално по отношение на самото позициониране на E. Вместо да направят градския мъник излишно тежък, инженерите са се ограничили до батерия с капацитет 35,5 кВч. От една страна тя осигурява напълно адекватния пробег до 222 км, а от друга, не се изискват дълги часове за нейното зареждане. Дори при най-бавния метод на зареждане с 2,3 кВ мощност от домашния контакт, батерията може да бъде заредена напълно за малко под 19 часа. За щастие се предлагат и множество други варианти, така че при инсталирането на зарядна станция, това време лесно може да бъде сведено до под 8 и дори до 4 часа. Тук идва и основното предимство на електрическото задвижване – изминаването на 100 км ще ви струва по-малко от 2,30 лв., ако използвате нощна тарифа. Другият голям плюс на Honda E е, че нейното обслужване до 100 000 км излиза 6-7 пъти по-евтино от това на еквивалентен бензинов автомобил.

Разбира се моделът е високотехнологичен и по отношение на асистентите си, които са необичайно много на брой за този клас. 360-градусовата панорама при паркиране и напълно автономният паркинг асистент гарантирано ще намалят стреса дори в най-натоварените градски условия.

Honda E вече е в България на цени, започващи от 66990 лв. с ДДС и е не просто глътка свеж въздух в морето от прекопирани идеи и псевдомодернизъм, а истински новаторски автомобил, в който жадуващите за технологична индивидуалност мигновено ще се влюбят. Остава ви само да не забравяте да храните рибките на виртуалния скрийнсейвър.

за 50%  против 50%  1409 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 

rss
Посети форума