Zdraweite,
problema mi e slednia: zakupih edno elektronno ustroistwo (flash-reader za flash karti) na 22.04.2003, koeto ima garancia 6 meseca (t.e. do 22.10.2003) ot 22.07.2003 za 3ti pat im go nosuia zashtoto 4ete s greshki, no ne winagi (zna4i na 100 - 150 faila 1-2 sa s greshki), no mi go wrashtat sled 10 -12 dena s obesnenieto 4e wsi4ko mu e w red, nosia im failowete koito sam pro4el s greshkite no otkazwat da mmi gi widiat , ne bila tiahna rabota serviza wil w sofia a te sa w Plovdiv. Wzemat ustroistwoto i go prashtat otnowo w Sofia. Kakwo moga da naprawia ? Skoro shte mi izte4e garanciata a spored men te towa i celiat da izte4e i da ne mi go smeniat. Dokolkoto wijdam ustroistwoto e kapsulowano i e tolkowa malko 4e edwa li podleji na niakakaw remont. Cenata na ustroistwoto ne e wisoka 40 lv., no wse pak sashto shte ni prawiat na glupaci .Kak bih mogal da gi nakaram da mi zameniat stokata, da mi warnat parite ili da mi ia poprawiat predi da izte4e garanciata? Woobshte kawi prawa imam ?
blagodaria wi mnogo za wimanieto i pomoshta
- Дата и час: 12 Дек 2024, 10:11 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
problem s Garancia za stoka
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
Re: problem s Garancia za stoka
Можете да заведете дело - това действие спира теченето на срока.
- bgjurist
- Потребител
- Мнения: 966
- Регистриран на: 11 Сеп 2002, 14:11
Re: problem s Garancia za stoka
Това,което Ви съветва колегата bgjurist е много превилно, но аз искам да Ви кажа че практически най-доброто което можете да напражите е да отидете в магазина да им вдигнете скандал колко пъти сте ходили там и на какво прилича това нещо и ако откажат да ви заменят устройството пре очите в, като новото е с нова 6 месечна гаранция, да им кажете че си искате парите обратно и не искате да имате нищо общо с тяхната фирма.
Знам че подхода ми съвсем не подхожда на юридическата мисъл, но в България ситуацията е такава за момента - няма пълни гаранции за правата на потребителите.
Успех
Знам че подхода ми съвсем не подхожда на юридическата мисъл, но в България ситуацията е такава за момента - няма пълни гаранции за правата на потребителите.
Успех
- tanyav
- Младши потребител
- Мнения: 45
- Регистриран на: 28 Яну 2004, 16:20
Re: problem s Garancia za stoka
Завеждането на дело едва ли ви е по вкуса. То ще се точи.
Има една организация за защита на потребителя по сравнително новия/от ок.2000г/ Закон за защита на потребителя. Опитайте с търсачка да ги откриете, не им знам координатите. Силни са, и ако не друго, поне на първо време ще стреснат продавача.
Има една организация за защита на потребителя по сравнително новия/от ок.2000г/ Закон за защита на потребителя. Опитайте с търсачка да ги откриете, не им знам координатите. Силни са, и ако не друго, поне на първо време ще стреснат продавача.
- Иван
Re: problem s Garancia za stoka
Хайде да видим какво значи да са защитени правата на потребителите?
Има ли нормативни актове, които да регламентират потребителската защита-има ги! Има ли органи, които да прилагат тези актове-има ги! Правилно ли се прилагат те-естестевно отговора пак е ДА:-) Да обаче имаме недоволен потребител и значи нещо не е както трябва нали. Проблема е, че няма и не трябва да има правна уредба, която да предвижда налаганвето на санкции за неизпълнение на договорни задължения. Обезщетение обаче търсено по съдебен ред, както и вреди да. Много от гражданите не разбират, че това са правоотношения по хоризонтала и не може да има държавна намеса, от гледна точка на санкциите. Все едно да има орган, който да наложи глоба или имуществена санкция на лице, което не иска да освободи имота, след като му е прекртен договора за наем. Просто същото ще бъде отстранено и ще заплати обезщетение за вреди, ако разбира се бъде осъдено за това.
Закона за защита на потребителите и за правилата за търговия /ЗЗППТ/ има състави на административни нарушения, но също така и правни норми уреждащи правоотношенията м/у потребител и търговец. Т.е. в частта си за гаранционната отговорност той е специалния нормативен акт по отношение на ЗЗД. Във връзка с правото на рекламация, то се предвижда санкция в случай на отказ от страна на търговеца да е приеме. Следва обаче да се прави разлика м/у отказ от рекламация и неудовлетворяване на рекламация. В настоящия случай с КЛИЕНТ е налице именно второто. ЗЗППТ предвижда възможност за т.нар. помирителни комисии-извън съдебен способ за разрешаване на спорове м/у потребители и търговци, във връзка с гаранционната отговорност, неравноправните клаузи в договорите и правото на рекламация. Тези помирителни комисии се образуват след подаване на заявление от страна на потребителя В Комисията по търговия и защита на потребителите. Производството е доброволно, безплатно и приключва във възможно най-кратки срокове. Ще си кажете: ами като е доброволно защо търговеца ще желае да участва:-)))))))))))))........отговора е следния. Ами много хора вече държат на своята търговска марка и авторитет сред потребителите. Не могат да си позволят случая да се раздухва и да се стига до съд. Именно поради това, тези помирителни комисии функционират безпроблемно в станите от ЕС и резултатите от тях да сдоста добри. Е, преди да се стигне до тях може да се сезира Комисията по търговия изащита на потребителите в отдел "Рекламации", където често се оказва необходимото съдействие, чрез провеждане на разговори с търговеца. Адреса е КТЗП, гр. София, пл. "Славейков" № 4 А, ет. 3, 4 и 6.
Има ли нормативни актове, които да регламентират потребителската защита-има ги! Има ли органи, които да прилагат тези актове-има ги! Правилно ли се прилагат те-естестевно отговора пак е ДА:-) Да обаче имаме недоволен потребител и значи нещо не е както трябва нали. Проблема е, че няма и не трябва да има правна уредба, която да предвижда налаганвето на санкции за неизпълнение на договорни задължения. Обезщетение обаче търсено по съдебен ред, както и вреди да. Много от гражданите не разбират, че това са правоотношения по хоризонтала и не може да има държавна намеса, от гледна точка на санкциите. Все едно да има орган, който да наложи глоба или имуществена санкция на лице, което не иска да освободи имота, след като му е прекртен договора за наем. Просто същото ще бъде отстранено и ще заплати обезщетение за вреди, ако разбира се бъде осъдено за това.
Закона за защита на потребителите и за правилата за търговия /ЗЗППТ/ има състави на административни нарушения, но също така и правни норми уреждащи правоотношенията м/у потребител и търговец. Т.е. в частта си за гаранционната отговорност той е специалния нормативен акт по отношение на ЗЗД. Във връзка с правото на рекламация, то се предвижда санкция в случай на отказ от страна на търговеца да е приеме. Следва обаче да се прави разлика м/у отказ от рекламация и неудовлетворяване на рекламация. В настоящия случай с КЛИЕНТ е налице именно второто. ЗЗППТ предвижда възможност за т.нар. помирителни комисии-извън съдебен способ за разрешаване на спорове м/у потребители и търговци, във връзка с гаранционната отговорност, неравноправните клаузи в договорите и правото на рекламация. Тези помирителни комисии се образуват след подаване на заявление от страна на потребителя В Комисията по търговия и защита на потребителите. Производството е доброволно, безплатно и приключва във възможно най-кратки срокове. Ще си кажете: ами като е доброволно защо търговеца ще желае да участва:-)))))))))))))........отговора е следния. Ами много хора вече държат на своята търговска марка и авторитет сред потребителите. Не могат да си позволят случая да се раздухва и да се стига до съд. Именно поради това, тези помирителни комисии функционират безпроблемно в станите от ЕС и резултатите от тях да сдоста добри. Е, преди да се стигне до тях може да се сезира Комисията по търговия изащита на потребителите в отдел "Рекламации", където често се оказва необходимото съдействие, чрез провеждане на разговори с търговеца. Адреса е КТЗП, гр. София, пл. "Славейков" № 4 А, ет. 3, 4 и 6.
- .
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта