Една малко заплетена ситуация с БТК ни тормози и се чудя какво да правя. Историята е следната:
Телефонът на леля ми беше открит като аналогов. И такъв беше до преди 3 години. Без да получим предупреждение по средата на месеца телефонът започва да се води като цифров. По онова време леля ми е болна от рак, на легло, без никакви развлечения, а искаше да общува с хората. И това, което правеше, е да набере познат и да говори 4-5 часа по телефона. Докато телефонът е с аналогово отчитане -- сметките бяха в порядъка на 15-25 лева на месец. Затова бяхме крайно изненадани когато получихме сметка за 220 лева. Решихме, че е грешка и подадохме жалба. Още при подаването на жалбата ни поясниха, че всъщност телефонът е вече цифров. Попитах защо не са ни уведомили, а те ми онтговориха, че били публикували съобщение във вестник "24 часа", те не били виновни, че не сме го прочели.
Трябваше да получим отговор на жалбата в срок от 30 (или 45, не помня вече) дни. Не получихме такъв. Състоянието на леля обаче се влоши и на нас определено не ни беше до разправии с БТК. Иначе казано -- забравихме да проверим защо не ни отговарят на жалбата. Спряха телефона за неплатена сметка. Леля почина. Ние се нанесохме в нейния апартамен.
Преди няколко дни обаче на вратата ни се звъни -- носят призовка за леля. БТК я съди за около 600 лева неплатена сметка с лихви отпреди 3 години. Обясних, че леля е починала и жената с призовката си тръгна. Позвъних в БТК, дадоха ми телефона на адвокатите им. Позвъних и там. Обясниха ми, че не ги интересува жалбата, на която не е отговорено. Просто трябвало да се плати сметката. След като леля е починала ние като нейни наследници трябвало да покрием задълженията й. Иначе нас щели да съдят.
Въпросите ми са следните:
1. Може ли БТК да променя отчитането на един телефонен пост от аналогово на цифрово без да вземе моето съгласие?
2. Може ли БТК да променя отчитането на един телефонен пост без да ме уведоми лично -- чрез писмо или съобщение, което да стигне до мен?
3. Публикуването на съобщение във вестник изчерпва ли отговорността на БТК за публичност при промяна на телефон от аналогов в цифров?
4. Не трябва ли БТК да отговори на всяка жалба? Още пазя входящия номер!
5. Наистина ли тези идиоти ще ме съдят за сметка от преди 3 години?
И въобще: какви са шансовете ми да се справя с БТК при тези условия? Може ли да ме насочите към адвокат (или консултант), който да ми помогне? Предварително ви благодаря!
- Дата и час: 05 Дек 2024, 03:08 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
БТК
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: БТК
Само няколко разсъждениея
1,2,3 - ако така е формулирано във договора със БТК и Общоте условия- да. (Въпреки че когато нас ни цифровизираха получихме писмо и бонус 100 импулса).
4. Трябва, обаче жалбото Ви е до неправилно отчитане, а не с молба за отлагане на сумите.
5. Да, идиоти са :)))
1,2,3 - ако така е формулирано във договора със БТК и Общоте условия- да. (Въпреки че когато нас ни цифровизираха получихме писмо и бонус 100 импулса).
4. Трябва, обаче жалбото Ви е до неправилно отчитане, а не с молба за отлагане на сумите.
5. Да, идиоти са :)))
- Пионерче
Re: БТК
По 1, 2 и 3: не мога да намеря договора :-( Телефонният пост е открит преди 15 години и не съм сигурна, че някой пази документите от тогава.
По 4: да, жалбата е за неправилно отчитане. Обаче ако те не ми отговорят ние не можем да тръгнем да плащаме, нали? Ние се оплакваме, те казват, че нямаме основания за оплакване, ние плащаме -- поне аз си мисля, че това е правилния sequence. Защото иначе хем подаваме жалба, хем плащаме... Не ми звучи логично.
По т. 5: като ги приватизираха не се ли промениха барем малко, а? Демек от пълни идиоти до полуидиоти да еволюират? Не се ли плашат от bad publicity? Толкова реклами въртят по тв вече, защо не си променят и начина на работа с крайните клиенти?
По 4: да, жалбата е за неправилно отчитане. Обаче ако те не ми отговорят ние не можем да тръгнем да плащаме, нали? Ние се оплакваме, те казват, че нямаме основания за оплакване, ние плащаме -- поне аз си мисля, че това е правилния sequence. Защото иначе хем подаваме жалба, хем плащаме... Не ми звучи логично.
По т. 5: като ги приватизираха не се ли промениха барем малко, а? Демек от пълни идиоти до полуидиоти да еволюират? Не се ли плашат от bad publicity? Толкова реклами въртят по тв вече, защо не си променят и начина на работа с крайните клиенти?
- Гергана
Re: БТК
И още нещо: преди време си спомням, че усилено се коментираше Закон за мълчаливо съгласие (или нещо подобно), според който ако не ти отговорят в законен срок се приема, че жалбата ти е уважена мълчаливо. Прие ли се този закон, в сила ли е вече и мога ли да го използвам като оръжие срещу БТК?
- Гергана
Re: БТК
Гергана; на първия ви въпрос мога да ви отговоря категорично че БТК има право да направи един телеф. пост от аналогов в цифров без да ви уведоми. Приемам че е така защото на всички абонати които имат цифров телефон съгласие за това не им е поискано /поне аз не знам такъв случай/.
Но щом БТК има право да не изисква съгласието на абоната; то това я задължава ОЩЕ ПОВЕЧЕ да го уведоми ЛИЧНО чрез препоръчано писмо; а не чрез някакъв си ежедневник; който може я да прочете; я да не прочете.
Но щом БТК има право да не изисква съгласието на абоната; то това я задължава ОЩЕ ПОВЕЧЕ да го уведоми ЛИЧНО чрез препоръчано писмо; а не чрез някакъв си ежедневник; който може я да прочете; я да не прочете.
- Petya S
Re: БТК
през 1998 година влязоха в сила Общите условия на договора между БТК и абонати на телефонни постове.По това време работех в компанията и за това се сещам.За заварените абонати приеха , че влизали в сила, ако в определен срок не ги оспорели.Публикуваха тези условия в централния печат.Там са уредени всички въпроси , които Ви вълнуват.Сигурна съм, че БТК имаха възможност да сменят номера на телефони -не само от аналогов на цифров, /всъщност проблемите бяха тогава, че сменяха прав номера с дуплекси, /но след писмено предупреждение 30 дни преди смяната, също и се предвиждаха 100 безплатни импулси в месеца, следващ промяната...въобще, поискайте си Общите условия от служителите , които отговарят за рекламации, а мисля, че ги има в страницата на компанията в ИНТЕРНЕТ, но май сега са малко изменени.
Сигурна съм също, че относно рекламациите/жалбите/, които подават абонатите се предвиждаше 30 дневен отговор-ние изпращахме писмата с обратна разписка-въобще по това време започна много стриктно да се спазва срокът.Възможно е обаче да имат и пропуски.Това, което се сещам сега, е че жалбата не ви освобождава от задължението да платите сметката си.Ако имаше след това причина за която БТК отговаряше-те връщаха внесената сума.Възможно също да сте ходили на така наречените приемни дни, в които на място се изслушваха абонатите и се опитваха да решат проблема.Следователно там няма да получите писмен отговор в 30 дневния срок, а се предполага , че ще решите проблема си на място.Там се получаваха и детайлизираните справки.Искам да кажа , че това е редът в поделението, където работех тогава, но общо взето така беше в цялата страна, защото всичко в БТК е централизирано.
Мисля, че трябва да си вземете адвокат и той ще прецени от документите в зависимост от това КАКВИ точно наследници сте, има ли обратна разписка от уведомлението за смяната на номера, има ли запазени разпечатки при юристите на компанията за въпросната сметка, освен това 300 лева ми се струва твърде голяма сметка за да се дължи само на разликата в отброяването по време между цифрови и аналогови телефони.Може би ще трябва да оспорите и размета на сметката.В такива случаи ще трябва да видите потреблението в предходните месеци.За всико това ще са необходими детайлизирани справки, а мисля, че след толкова дълъг период може и да не се пазят.Адвокатът в този случай може да поиска да разбере как точно са отчетени тези импулси...и т.н.Пожелавам ви успех.
Сигурна съм също, че относно рекламациите/жалбите/, които подават абонатите се предвиждаше 30 дневен отговор-ние изпращахме писмата с обратна разписка-въобще по това време започна много стриктно да се спазва срокът.Възможно е обаче да имат и пропуски.Това, което се сещам сега, е че жалбата не ви освобождава от задължението да платите сметката си.Ако имаше след това причина за която БТК отговаряше-те връщаха внесената сума.Възможно също да сте ходили на така наречените приемни дни, в които на място се изслушваха абонатите и се опитваха да решат проблема.Следователно там няма да получите писмен отговор в 30 дневния срок, а се предполага , че ще решите проблема си на място.Там се получаваха и детайлизираните справки.Искам да кажа , че това е редът в поделението, където работех тогава, но общо взето така беше в цялата страна, защото всичко в БТК е централизирано.
Мисля, че трябва да си вземете адвокат и той ще прецени от документите в зависимост от това КАКВИ точно наследници сте, има ли обратна разписка от уведомлението за смяната на номера, има ли запазени разпечатки при юристите на компанията за въпросната сметка, освен това 300 лева ми се струва твърде голяма сметка за да се дължи само на разликата в отброяването по време между цифрови и аналогови телефони.Може би ще трябва да оспорите и размета на сметката.В такива случаи ще трябва да видите потреблението в предходните месеци.За всико това ще са необходими детайлизирани справки, а мисля, че след толкова дълъг период може и да не се пазят.Адвокатът в този случай може да поиска да разбере как точно са отчетени тези импулси...и т.н.Пожелавам ви успех.
- jo
- Младши потребител
- Мнения: 19
- Регистриран на: 30 Окт 2004, 22:07
Re: БТК
Благодаря за информацията, jo! Звучи доста обнадеждаващо. БТК са допуснали страшно много грешки в случая (няма предупреждение за смяна на отчитането, няма отговор на жалбата, няма разпечатки, нищо). И не, не съм ходила в приемни дни -- подадох писмена жалба с входящ номер и всички възможни финтифлюшки. Надявам се, че ще успея да сборя мастодонта. Сега остава да открия и адвокат, който би искал да се занимава с подобно дело :-)
- Гергана
7 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта