- Дата и час: 11 Дек 2024, 21:21 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Проект на Закон за Търговския регистър
|
|
40 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Аз смятам, че едно изнасяне на търговския регистър в умерена степен е добро, казвал съм го и преди. Умерена степен означава да е оставена възможност за съдебен контрол. Ако кадрите са квалифицирани, не виждам пречки.
Иначе, да вземем да внесем и Гражданското състояние, сключването на бракове в съда?!? Вярно е, че се създават нови субекти, съществуващи само в правния мир, но съдът правораздава, не регистрира.
Иначе, да вземем да внесем и Гражданското състояние, сключването на бракове в съда?!? Вярно е, че се създават нови субекти, съществуващи само в правния мир, но съдът правораздава, не регистрира.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
kontrol написа: Вярно е, че се създават нови субекти, съществуващи само в правния мир, но съдът правораздава, не регистрира.
Охранителното производтво не е част от правораздаването!!!
И да е умерена, умерена, колко да е умерена тая степен на излизане от съда? Такова едно "умерено" излизане на търговските регистри от съда не само, че няма да намали обема от работа (така прочетох тук някъде), но ще доведе до поредица дела за оправянето му - спорове между съдружници, за отмяна на незаконосъобразни решения на органи на дружества, нищожни сделки и пр., за който за пореден път ще бъдат обвинени бавно правораздаващите в корупционна среда магистрати.
Ако някой смята, че вписванията в търговския регистър е просто водене на регистър, то моля!, да си го води и да си носи отговорността, когато се окаже, че вписаните обстоятелствата съвсем не са се случили или са се случили в противоречие с всевъзможни разпоредби на закона.
Лошото е, че реалната тежест и неблагоприятните последици от псевдостъпките към европейско правораздаване пак ще бъдат понесени от хората, чиито интереси иначе трябва да защитава такова едно "нормотворчество".
- steli_na
- Потребител
- Мнения: 210
- Регистриран на: 27 Дек 2005, 17:06
С риск да се вдигне голяма врява, ама ДЗЗД-тата в кой регистър са, и защо така се регистрират неприлично бързо за един ден? Вярно, те са просто един "договор", но важното за доста "дребни" и ваши и мои клиенти в повечето случаи са парите за регистрацията и времето за което се регистрират. Ако се погледне ЗКПО, каква е разликата между ТД и ДЗЗД? Ми никаква просто за последното има една нотариална такса и един БУЛСТАТ, хайде и хонорар за някой, който състави договора. А няма да ви повярвам, че не сте регистрирали такива дружества
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
здрасти МиЛена,
ами без субективизъм - какъв го търсят регистриранията в съда не знам. Това си е чиновническа работа и само затормозява съдебната система.
Дори и да останат следва да имат особена бърза процедура за обжалването при отказ, или при оспорване на вписването, която да позволява много бърз отговор.
Така, че аз съм за излизането им, ако така така се ускори разрешаването на всякакви възможни усложнения - просто се жалваш на по-горния адм. орган., или той разрешава оспорването по опростен адм. ред. След това вече недоволните да си подават исковете пред съд, ако продължават спора. Освен това административната шапка има много по-големи шансове да уеднакви най-накрая изискванията.
Тъй че, въпросът за мен е да се направи качествен закон и да се създаде читава Агенция по вписванията, което май няма да стане.
ами без субективизъм - какъв го търсят регистриранията в съда не знам. Това си е чиновническа работа и само затормозява съдебната система.
Дори и да останат следва да имат особена бърза процедура за обжалването при отказ, или при оспорване на вписването, която да позволява много бърз отговор.
Така, че аз съм за излизането им, ако така така се ускори разрешаването на всякакви възможни усложнения - просто се жалваш на по-горния адм. орган., или той разрешава оспорването по опростен адм. ред. След това вече недоволните да си подават исковете пред съд, ако продължават спора. Освен това административната шапка има много по-големи шансове да уеднакви най-накрая изискванията.
Тъй че, въпросът за мен е да се направи качествен закон и да се създаде читава Агенция по вписванията, което май няма да стане.
- enigma
- Потребител
- Мнения: 869
- Регистриран на: 22 Дек 2005, 15:19
enigma написа:
Дори и да останат следва да имат особена бърза процедура за обжалването при отказ, или при оспорване на вписването, която да позволява много бърз отговор.
Така, че аз съм за излизането им, ако така така се ускори разрешаването на всякакви възможни усложнения - просто се жалваш на по-горния адм. орган., или той разрешава оспорването по опростен адм. ред.
Доста съм скептична по отношение на бързината. По-горният административен орган, съгласно проекта, е Министъра на правосъдието. Ако той потвърди отказа - обжалването е пред Върховния административен съд. Ето ти ги пак толкова на брой стъпала, както по сега действащия ред на чл.500 ГПК.
-
mi_lena - Потребител
- Мнения: 621
- Регистриран на: 02 Сеп 2005, 16:53
- Местоположение: София
Аз затова казах, МиЛена, че законът не ми харесва особено. Изпускат момента да оправят истински нещата.
Но това не ми пречи да адмирирам идеята като принципен модел.
Но това не ми пречи да адмирирам идеята като принципен модел.
- enigma
- Потребител
- Мнения: 869
- Регистриран на: 22 Дек 2005, 15:19
Търговската регистрация вече ще се урежда по административен, а не по съдебен ред
16:22, 12.01.2006
Днес правителството одобри законопроект за търговския регистър
Търговската регистрация вече ще се урежда по административен, а не по съдебен ред, е предвидено в одобрения днес от кабинета законопроект за търговския регистър. По този начин процедурите по регистрация на фирми се опростяват, а съдебната система ще се разтовари от несвойствени за нея дейности, каза заместник-министърът на правосъдието Ана Караиванова. Тя изрази убедеността си, че новият документ ще има и допълнителен антикорупционен ефект, съобщава правителствената информационан служба.
С приемането на Закона за търговския регистър ще се направи важна стъпка към изграждането на модерна и централизирана електронна регистърна система, основаваща се на няколко основни принципа: унифициране, стандартизиране и централизиране на водените регистри. Така ще се постигнат евтина и бърза регистрация, както и опростени и сигурни процедури, които ще са публично-достъпни чрез Интернет бази данни. Регистърът ще гарантира бърза и евтина информация за гражданите, категоричен беше Борислав Белазелков, съдия от Върховния касационен съд.
Идеята е прилагането на закона да започне на основата на Агенцията по вписванията, на която е възложено изграждането на имотния регистър и административния регистър БУЛСТАТ. През следващите 3 години фирмите ще трябва да се пререгистрират. Новото изискване за незабавно разглеждане на исканията ще позволи процедурата по регистрация да е максимално кратка като време – от 15 минути до максимум два дни, обясни Борислав Белазелков. По този начин ще отпаднат недействителните фирми, които в момента са около 700 000. Отказите по вписванията ще могат да се обжалват в Софийския градски съд.
Изготвянето на Закон за търговския регистър е в отговор на развитието на пазарната икономика у нас и утвърждаването на демократични принципи в обществото. Това налага изменения във водените регистри, с които да се създаде сигурна и прозрачна среда за започване и извършване на стопанска дейност.
Очаква се новият регистър да заработи от 1 януари 2007 г., макар че подготовката за прилагането му ще започне много по-рано.
Предстои Министерският съвет да одобри и тарифа за таксите, които ще бъдат взимани за вписване и достъп до информация.
16:22, 12.01.2006
Днес правителството одобри законопроект за търговския регистър
Търговската регистрация вече ще се урежда по административен, а не по съдебен ред, е предвидено в одобрения днес от кабинета законопроект за търговския регистър. По този начин процедурите по регистрация на фирми се опростяват, а съдебната система ще се разтовари от несвойствени за нея дейности, каза заместник-министърът на правосъдието Ана Караиванова. Тя изрази убедеността си, че новият документ ще има и допълнителен антикорупционен ефект, съобщава правителствената информационан служба.
С приемането на Закона за търговския регистър ще се направи важна стъпка към изграждането на модерна и централизирана електронна регистърна система, основаваща се на няколко основни принципа: унифициране, стандартизиране и централизиране на водените регистри. Така ще се постигнат евтина и бърза регистрация, както и опростени и сигурни процедури, които ще са публично-достъпни чрез Интернет бази данни. Регистърът ще гарантира бърза и евтина информация за гражданите, категоричен беше Борислав Белазелков, съдия от Върховния касационен съд.
Идеята е прилагането на закона да започне на основата на Агенцията по вписванията, на която е възложено изграждането на имотния регистър и административния регистър БУЛСТАТ. През следващите 3 години фирмите ще трябва да се пререгистрират. Новото изискване за незабавно разглеждане на исканията ще позволи процедурата по регистрация да е максимално кратка като време – от 15 минути до максимум два дни, обясни Борислав Белазелков. По този начин ще отпаднат недействителните фирми, които в момента са около 700 000. Отказите по вписванията ще могат да се обжалват в Софийския градски съд.
Изготвянето на Закон за търговския регистър е в отговор на развитието на пазарната икономика у нас и утвърждаването на демократични принципи в обществото. Това налага изменения във водените регистри, с които да се създаде сигурна и прозрачна среда за започване и извършване на стопанска дейност.
Очаква се новият регистър да заработи от 1 януари 2007 г., макар че подготовката за прилагането му ще започне много по-рано.
Предстои Министерският съвет да одобри и тарифа за таксите, които ще бъдат взимани за вписване и достъп до информация.
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
търговския регистър
Здравейте, колеги!
Съжалявам, но и аз съм сред хората, които пред последната година и половина пряко бяха засегнати от идеята за Единния електронен регистър на РБ, част от който се явява и търговския регистър. Знам основните играчи в цялата зле скалъпена идея, знам и горе-долу колко са получили пригласящите им юристи /срам за тях/ от Центъра за изследване на демокрацията и не само там - в МП например също има такива. Между другото ЦИД е благовиден параван за висши касационни съдии като г-н Белазелков да си получават допълнителни доходи, правейки се на законотворци /каквито далеч не са/ и лобирайки за интереси /които не ги засягат пряко/. Познавайки системата отвътре, уверено мога да кажа:
1. Цялата идея за извеждане на регистри, администрирани от съдилищата и предаването им в ръцете на изпълнителнителната власт /АВ/ е груба икономическа, административна, политическа и морална грешка.
2. Ако се реализира тази идея в целият й блясък, съдебната власт ще бъде принудена да проси пари всяко тримесечие от Министерство на финансите - за корекция на държавния бюджет и т.н.
Стотици добре обучени магистрати, на добра заплата, в осигурени работни помещения и водени от безпристрастното си мнение ще бъдат сменени със стотина зле обучени държавни служители, заплашени по всяко време от уволнение /всички виждаме колко често се сменят директорите в АВ/, работещи бог знае в какви помещения - агенцията няма предоставена материална база, на ниски заплати и най-вече, работещи в условията уж на обвързана компетентност /разбирай готови бланки ще преглеждат/, а всъщност - в условията на корумпиращата оперативна самостоятелност. Зад тази самостоятелност обаче няма да има изисквания примерно за юридически стаж.
Мога да пиша много, но ме боли и за съдиите, и за обикновените служители от регистратурите на фирмените съдилища, които грубо ще бъдат жертвани за нечий определено финансов интерес. Ако сте забелязали МП обяви, че в края на февруари ще внесе нов законопроект за търговския регистър в МС /включен е в официалната законодателна програма/. А на първо четене днес в парламента тръгва оплютият първи вариант.
Съжалявам, но и аз съм сред хората, които пред последната година и половина пряко бяха засегнати от идеята за Единния електронен регистър на РБ, част от който се явява и търговския регистър. Знам основните играчи в цялата зле скалъпена идея, знам и горе-долу колко са получили пригласящите им юристи /срам за тях/ от Центъра за изследване на демокрацията и не само там - в МП например също има такива. Между другото ЦИД е благовиден параван за висши касационни съдии като г-н Белазелков да си получават допълнителни доходи, правейки се на законотворци /каквито далеч не са/ и лобирайки за интереси /които не ги засягат пряко/. Познавайки системата отвътре, уверено мога да кажа:
1. Цялата идея за извеждане на регистри, администрирани от съдилищата и предаването им в ръцете на изпълнителнителната власт /АВ/ е груба икономическа, административна, политическа и морална грешка.
2. Ако се реализира тази идея в целият й блясък, съдебната власт ще бъде принудена да проси пари всяко тримесечие от Министерство на финансите - за корекция на държавния бюджет и т.н.
Стотици добре обучени магистрати, на добра заплата, в осигурени работни помещения и водени от безпристрастното си мнение ще бъдат сменени със стотина зле обучени държавни служители, заплашени по всяко време от уволнение /всички виждаме колко често се сменят директорите в АВ/, работещи бог знае в какви помещения - агенцията няма предоставена материална база, на ниски заплати и най-вече, работещи в условията уж на обвързана компетентност /разбирай готови бланки ще преглеждат/, а всъщност - в условията на корумпиращата оперативна самостоятелност. Зад тази самостоятелност обаче няма да има изисквания примерно за юридически стаж.
Мога да пиша много, но ме боли и за съдиите, и за обикновените служители от регистратурите на фирмените съдилища, които грубо ще бъдат жертвани за нечий определено финансов интерес. Ако сте забелязали МП обяви, че в края на февруари ще внесе нов законопроект за търговския регистър в МС /включен е в официалната законодателна програма/. А на първо четене днес в парламента тръгва оплютият първи вариант.
- megalex
- Нов потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 21 Фев 2006, 17:29
а
Явно следваме румънския опит ! По-малко от година им трябваше,за да се убедят в непригодността на идеята и да върнат нещата в предишното им положение.
Очевидно е,че мнозина ще се облагодетелстват. Но в коя област на обществения живот в България не е така? Именно затова казваме,че България е отмираща държава.
Очевидно е,че мнозина ще се облагодетелстват. Но в коя област на обществения живот в България не е така? Именно затова казваме,че България е отмираща държава.
- aechr
- Младши потребител
- Мнения: 96
- Регистриран на: 04 Ное 2005, 15:55
Re: търговския регистър
Колеги, това вероятно вече сте го чели, но така или иначе, въпросният проект засега печели по точки. Да се надяваме ли на разума и компетентността на парламентарната зала? Доста съм скептична, но дано да не съм права
Вижте все пак: http://www.pari.bg/indexa.cgi
Колега/колежке
Мен въпросната идея не ме засяга чак толкова пряко, но силно засяга професионалния ми опит и възгледи, като косвено влияе и на работата ми чрез генериране на допълнителни усложнения, проблеми и очевидни недомислици.
Нямам отношение към ЦИД и не съм адвокат на "висшите касационни съдии", както се изразявате. Защо ми се струва, обаче, че цитираният от Вас господин е в единствено число, участва в проекта (и не само в този) на лично основание, а не като представител на съда. Нещо повече - възгледите му не се споделят от колегите, работещи тази материя.
Вижте все пак: http://www.pari.bg/indexa.cgi
megalex написа:Здравейте, колеги!
Съжалявам, но и аз съм сред хората, които пред последната година и половина пряко бяха засегнати от идеята за Единния електронен регистър на РБ, част от който се явява и търговския регистър. Знам основните играчи в цялата зле скалъпена идея, знам и горе-долу колко са получили пригласящите им юристи /срам за тях/ от Центъра за изследване на демокрацията и не само там - в МП например също има такива. Между другото ЦИД е благовиден параван за висши касационни съдии като г-н Белазелков да си получават допълнителни доходи, правейки се на законотворци /каквито далеч не са/ и лобирайки за интереси /които не ги засягат пряко/.
Колега/колежке
Мен въпросната идея не ме засяга чак толкова пряко, но силно засяга професионалния ми опит и възгледи, като косвено влияе и на работата ми чрез генериране на допълнителни усложнения, проблеми и очевидни недомислици.
Нямам отношение към ЦИД и не съм адвокат на "висшите касационни съдии", както се изразявате. Защо ми се струва, обаче, че цитираният от Вас господин е в единствено число, участва в проекта (и не само в този) на лично основание, а не като представител на съда. Нещо повече - възгледите му не се споделят от колегите, работещи тази материя.
-
mi_lena - Потребител
- Мнения: 621
- Регистриран на: 02 Сеп 2005, 16:53
- Местоположение: София
Явно въпросът за мястото на търговския регистър е вече предопределен. Излишно е да се коментира, но съм възмутен от мотивите и съображенията за преместването му в Агенцията - мудност, формализъм и корупция на съдебната система. В много съдилища вписванията се извършват в рамките на 3 - 7 дни, а не 3 месеца. , фирмените отделения работят и през съдебната ваканция ! Т.н. бизнес няма интерес от съдебен контрол върху търговския регистър!
- airmen
- Потребител
- Мнения: 161
- Регистриран на: 27 Фев 2006, 20:02
Първанов май е заобиколен от юристи, които разбират за какво става въпрос. Най-накрая и държавник да застане срещу този безмислен закон....
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=116127
Президентът върна за ново разглеждане Закона за търговския регистър
6 Април 2006
Президентът Георги Първанов върна за повторно обсъждане в Народното събрание отделни разпоредби на Закона за търговския регистър, съобщи в четвъртък прессекретариатът на държавния глава.
Президентът приема, че неоспоримо достойнство на закона е въвеждането на стандартизирана и централизирана електронна регистърна система. Тя позволява да се използват възможностите на съвременните информационни технологии в процедурата по регистриране на търговците. Върнатите за ново разглеждане текстове обаче не съответстват на европейското законодателство, застрашават правната сигурност и възпрепятстват постигането дори на целите на самия закон, се посочва в съобщението.
Според прессекретариата държавният глава бил обезпокоен, че разпоредбата на чл. 21, т. 5 не предвижда преценка за законосъобразност на вписванията. Изискването за приемане на документи без такава преценка свежда процедурата само до техническо вписване. Така се създава сериозен риск за търговците, несигурност за инвестициите и противоречие с директивите на ЕС в областта на дружественото право. България като правова държава не може да си позволи такъв риск, се посочва в мотивите на президента.
Той изразява несъгласие и с отпадането на предвиденото обнародване на вписванията, без то да се заменя с еквивалентно общодостъпно оповестяване на информацията.
Президентът смята, че разпоредбата на чл. 20, ал. 1 не гарантира достатъчен професионален стаж и опит на длъжностните лица по регистрацията за прилагане на сложната материя на търговското право.
Неудачна според президента е и предвидената в чл.25, ал.4 процедура за обжалване на откази за вписване. Не би могло да се прилага предлаганото исково производство. Ако разпоредбата не се промени, процедурата ще бъде неадекватна и ще създава затруднения в практиката, се посочва в мотивите.
Като необосновано е определено и изискването за подаване на ново заявление при непроизнасяне в срок (чл. 26). Това ще доведе до повторно плащане на такси, което противоречи на въведените принципи за бърза и евтина регистрация, се казва още в мотивите на държавния глава.
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=116127
Президентът върна за ново разглеждане Закона за търговския регистър
6 Април 2006
Президентът Георги Първанов върна за повторно обсъждане в Народното събрание отделни разпоредби на Закона за търговския регистър, съобщи в четвъртък прессекретариатът на държавния глава.
Президентът приема, че неоспоримо достойнство на закона е въвеждането на стандартизирана и централизирана електронна регистърна система. Тя позволява да се използват възможностите на съвременните информационни технологии в процедурата по регистриране на търговците. Върнатите за ново разглеждане текстове обаче не съответстват на европейското законодателство, застрашават правната сигурност и възпрепятстват постигането дори на целите на самия закон, се посочва в съобщението.
Според прессекретариата държавният глава бил обезпокоен, че разпоредбата на чл. 21, т. 5 не предвижда преценка за законосъобразност на вписванията. Изискването за приемане на документи без такава преценка свежда процедурата само до техническо вписване. Така се създава сериозен риск за търговците, несигурност за инвестициите и противоречие с директивите на ЕС в областта на дружественото право. България като правова държава не може да си позволи такъв риск, се посочва в мотивите на президента.
Той изразява несъгласие и с отпадането на предвиденото обнародване на вписванията, без то да се заменя с еквивалентно общодостъпно оповестяване на информацията.
Президентът смята, че разпоредбата на чл. 20, ал. 1 не гарантира достатъчен професионален стаж и опит на длъжностните лица по регистрацията за прилагане на сложната материя на търговското право.
Неудачна според президента е и предвидената в чл.25, ал.4 процедура за обжалване на откази за вписване. Не би могло да се прилага предлаганото исково производство. Ако разпоредбата не се промени, процедурата ще бъде неадекватна и ще създава затруднения в практиката, се посочва в мотивите.
Като необосновано е определено и изискването за подаване на ново заявление при непроизнасяне в срок (чл. 26). Това ще доведе до повторно плащане на такси, което противоречи на въведените принципи за бърза и евтина регистрация, се казва още в мотивите на държавния глава.
- dimizz
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 22 Май 2004, 10:48
- Местоположение: Мюнхен
Браво на съветниците на президента Четох стенограмата от заседанието на правната комисия по проекта. Проф.Герджиков е нарекъл конструкцията на законопроекта "логически сбъркана" Нищо не пречи, обаче, да го гласуват пак в същия сбъркан вид.
-
mi_lena - Потребител
- Мнения: 621
- Регистриран на: 02 Сеп 2005, 16:53
- Местоположение: София
Спокойно, комисионната е получена, след година ще отменят закона. Тъкмо повечко работа за адвокати и съдии при очаквания хаос. Цялата работа ми прилича като виц за Вуте...
- dimizz
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 22 Май 2004, 10:48
- Местоположение: Мюнхен
dimizz написа:Спокойно, комисионната е получена, след година ще отменят закона. Тъкмо повечко работа за адвокати и съдии при очаквания хаос. Цялата работа ми прилича като виц за Вуте...
Е чак да го отменят целия ......най вероятно да чакаме закон за измение и допълнение
- donna
- Старши потребител
- Мнения: 5350
- Регистриран на: 10 Яну 2003, 19:58
- Местоположение: Свищов
Е, Бог да прости Търговския регистър и Бог да е на помощ на т.н. "бизнес" ! Поправете ме, ако греша, но реформата касае регистъра за търговци и кооперации, но не и регистъра за сдруженията с нестопанска цел. От това следва, че реформата за ТР е, както всичко, необмислена и половинчата. Не виждам логика регистъра за търговци да се води от АВ, а за сдруженията - от Съда ?!?
- airmen
- Потребител
- Мнения: 161
- Регистриран на: 27 Фев 2006, 20:02
- prnedev
- Активен потребител
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 23:12
- Местоположение: София/Велико Търново
40 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Обсъждане на законопроекти
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта