Страница 1 от 1

Помощ за гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018, 13:18
от mandos
Здравейте,

Преди по-малко от 2 години закупих смартфон от фирма с гаранция. Един хубав януарски ден смартфонът спря да работи. Намерих си гаранцията и отидох на адреса на фирмата за да ми обслужат разваления телефон но офиса се оказа празен. Помислих че са се преместили. При обаждане по телефон на собственика на фирмата той отказа да ми съдейства с гаранционно обслужване, както че фирмата-магазин няма друг адрес. Подадох сигнал в КЗП и преди повече от 1 месец констатираха, че вече няма никой на фирмения адрес, който посочих (голяма изненада) както и продължават проверката по сигнала. От няколко дена се опитвам да се свържа с КЗП но не отговарят както и на горещия телефон, така на емайл. Имам чувството че КЗП ме размотават, а краят на гаранционния срок наближава. Моля дайте съвет как мога да си защитя правата като потребител, къде другаде да подам сигнал, как да си използвам остатъчната гаранция. Благодаря!

Re: Помощ за гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018, 14:16
от doondie
КЗП са царе в размотаването. Колко глоби са им отменени заради бездействие едва ли може някой да каже. Аз по друг повод търсих примери за това и чрез Гугъл търсене намерих десетки съдебни дела срещу техни глоби, които КЗП е загубила заради размотаване, т.е. им е отнемало над 3 месеца от откриване на нарушителя до написване на акт.

По твоя случай - то е ясно, че няма да си свършат работата. Нито имат желание, нито воля. На мен миналата година ми отказаха 2 пъти помощ с мотива, че щели да им обжалват глобата и трябвало да плащат хонорара на адвокатите на мобилните оператори после. А за идентични случаи имат издадени и после потвърдени от съда глоби. Пълни простотии - крият се от поемане на отговорност като мишки. И това са държавни служители!

Въпреки че КЗП има правомощия да задължи търговец да си изпълни задълженията - не просто да го глоби, а да го накара и да изпълни задълженията си - те е по-вероятно нищо да не направят. А и по някаква случайност да се стигне до глоба, теб това не те засяга, понеже ти искаш да ти оправят телефона. То се е видяло, че това няма да стане преди изтичане на гаранцията. Затова най-добре си занеси телефона на друг сервиз, за да можеш да си го ползваш. След това, ако ти се занимава, пусни искова молба срещу търговеца, който не си е изпълнил задълженията, за покриване на разходите, които си направил за ремонта, който той е трябвало да извърши. Не знам как трябва да се формулира като правно основание, затова нека някой адвокат се намеси. Примерно по чл. 80 от ЗЗД във връзка с чл. 124, ал. 1 от ЗЗП. Ако пък решиш, че искаш да развалиш договора поради неудовлетворена гаранция и да поискаш да ти върнат парите, имаш основание и за това. Трябва да докажеш, че си предявил рекламация обаче, и то в рамките на 2 месеца от откриване на несъответствието. Тъй като това може и устно да се направи, те пък трябва да докажат, че не си предявявал такава. Предвид наличието на жалба в КЗП, не виждам как ще докажат, че не е имало такава. От КЗП впрочем трябва да ги глобят за невписване на рекламацията в дневника за рекламации, съответно и за неудовлетворяването на рекламация в 1-месечния срок. Подозирам обаче, че ще ти кажат, че не са могли да намерят търговеца. хахаха

КЗП си имат имейл на съответната териториална дирекция, както и на централата в София. Съответно имат стационарни номера навсякъде. Аз съм от Плевен, затова съм писал и звънял в Плевен и Русе. Националният телефон е просто смехотворен - да въртя аз ПЛАТЕН ТЕЛЕФОН, за да се свържа с държавна агенция. Как ли пък не!

Та, така - няма къде другаде да се оплачаш, понеже КЗП е органът, пред който можеш да се оплачеш. Другият вариант е някоя от телевизиите, разбира се, но там я някой ти обърне внимание, я не - ако имат интерес да направят репортаж, ще се занимаят, иначе не. След като КЗП не помагат, остава само по съдебен ред - искова молба или за покриване на разходи за ремонт, или за връщане на парите. Вече дали ще си с адвокат си е по твоя преценка, понеже с нашия съд гаранция няма - като нищо ще кажат, че едва ли не сам си си виновен и хем ще ти отхвърлят иска, хем ще трябва да плащаш на адвоката. Но пък идеята на наемането на адвокат е, че той е по-компетентен от теб и мен... нали.

Re: Помощ за гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2018, 15:41
от mandos
Благодаря за изчерпателния отговор! Най-вероятно по този начин ще процедирам, ще си оправя телефона и после ще видя ако ми се занимава да предявявам искове срещу търговеца

Re: Помощ за гаранционно обслужване

МнениеПубликувано на: 22 Мар 2018, 12:01
от ivan_lawyer
Нищо не става от КЗП. Те са на пл. Славейков - нямат работеща приемна - нищо. Професионален адвокат съм - просто са неработещи, ходил съм точно за телефон - направиха сесия за изслушване на оплакването на клиентката ми и - нищо. Шушнат си някаква литургия и така. Иначе аз завеждам директни дела и стискам за гушката.

Ма само по директен граждански иск става - иначе нещо с връзки - нещо да ги глобят.