Страница 1 от 1

Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 10:59
от k_nitova
Здравейте,
Бих искала да попитам колко е срокът за погасяване по давност на задължение към мобилен оператор?
През 2010 г. имах разправии с Мтел, сега ми се обади някакъв господин, който започна да ми държи тон за тези задължения, като твърди, че са от 08.2011 г. Още преди 5 г. писах жалби и възражения за сметките, но уви, отговор така и не получих.
Моля, дайте съвет какво да предприема. Опитах се намеря информация в законите, но не можах да се ориентирам.

Моля, кажете дали правилно разбирам

111. С изтичане на тригодишна давност се погасяват:

а) вземанията за възнаграждение за труд, за които не е предвидена друга давност;

б) (изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) вземанията за обезщетения и неустойки от неизпълнен договор;

в) вземанията за наем, за лихви и за други периодични плащания;

г) (отм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.).

Според този закон разбирам, че задължението ми е с тригодишна давност, т.е. вече при всички случаи имам право да подам молба за прекратяване?

Благодаря предварително!

Re: Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 12:38
от ivan_lawyer
Периодично е вземането - в това сте права. Но въпрос на много увъртяна техника е да се отпише от самия оператор задължението. Не е редно, но правят напук. Нищо не помага - те са чуждестранен образец на компания. Считат, че живеем в джунгла и така.

Re: Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 14:20
от k_nitova
Благодаря за отговора! Така знам, че съм си в правото. Моля, кажете към кого мога да отнеса въпроса - към някоя институция или към Мтел директно...? Или да чакам, ако те предприемат някакви други действия, аз да подавам възражения?

Re: Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 15:02
от ivan_lawyer
Няма да Ви отпишат М-тел, поне не и на рецепцията им, политика имат - да не допускат това във всеки случай. Ами общо взето объркани хора, най-вероятно са се нагълтали с не знам какви представи и така. Виртуална реалност, нищо повече. Тактически - трябва да искате одобрение от тях за снемане на дълга. Терминологично е опрощаване. Давността няма да се приеме от кредитора - даже няма възможност за това. Най-изчистено е да опрости - ама има сигурно някакви бюрокрации - примерно - отделът за това е в Бизнес парк Младост, а портиерът е болен, но го замества кучето, но то пък е неграмотно и не може да даде входящ номер.

Аз не бих направил нищо - просто няма начин. Дело, като искане за освобождаване - от Ваша страна. Но при съвременното ниво на правораздаване - не бих казал, че ще си струва нервите. Има много препятствия и си е жив спорт.

Re: Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 15:09
от k_nitova
Т.е. ме съветвате да не правя нищо или да им платя каквото казват, че имам да плащам? :(

Re: Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 15:26
от ivan_lawyer
Пуснете искова молба в Районен съд, изчакайте да разпоредят и ако е съмнително - оставете да прекратят и наново пуснете. Има склонност към шикалкавене на М-тели сие. Не се натискам - дайте ще Ви пусна образец - все пак. Аз печеля от друго, ама не е по темата.

Re: Проблем с мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 04 Сеп 2015, 15:51
от k_nitova
Благодаря Ви за отделеното време и внимание! Надявам се да не се стигне до там и да успеем да се разберем с тях :)