Страница 1 от 1

Изпращане на текстови (sms) съобщения до клиенти

МнениеПубликувано на: 21 Юли 2014, 10:47
от mkonstantinov
Здравейте,
Нов съм във форума и предварително се извинявам ако не съм оцелил раздела. Искам да ви попитам дали има законови ограничения за изпращане на текстови (sms) съобщения с търговска или по-точно информационна цел до набор от номера. Въпросите ми са:
1. Имам ли право / Подлежа ли на санкции като юридическо лице?
2. Трябва ли да добавя определен текст във всяко съобщение, за да информирам получателя, че това съобщение е с търговска цел /пример: Това е непоискано търговско съобщение...; ...за да премахнете номера си от списъка; и т.н./
3. Трябва ли да докажа по някакъв начин как и от къде съм създал базата данни?
4. Друго, което бихте желали да споделите с мен.

Предварително ви благодаря и желая успешна работна седмица :)
Мартин Константинов

П.С. Примерно съобщение: Фирма "Х" представя нова гама продукти за "ХХХХ". Повече информация можете да намерите на сайта ни: "ХХХХ".

Re: Изпращане на текстови (sms) съобщения до клиенти

МнениеПубликувано на: 22 Юли 2014, 15:59
от spectrum33
Няма никаква законова забрана за пращане и получаване на есемеси с търговска цел.
Съвсем спокойно можете да пускате всякакви есемеси, стига в тях да няма, или да не се опитвате
да се сдобивате с лични данни на различни физически и юридически лица.

Re: Изпращане на текстови (sms) съобщения до клиенти

МнениеПубликувано на: 23 Юли 2014, 16:50
от karanedeff
spectrum33 написа:Няма никаква законова забрана за пращане и получаване на есемеси с търговска цел.

Май не е съвсем така
Закон за електронните съобщения написа:Чл. 261. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) Осъществяването на повиквания, съобщения или електронна поща със или без човешка намеса за целите на директния маркетинг и реклама се позволяват само при предварително получено съгласие на потребителя. Съгласието може да бъде оттеглено по всяко време.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) Всяко лице, което е получило при търговска сделка за предоставяне на продукти или услуги данни, чрез които може да бъде осъществен контакт с потребителя по електронен път, може да използва тези данни за изпращане на съобщение за маркетинг и реклама на негови собствени сходни продукти или услуги, като дава възможност на всеки потребител безвъзмездно и по лесен начин:
1. да изразява несъгласие в момента на сключване на сделката;
2. да изрази несъгласие с бъдещо получаване на подобни съобщения, когато това не е направено в момента на сключване на сделката.
(3) (Отм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.)
(4) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) Лицето по ал. 2 е длъжно да изпълнява всеки отказ за получаване на съобщения за маркетингови цели.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) Изпращането на съобщения за маркетингови и рекламни цели се забранява, дори когато са изпълнени изискванията на ал. 1 и 2, ако:
1. не може да се идентифицира лицето, което ги изпраща, или
2. съобщението не включва валиден адрес, на който получателят може да изпрати заявка за отказ от получаване на съобщения, или
3. съобщението не отговаря на изискванията на чл. 5, ал. 3, т. 1 - 4 от Закона за електронната търговия, или
4. съобщението насърчава получателите да посетят уебсайтове, които не отговарят на изискванията на чл. 5, ал. 3, т. 1 - 4 от Закона за електронната търговия.

Закон за електронните съобщения написа:Чл. 340. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) За нарушения по чл. 261, ал. 4 се налага глоба от 5000 до 10 000 лв
.