БТК
Публикувано на: 29 Дек 2004, 13:02
Една малко заплетена ситуация с БТК ни тормози и се чудя какво да правя. Историята е следната:
Телефонът на леля ми беше открит като аналогов. И такъв беше до преди 3 години. Без да получим предупреждение по средата на месеца телефонът започва да се води като цифров. По онова време леля ми е болна от рак, на легло, без никакви развлечения, а искаше да общува с хората. И това, което правеше, е да набере познат и да говори 4-5 часа по телефона. Докато телефонът е с аналогово отчитане -- сметките бяха в порядъка на 15-25 лева на месец. Затова бяхме крайно изненадани когато получихме сметка за 220 лева. Решихме, че е грешка и подадохме жалба. Още при подаването на жалбата ни поясниха, че всъщност телефонът е вече цифров. Попитах защо не са ни уведомили, а те ми онтговориха, че били публикували съобщение във вестник "24 часа", те не били виновни, че не сме го прочели.
Трябваше да получим отговор на жалбата в срок от 30 (или 45, не помня вече) дни. Не получихме такъв. Състоянието на леля обаче се влоши и на нас определено не ни беше до разправии с БТК. Иначе казано -- забравихме да проверим защо не ни отговарят на жалбата. Спряха телефона за неплатена сметка. Леля почина. Ние се нанесохме в нейния апартамен.
Преди няколко дни обаче на вратата ни се звъни -- носят призовка за леля. БТК я съди за около 600 лева неплатена сметка с лихви отпреди 3 години. Обясних, че леля е починала и жената с призовката си тръгна. Позвъних в БТК, дадоха ми телефона на адвокатите им. Позвъних и там. Обясниха ми, че не ги интересува жалбата, на която не е отговорено. Просто трябвало да се плати сметката. След като леля е починала ние като нейни наследници трябвало да покрием задълженията й. Иначе нас щели да съдят.
Въпросите ми са следните:
1. Може ли БТК да променя отчитането на един телефонен пост от аналогово на цифрово без да вземе моето съгласие?
2. Може ли БТК да променя отчитането на един телефонен пост без да ме уведоми лично -- чрез писмо или съобщение, което да стигне до мен?
3. Публикуването на съобщение във вестник изчерпва ли отговорността на БТК за публичност при промяна на телефон от аналогов в цифров?
4. Не трябва ли БТК да отговори на всяка жалба? Още пазя входящия номер!
5. Наистина ли тези идиоти ще ме съдят за сметка от преди 3 години?
И въобще: какви са шансовете ми да се справя с БТК при тези условия? Може ли да ме насочите към адвокат (или консултант), който да ми помогне? Предварително ви благодаря!
Телефонът на леля ми беше открит като аналогов. И такъв беше до преди 3 години. Без да получим предупреждение по средата на месеца телефонът започва да се води като цифров. По онова време леля ми е болна от рак, на легло, без никакви развлечения, а искаше да общува с хората. И това, което правеше, е да набере познат и да говори 4-5 часа по телефона. Докато телефонът е с аналогово отчитане -- сметките бяха в порядъка на 15-25 лева на месец. Затова бяхме крайно изненадани когато получихме сметка за 220 лева. Решихме, че е грешка и подадохме жалба. Още при подаването на жалбата ни поясниха, че всъщност телефонът е вече цифров. Попитах защо не са ни уведомили, а те ми онтговориха, че били публикували съобщение във вестник "24 часа", те не били виновни, че не сме го прочели.
Трябваше да получим отговор на жалбата в срок от 30 (или 45, не помня вече) дни. Не получихме такъв. Състоянието на леля обаче се влоши и на нас определено не ни беше до разправии с БТК. Иначе казано -- забравихме да проверим защо не ни отговарят на жалбата. Спряха телефона за неплатена сметка. Леля почина. Ние се нанесохме в нейния апартамен.
Преди няколко дни обаче на вратата ни се звъни -- носят призовка за леля. БТК я съди за около 600 лева неплатена сметка с лихви отпреди 3 години. Обясних, че леля е починала и жената с призовката си тръгна. Позвъних в БТК, дадоха ми телефона на адвокатите им. Позвъних и там. Обясниха ми, че не ги интересува жалбата, на която не е отговорено. Просто трябвало да се плати сметката. След като леля е починала ние като нейни наследници трябвало да покрием задълженията й. Иначе нас щели да съдят.
Въпросите ми са следните:
1. Може ли БТК да променя отчитането на един телефонен пост от аналогово на цифрово без да вземе моето съгласие?
2. Може ли БТК да променя отчитането на един телефонен пост без да ме уведоми лично -- чрез писмо или съобщение, което да стигне до мен?
3. Публикуването на съобщение във вестник изчерпва ли отговорността на БТК за публичност при промяна на телефон от аналогов в цифров?
4. Не трябва ли БТК да отговори на всяка жалба? Още пазя входящия номер!
5. Наистина ли тези идиоти ще ме съдят за сметка от преди 3 години?
И въобще: какви са шансовете ми да се справя с БТК при тези условия? Може ли да ме насочите към адвокат (или консултант), който да ми помогне? Предварително ви благодаря!