За извършен международен транспорт,ако страната възложител откаже да плати пълната сума поради "закъснение" при пристигане на пратката и предяви претенции 5 месеца след извършването на трснпорта влиза ли в сила ЧМР конвенцията според, която ( ако правилно съм изтълкувала) срока е за предяваване на рекламции е 30 дни ( цитирам по памет)след доставка на стоките
и ако същата тази страна е регистрирано в Б-я юридическо лице с чуждо участие ( собсвеникът е с произход от страна членка на ЕС) може ли да се позова на законите в неговата страна за да получа парите за извършения превоз ? Ако да на кой закон/кодекс да се позова?
Предварително благодаря
- Дата и час: 12 Дек 2024, 16:37 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
CMR конвенция
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Re: CMR конвенция
Рекламация за неспазен срок доставка /изрично поискан от възложителя със заявката-договор и ако е платено за това/ се предявява писмено пред превозвача в срок от 21 дни от предоставяне товара на получателя. /чл.30 т.3 CMR/ Това е
преклузивен срок.
Рекламантът трябва да докаже, че от това забавяне е възникнала
щета, която се обезщетява на база действителния и размер,но не
повече от размера на платеното за превоза навло. /чл.23 т.5 CMR/
Регулирането на такива претенции /рекламационно производство/
се извършва въз основа на Конвенцията CMR независимо за коя държава /подписала конвенцията/ става дума. /чл. 1 CMR/ В случая
няма никакво значение кой е собственика на фирмата-рекламант,
след като тя е регистрирана в България.
Обезщетение при рекламация за неспазен срок доставка се дължи от превозвача,респ. неговия CMR застраховател само ако закъснението
не се дължи на непреодолима сила. /чл.17 т.2 CMR/
Националното законодателство се прилага в случаите на съдебно
производство /чрез искова молба/ и то само до толкова,доколкото
в Конвенцията CMR липсват правни норми, уреждащи спорния въпрос.
преклузивен срок.
Рекламантът трябва да докаже, че от това забавяне е възникнала
щета, която се обезщетява на база действителния и размер,но не
повече от размера на платеното за превоза навло. /чл.23 т.5 CMR/
Регулирането на такива претенции /рекламационно производство/
се извършва въз основа на Конвенцията CMR независимо за коя държава /подписала конвенцията/ става дума. /чл. 1 CMR/ В случая
няма никакво значение кой е собственика на фирмата-рекламант,
след като тя е регистрирана в България.
Обезщетение при рекламация за неспазен срок доставка се дължи от превозвача,респ. неговия CMR застраховател само ако закъснението
не се дължи на непреодолима сила. /чл.17 т.2 CMR/
Националното законодателство се прилага в случаите на съдебно
производство /чрез искова молба/ и то само до толкова,доколкото
в Конвенцията CMR липсват правни норми, уреждащи спорния въпрос.
- nargirov
- Младши потребител
- Мнения: 47
- Регистриран на: 30 Май 2004, 21:11
- Местоположение: София
2 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 31 госта