- Дата и час: 11 Дек 2024, 21:01 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Кои органи имат право да извършват проверка за алкохол?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
37 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кои органи имат право да извършват проверка за алкохол?
Ще бъда благодарен на всеки,който ми даде отговор на следния въпрос: Кои други органи , освен органите на КАТ , имат право да извършват проверка за алкохол и да съставят акт за отказ да бъда тестван? Предварително благодаря!
Р.S. Могат ли органи от ООР/предполагам , става въпрос за охрана на обществения ред/ да ми съставят акт и да ме тестват с дрегер?!
Р.S. Могат ли органи от ООР/предполагам , става въпрос за охрана на обществения ред/ да ми съставят акт и да ме тестват с дрегер?!
- ilianski
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19 Май 2006, 23:56
Става въпрос наистина за охрана на обществения ред - това означава съкращението ООР! Що се отнася до въпросът относно това-могат ли служители от тази служба да съставят акт по ЗДвП , мисля , че ДА.Някъде бях прочел , че това право е дадено с изрична заповед на Мин.на вътрешните работи , но не съм съвсем сигурен. Иначе начинът е да направите възражение в тридневния срок от съставянето на акта и да го обжалвате задължително пред съда-почти съм сигурен , че са Ви искали и пари,а ако имате и свидетели , въобще не се бавете!
- lawhope
- Потребител
- Мнения: 123
- Регистриран на: 09 Апр 2006, 10:25
- Местоположение: SOFIA
Благодаря за отговора!Наистина полицаите искаха пари , но това си е практика,нали!?С мен пътуваше още един човек и го записаха в някаква книга.Той може ли да ми стане свидетел , за това , че първо бях спрян от обикновена патрулна кола , а след като отказах да им дам проба за алкохол на дрегер , който извадиха от багажника ,извикаха друга кола с полицаи от ООР, които ми съставиха акт за отказ да бъда тестван за алкохол.Акта отказах да подпиша и не го взех изобщо.Прибраха ми книжката и талона към нея.
- ilianski
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19 Май 2006, 23:56
Вече всички патрули могат да тестват за алкохол, като и да пишат актове. Задължително трябва да присъства служител от КАТ само при ПТП. А при отказ да бъдете тестван, се налага административно наказание като за употребил алкохол /даже практиката е да се отива към по-високи санкции/. А отказът Ви да подпишете и получите АУАН се удостоверява с подписа на свидетел и актът се счита връчен.
- Gabi1
- Потребител
- Мнения: 765
- Регистриран на: 08 Ное 2006, 13:54
Закон за движение по пътищата:...
Глава пета.
ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СЛУЖБИТЕ ЗА КОНТРОЛ
Чл. 165. (1) Определени от министъра на вътрешните работи служби:
1. контролират спазването на правилата за движение от всички участници в движението и техническата изправност на движещите се по пътя пътни превозни средства, като за целта служебните лица са длъжни при проверка да се обозначат ясно, осигурявайки необходимата видимост;
2. при необходимост регулират движението по пътищата;
3. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) следят за състоянието на пътя и пътните принадлежности и предупреждават писмено собствениците или администрацията, управляваща пътя за отстраняване на установени неизправности по тях;
4. регистрират и водят отчет на пътнотранспортните произшествия;
5. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) извършват анализ на пътнотранспортните произшествия и предоставят информация на държавни органи, общини, обществени организации и на средствата за масово осведомяване;
6. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) водят националните регистри за водачите и техните нарушения и наказания, моторните превозни средства и пътнотранспортните произшествия и създават информационни фондове за съхраняване на данните;
7. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) извършват превантивна дейност за ограничаване на пътнотранспортните произшествия и последиците от тях;
8. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) въвеждат временна организация на движението съвместно със собственика или администрацията, управляваща пътя;
9. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) могат да въвеждат временни промени в организацията на движението при внезапно появила се опасност за движението - аварийно възникнало препятствие по пътя, заснежаване или заледяване, пътнотранспортни произшествия, като незабавно уведомяват собственика или администрацията, управляваща пътя.
10. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) осъществяват контрол по изпълнение на учебните програми за извършване на допълнително обучение по чл. 157, ал. 3, като извършват проверки по документи и на място;
11. (нова - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) осъществяват контрол по спазване на задължението за движение на пътните превозни средства по републиканските пътища след заплащане на винетна такса, поставянето на валидни винетни стикери и премахването на винетни стикери с изтекъл срок.
(2) При изпълнение на функциите си по този закон определените от министъра на вътрешните работи служби:
1. имат право да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, както и всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз;
2. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи;
3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) не допускат управлението на моторно превозно средство от водач, който е под въздействието на алкохол или на друго упойващо вещество;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) не допускат движение на пътно превозно средство, което има някоя от повредите или неизправностите, посочени в чл. 101, ал. 3;
5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) имат право да отвеждат в поделенията на Министерството на вътрешните работи участници в пътнотранспортно произшествие, когато това е необходимо за разследване на произшествието;
6. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право за установяване на нарушенията на правилата за движение по пътищата да използват технически средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство.
Чл. 166. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) Министърът на транспорта чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" контролира:
1. спазването на правилата за извършване на обществен превоз на пътници и товари и всички документи, свързани с него;
2. дейността на лицата, получили разрешение по реда на чл. 148 да извършват периодичен преглед за техническа изправност на регистрираните пътни превозни средства;
3. състоянието на материалната база и изпълнението на учебните програми в учебните форми за подготовка на водачи на моторни превозни средства, получили разрешение по реда на чл. 152, ал. 1, т. 3.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) При изпълнение на функциите си по този закон определените от министъра на транспорта служби:
1. имат право да спират пътните превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз, както и техническата изправност и транспортната годност на пътните превозни средства;
2. имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи;
3. (изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) дават предписания във връзка със състоянието на материалната база и с изпълнението на учебните програми в учебните форми за подготовка на водачи на моторни превозни средства; при необходимост правят предложения до министъра на транспорта за отнемане на разрешението за обучение, издадено по реда на чл. 152, ал. 1, т. 3;
4. (изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) дават предписания във връзка с периодичната проверка на техническата изправност на моторните превозни средства; при необходимост правят предложения до министъра на транспорта за отнемане на разрешението, издадено по реда на чл. 148;
5. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право да проверяват документите за самоличност на пътниците, превозвани с моторни превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз на пътници или за извършване на превоз за собствена сметка;
6. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) не допускат движение на пътно превозно средство, предназначено за извършване на обществен превоз на пътници или товари, което има някоя от повредите или неизправностите, посочени в чл. 101, ал. 3;
7. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право да спират учебните автомобили, с които се провежда обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства, да проверяват документите за самоличност на обучаващия и обучавания, както и техническата изправност на превозното средство, с което се извършва обучението;
8. (нова - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) имат право да ползват технически средства за измерване на размерите, масата или натоварването на ос и за проверка на техническата изправност на превозните средства, предназначени за обществен превоз или за превоз за собствена сметка на пътници и товари.
Чл. 166а. (Нов - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2005 г., в сила от 10.06.2006 г.) Комисията за защита на потребителите към министъра на икономиката и енергетиката, нейните регионални структури и звената за защита на потребителите към общинската администрация контролират спазването на изискването за наличието на валиден сертификат за съответствие с одобрения тип при пускането на пазара и извършването на търговия със:
1. нови моторни превозни средства и ремаркета;
2. нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства и ремаркета.
(2) При осъществяване на контролната си дейност органите по ал. 1 имат право:
1. на свободен достъп до обектите, в които се пускат на пазара и се извършва търговия с нови моторни превозни средства, ремаркета, системи, компоненти или отделни технически възли за тях;
2. да изискват валиден сертификат за съответствие с одобрения тип;
3. да проверяват за наличие на необходимите маркировки и обозначения върху компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства;
4. да вземат образци и мостри от системи, компоненти или отделни технически възли, предназначени за монтиране в моторни превозни средства и ремаркета, за извършване на лабораторни изследвания за проверка на съответствието с одобрения тип;
5. да привличат при необходимост експерти в съответната област;
6. да дават задължителни предписания за отстраняване на несъответствия и нормативни нарушения;
7. да съставят актове за установяване на нарушения.
(3) Органите по ал. 1 са длъжни да:
1. установяват фактите при извършвания от тях контрол;
2. опазват служебната, производствената и търговската тайна и да не разгласяват данни от проверките преди тяхното приключване, както и да не използват получената при проверките информация извън предназначението й;
3. уведомяват Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", когато са констатирани нарушения при пускането на пазара и извършването на търговия с нови моторни превозни средства, ремаркета, системи, компоненти и/или отделни технически възли за тях;
4. уведомяват Контролно-техническата инспекция към Министерството на земеделието и горите, когато е констатирано нарушение на изискванията към нови системи, компоненти или отделни технически възли за колесни трактори;
5. ползват акредитирани лаборатории или да привличат при констатиране на нарушения и извършване на проверки органите за контрол за изследване на съответствието на нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства с одобрения тип.
(4) Органите по ал. 1 осъществяват контрол върху търговията с употребявани резервни части за моторни превозни средства съвместно с органите на Министерството на вътрешните работи.
Чл. 166б. (Нов - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) (1) Когато въз основа на резултатите от проведени изпитвания са констатирани несъответствия на пуснати на пазара нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства с одобрения тип, разходите за изпитванията, както и взетите образци и мостри, са за сметка на неизправната страна.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2005 г., в сила от 10.06.2006 г.) Когато резултатите от проведени изпитвания на нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства са удовлетворителни и не са констатирани техни несъответствия с изискванията за одобрения тип, разходите за изпитванията, както и взетите образци и мостри, са за сметка на Комисията за защита на потребителите.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2005 г., в сила от 10.06.2006 г.) В 7-дневен срок от приключване на изпитванията за съответствие на нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства с одобрения тип Комисията за защита на потребителите уведомява писмено лицето - обект на контрол, за резултатите, като му предоставя и копие от издадения протокол.
(4) Плащанията по ал. 1 се извършват в 14-дневен срок от датата на уведомлението по ал. 3.
Чл. 167. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Собствениците или администрацията, управляваща пътя, го поддържат в изправно състояние, сигнализират незабавно препятствията по него и ги отстраняват във възможно най-кратък срок. Те не могат да предоставят на трети лица ползването на част от обхвата на пътя, когато това ще затруднява участниците в движението. В населените места тротоарите могат да се използват за търговски и други цели само ако е запазена площ за преминаване на пешеходците с широчина не по-малка от 2 метра.
(2) Служби за контрол, определени от кметовете на общините:
1. контролират в населените места спазването на правилата за паркиране от водачите на пътни превозни средства, на правилата за движение от пешеходците и на правилното използване на алармените инсталации, монтирани в пътни превозни средства за тяхната охрана;
2. използват техническо средство за принудително задържане на пътното превозно средство, за което не е заплатена дължимата такса за кратковременно паркиране по чл. 99, ал. 3, до заплащане на таксата и на разходите по прилагане на техническото средство;
3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) контролират на територията на общината спазването на изискванията на Закона за управление на отпадъците по отношение на изоставените или снетите от отчет моторни превозни средства;
4. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) регистрират пътните превозни средства с животинска тяга.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2000 г.) Глобите, събирани при констатиране на нарушения във връзка с контрола по ал. 2, постъпват в бюджета на общината. В бюджета на общината се предвиждат средства за:
1. (доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) усъвършенстване на организацията и безопасността на движението;
2. подпомагане издръжката на общинските органи, осъществяващи контрол по този закон;
3. други дейности, свързани с изпълнението на този закон.
Чл. 168. (1) (Предишен текст на чл. 168, изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Определените от министъра на вътрешните работи длъжностни лица от службите за контрол и длъжностни лица, определени от собствениците или администрацията, управляваща пътя, могат да преместват или да нареждат да бъде преместено паркирано пътно превозно средство на отговорно пазене на предварително публично оповестено място без знанието на неговия собственик или на упълномощения от него водач.
(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Органите, които извършват принудително преместване на пътни превозни средства, са длъжни да укажат предварително чрез съответните знаци местонахождението на преместеното пътно превозно средство.
Чл. 169. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Спазването на правилата за движение от водачи на военни превозни средства и на организираните групи от военнослужещи се контролира и от служба "Сигурност - военна полиция и военно контраразузнаване" към министъра на отбраната.
(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) При изпълнение на контролните функции по ал. 1 органите на служба "Сигурност - военна полиция и военно контраразузнаване" към министъра на отбраната се ползват с правомощията по чл. 165, ал. 2 по отношение на военните превозни средства.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) При придвижване по пътищата на войскови колони от въоръжените сили движението може да се регулира и от техни представители.
Чл. 170. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) Контролът по спазване на правилата за движение и на изискванията, определени от закона и издадените въз основа на него нормативни актове, се осъществява от съответните служби по тази глава. Същите налагат и предвидените в този закон наказания.
(2) (Отм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.)
(3) При спиране на пътно превозно средство за проверка или за оказване на съдействие служителят от органите за контрол подава своевременно ясен сигнал със стоп-палка. През нощта сигналът за спиране може да бъде подаден и с описваща полукръг червена светлина. Униформен полицай може да спира пътните превозни средства и чрез подаване на сигнал само с ръка. Сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет.
(4) Контролираните лица съдействат и осигуряват безпрепятствен достъп на представителите на службите за контрол до обектите за контрол при осъществяване на техните правомощия.
(5) Служителят, осъществяващ контрол, представя на спрения за проверка участник в пътното движение полицейски знак или служебна карта. Когато е необходимо, той може да покани спрения водач да излезе от превозното средство.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Органите за контрол по този закон могат да пътуват безплатно с всяко моторно превозно средство за обществен превоз, с изключение на леките таксиметрови автомобили, въз основа на карти, издадени от министъра на транспорта и съобщенията.
(7) (Нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) За неизпълнение на задълженията си по тази глава на лицата от службите за контрол се налага дисциплинарно наказание.
Глава пета.
ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СЛУЖБИТЕ ЗА КОНТРОЛ
Чл. 165. (1) Определени от министъра на вътрешните работи служби:
1. контролират спазването на правилата за движение от всички участници в движението и техническата изправност на движещите се по пътя пътни превозни средства, като за целта служебните лица са длъжни при проверка да се обозначат ясно, осигурявайки необходимата видимост;
2. при необходимост регулират движението по пътищата;
3. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) следят за състоянието на пътя и пътните принадлежности и предупреждават писмено собствениците или администрацията, управляваща пътя за отстраняване на установени неизправности по тях;
4. регистрират и водят отчет на пътнотранспортните произшествия;
5. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) извършват анализ на пътнотранспортните произшествия и предоставят информация на държавни органи, общини, обществени организации и на средствата за масово осведомяване;
6. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) водят националните регистри за водачите и техните нарушения и наказания, моторните превозни средства и пътнотранспортните произшествия и създават информационни фондове за съхраняване на данните;
7. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) извършват превантивна дейност за ограничаване на пътнотранспортните произшествия и последиците от тях;
8. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) въвеждат временна организация на движението съвместно със собственика или администрацията, управляваща пътя;
9. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) могат да въвеждат временни промени в организацията на движението при внезапно появила се опасност за движението - аварийно възникнало препятствие по пътя, заснежаване или заледяване, пътнотранспортни произшествия, като незабавно уведомяват собственика или администрацията, управляваща пътя.
10. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) осъществяват контрол по изпълнение на учебните програми за извършване на допълнително обучение по чл. 157, ал. 3, като извършват проверки по документи и на място;
11. (нова - ДВ, бр. 6 от 2004 г.) осъществяват контрол по спазване на задължението за движение на пътните превозни средства по републиканските пътища след заплащане на винетна такса, поставянето на валидни винетни стикери и премахването на винетни стикери с изтекъл срок.
(2) При изпълнение на функциите си по този закон определените от министъра на вътрешните работи служби:
1. имат право да спират пътните превозни средства, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, както и всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз;
2. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи;
3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) не допускат управлението на моторно превозно средство от водач, който е под въздействието на алкохол или на друго упойващо вещество;
4. (предишна т. 3 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) не допускат движение на пътно превозно средство, което има някоя от повредите или неизправностите, посочени в чл. 101, ал. 3;
5. (предишна т. 4 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) имат право да отвеждат в поделенията на Министерството на вътрешните работи участници в пътнотранспортно произшествие, когато това е необходимо за разследване на произшествието;
6. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право за установяване на нарушенията на правилата за движение по пътищата да използват технически средства или системи, заснемащи или записващи датата, точния час на нарушението и регистрационния номер на моторното превозно средство.
Чл. 166. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) Министърът на транспорта чрез Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" контролира:
1. спазването на правилата за извършване на обществен превоз на пътници и товари и всички документи, свързани с него;
2. дейността на лицата, получили разрешение по реда на чл. 148 да извършват периодичен преглед за техническа изправност на регистрираните пътни превозни средства;
3. състоянието на материалната база и изпълнението на учебните програми в учебните форми за подготовка на водачи на моторни превозни средства, получили разрешение по реда на чл. 152, ал. 1, т. 3.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) При изпълнение на функциите си по този закон определените от министъра на транспорта служби:
1. имат право да спират пътните превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз, да проверяват документите за самоличност и свидетелството за управление на водача, всички документи, свързани с управляваното превозно средство и с извършвания превоз, както и техническата изправност и транспортната годност на пътните превозни средства;
2. имат право да изземват и задържат документите по т. 1 в допустимите от закона случаи;
3. (изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) дават предписания във връзка със състоянието на материалната база и с изпълнението на учебните програми в учебните форми за подготовка на водачи на моторни превозни средства; при необходимост правят предложения до министъра на транспорта за отнемане на разрешението за обучение, издадено по реда на чл. 152, ал. 1, т. 3;
4. (изм. - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) дават предписания във връзка с периодичната проверка на техническата изправност на моторните превозни средства; при необходимост правят предложения до министъра на транспорта за отнемане на разрешението, издадено по реда на чл. 148;
5. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право да проверяват документите за самоличност на пътниците, превозвани с моторни превозни средства, предназначени за извършване на обществен превоз на пътници или за извършване на превоз за собствена сметка;
6. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) не допускат движение на пътно превозно средство, предназначено за извършване на обществен превоз на пътници или товари, което има някоя от повредите или неизправностите, посочени в чл. 101, ал. 3;
7. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) имат право да спират учебните автомобили, с които се провежда обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторни превозни средства, да проверяват документите за самоличност на обучаващия и обучавания, както и техническата изправност на превозното средство, с което се извършва обучението;
8. (нова - ДВ, бр. 22 от 2007 г.) имат право да ползват технически средства за измерване на размерите, масата или натоварването на ос и за проверка на техническата изправност на превозните средства, предназначени за обществен превоз или за превоз за собствена сметка на пътници и товари.
Чл. 166а. (Нов - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2005 г., в сила от 10.06.2006 г.) Комисията за защита на потребителите към министъра на икономиката и енергетиката, нейните регионални структури и звената за защита на потребителите към общинската администрация контролират спазването на изискването за наличието на валиден сертификат за съответствие с одобрения тип при пускането на пазара и извършването на търговия със:
1. нови моторни превозни средства и ремаркета;
2. нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства и ремаркета.
(2) При осъществяване на контролната си дейност органите по ал. 1 имат право:
1. на свободен достъп до обектите, в които се пускат на пазара и се извършва търговия с нови моторни превозни средства, ремаркета, системи, компоненти или отделни технически възли за тях;
2. да изискват валиден сертификат за съответствие с одобрения тип;
3. да проверяват за наличие на необходимите маркировки и обозначения върху компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства;
4. да вземат образци и мостри от системи, компоненти или отделни технически възли, предназначени за монтиране в моторни превозни средства и ремаркета, за извършване на лабораторни изследвания за проверка на съответствието с одобрения тип;
5. да привличат при необходимост експерти в съответната област;
6. да дават задължителни предписания за отстраняване на несъответствия и нормативни нарушения;
7. да съставят актове за установяване на нарушения.
(3) Органите по ал. 1 са длъжни да:
1. установяват фактите при извършвания от тях контрол;
2. опазват служебната, производствената и търговската тайна и да не разгласяват данни от проверките преди тяхното приключване, както и да не използват получената при проверките информация извън предназначението й;
3. уведомяват Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", когато са констатирани нарушения при пускането на пазара и извършването на търговия с нови моторни превозни средства, ремаркета, системи, компоненти и/или отделни технически възли за тях;
4. уведомяват Контролно-техническата инспекция към Министерството на земеделието и горите, когато е констатирано нарушение на изискванията към нови системи, компоненти или отделни технически възли за колесни трактори;
5. ползват акредитирани лаборатории или да привличат при констатиране на нарушения и извършване на проверки органите за контрол за изследване на съответствието на нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства с одобрения тип.
(4) Органите по ал. 1 осъществяват контрол върху търговията с употребявани резервни части за моторни превозни средства съвместно с органите на Министерството на вътрешните работи.
Чл. 166б. (Нов - ДВ, бр. 79 от 2005 г.) (1) Когато въз основа на резултатите от проведени изпитвания са констатирани несъответствия на пуснати на пазара нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства с одобрения тип, разходите за изпитванията, както и взетите образци и мостри, са за сметка на неизправната страна.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2005 г., в сила от 10.06.2006 г.) Когато резултатите от проведени изпитвания на нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства са удовлетворителни и не са констатирани техни несъответствия с изискванията за одобрения тип, разходите за изпитванията, както и взетите образци и мостри, са за сметка на Комисията за защита на потребителите.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 99 от 2005 г., в сила от 10.06.2006 г.) В 7-дневен срок от приключване на изпитванията за съответствие на нови системи, компоненти или отделни технически възли за моторни превозни средства с одобрения тип Комисията за защита на потребителите уведомява писмено лицето - обект на контрол, за резултатите, като му предоставя и копие от издадения протокол.
(4) Плащанията по ал. 1 се извършват в 14-дневен срок от датата на уведомлението по ал. 3.
Чл. 167. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Собствениците или администрацията, управляваща пътя, го поддържат в изправно състояние, сигнализират незабавно препятствията по него и ги отстраняват във възможно най-кратък срок. Те не могат да предоставят на трети лица ползването на част от обхвата на пътя, когато това ще затруднява участниците в движението. В населените места тротоарите могат да се използват за търговски и други цели само ако е запазена площ за преминаване на пешеходците с широчина не по-малка от 2 метра.
(2) Служби за контрол, определени от кметовете на общините:
1. контролират в населените места спазването на правилата за паркиране от водачите на пътни превозни средства, на правилата за движение от пешеходците и на правилното използване на алармените инсталации, монтирани в пътни превозни средства за тяхната охрана;
2. използват техническо средство за принудително задържане на пътното превозно средство, за което не е заплатена дължимата такса за кратковременно паркиране по чл. 99, ал. 3, до заплащане на таксата и на разходите по прилагане на техническото средство;
3. (нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) контролират на територията на общината спазването на изискванията на Закона за управление на отпадъците по отношение на изоставените или снетите от отчет моторни превозни средства;
4. (нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) регистрират пътните превозни средства с животинска тяга.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 1 от 2000 г.) Глобите, събирани при констатиране на нарушения във връзка с контрола по ал. 2, постъпват в бюджета на общината. В бюджета на общината се предвиждат средства за:
1. (доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) усъвършенстване на организацията и безопасността на движението;
2. подпомагане издръжката на общинските органи, осъществяващи контрол по този закон;
3. други дейности, свързани с изпълнението на този закон.
Чл. 168. (1) (Предишен текст на чл. 168, изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Определените от министъра на вътрешните работи длъжностни лица от службите за контрол и длъжностни лица, определени от собствениците или администрацията, управляваща пътя, могат да преместват или да нареждат да бъде преместено паркирано пътно превозно средство на отговорно пазене на предварително публично оповестено място без знанието на неговия собственик или на упълномощения от него водач.
(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Органите, които извършват принудително преместване на пътни превозни средства, са длъжни да укажат предварително чрез съответните знаци местонахождението на преместеното пътно превозно средство.
Чл. 169. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Спазването на правилата за движение от водачи на военни превозни средства и на организираните групи от военнослужещи се контролира и от служба "Сигурност - военна полиция и военно контраразузнаване" към министъра на отбраната.
(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) При изпълнение на контролните функции по ал. 1 органите на служба "Сигурност - военна полиция и военно контраразузнаване" към министъра на отбраната се ползват с правомощията по чл. 165, ал. 2 по отношение на военните превозни средства.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) При придвижване по пътищата на войскови колони от въоръжените сили движението може да се регулира и от техни представители.
Чл. 170. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) Контролът по спазване на правилата за движение и на изискванията, определени от закона и издадените въз основа на него нормативни актове, се осъществява от съответните служби по тази глава. Същите налагат и предвидените в този закон наказания.
(2) (Отм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.)
(3) При спиране на пътно превозно средство за проверка или за оказване на съдействие служителят от органите за контрол подава своевременно ясен сигнал със стоп-палка. През нощта сигналът за спиране може да бъде подаден и с описваща полукръг червена светлина. Униформен полицай може да спира пътните превозни средства и чрез подаване на сигнал само с ръка. Сигнал за спиране може да бъде подаден и от движещ се полицейски автомобил или мотоциклет.
(4) Контролираните лица съдействат и осигуряват безпрепятствен достъп на представителите на службите за контрол до обектите за контрол при осъществяване на техните правомощия.
(5) Служителят, осъществяващ контрол, представя на спрения за проверка участник в пътното движение полицейски знак или служебна карта. Когато е необходимо, той може да покани спрения водач да излезе от превозното средство.
(6) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Органите за контрол по този закон могат да пътуват безплатно с всяко моторно превозно средство за обществен превоз, с изключение на леките таксиметрови автомобили, въз основа на карти, издадени от министъра на транспорта и съобщенията.
(7) (Нова - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) За неизпълнение на задълженията си по тази глава на лицата от службите за контрол се налага дисциплинарно наказание.
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
- marter
- Потребител
- Мнения: 390
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54
ilianski написа:Наистина полицаите искаха пари , но това си е практика,нали!?
1. Как точно Ви поискаха пари ??
След като е практика, защо на мен лично никога не са ми "искали" ?? Ще отбележа, че обикновено не се легитимирам като курсант.
ilianski написа:.., че първо бях спрян от обикновена патрулна кола...
2. Вие с какво искате да Ви спрат ? С президентски кортеж ли ?
Или "обикновените патрулни коли" не могат да спират важни персони като Вас ???
ilianski написа:а след като отказах да им дам проба за алкохол на дрегер , който извадиха от багажника
3. На какво основание сте отказал дa Ви проверят с дрегер ??? Да не би да се ползвате с дипломатически имунитет ??? И от къде другаде да го извадят дрегера ? Да не искате да го влачат на ремарке зад колата ???
4. ТЕМАТА НЕ Е ЗА ТОЗИ РАЗДЕЛ !!! ИМА РАЗДЕЛИ "ВЗАИМОПОМОЩ" И "ОБЩИ ДИСКУСИИ" ! СЪЩОТО ВАЖИ И ЗА ДРУГАТА ТЕМА ЗА КАТ !!!
- kursant_amvr
- Потребител
- Мнения: 265
- Регистриран на: 31 Авг 2005, 21:03
kursant_amvr написа:ТЕМАТА НЕ Е ЗА ТОЗИ РАЗДЕЛ !!! ИМА РАЗДЕЛИ "ВЗАИМОПОМОЩ" И "ОБЩИ ДИСКУСИИ" ! СЪЩОТО ВАЖИ И ЗА ДРУГАТА ТЕМА ЗА КАТ !!![/b]
Е,то и ти не си юрист /поне за сега не си и полицай/ ама се слагаш на "всяка манджа меродия" и на "всяко гърне похлупак".
Какво се вълнуваш за написаното от момчето?Може да не е истина,а може и да е.Обикновенно втози форум се излагат случаи от действителността и живота.
- sarbijanac
- Активен потребител
- Мнения: 1359
- Регистриран на: 29 Ное 2006, 17:47
- Местоположение: Нови пазар
Курсантче , абе ти не си и за полицай , бе джанъм..... Момчето е отказало да дава проба за алкохол/вие му викате "да духа"/,защото явно си знае правата и това е едно от тях-може да има задух ?Питаш как са му поискали пари? Ами както се искат от такива като вас-ще те светнат по-натам , и ти ще искаш.Момчето много ясно попита кои точно служители но МВР , освен КАТ могат да съставят акт по ЗДвП-явно е останал учуден , че вече всеки редови полицай може да го прави на маймуна!? Ама така ще е - нали заповедите идват от такива като тебе...
- lawhope
- Потребител
- Мнения: 123
- Регистриран на: 09 Апр 2006, 10:25
- Местоположение: SOFIA
lawhope написа:Момчето е отказало да дава проба за алкохол,защото явно си знае правата и това е едно от тях...
ЗДП
Чл. 174. ...
(3) (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Водач на моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина, който откаже да му бъде извършена проверка с техническо средство за установяване употребата на алкохол или не изпълни предписанието за медицинско изследване на концентрацията на алкохол в кръвта му, се наказва с лишаване от право да управлява моторно превозно средство, трамвай или самоходна машина за срок от 6 месеца до 2 години и глоба от 200 до 500 лв.
Щом отказът за извършване на проверка с техн. средство е ПРАВО на водача, защо ли законодателят е предвидил АДМ. НАКАЗАНИЕ за това деяние ???
Аз не съм юрист, но пък съм чувал, че е основен постулат, законът да предвижда наказания само за ПРОТИВОПРАВНИ деяния! И щом едно деяние е санкционирано с наказание, се счита, че същото е запретено от заокна, ergo е провтивоправно и общественоопасно.
Странна работа ! По обща теория на правото ми преподаваше същият професор, който преподава и в СУ.
Той ли нещо различно ни е преподавал в Академията или ВИЕ имате сериозни пропуски в познанията си, датиращи още от ПЪРВИ КУРС ПЪРВИ СЕМЕСТЪР ?
lawhope, Вижте си писаниците, и ако не Ви е срам, продължавайте в същия дух !
- kursant_amvr
- Потребител
- Мнения: 265
- Регистриран на: 31 Авг 2005, 21:03
Браво , г-н Полицай , но се чудя дали си чел правилно!? На възможността да откажеш да направиш нещо , което не ти се иска , вие как му казвате , а ? Вярно е ,че предпочитате хората да имат само задължения , но някои избират да бъдат свободни , пък дори и с цената на глоба или лишаване от правоуправление. Все пак , не забравяй , че има много начини някоя несправедливост да бъде поправена и то не с цената на възможността ти да избираш сам кое е правилно и кое не.
Що се отнася до писаниците ми , както ги наричаш , не ме касае твоето мнение , защото не мисля , че означава нещо в правния мир.Остани със здраве и се учи от такива като теб!
Що се отнася до писаниците ми , както ги наричаш , не ме касае твоето мнение , защото не мисля , че означава нещо в правния мир.Остани със здраве и се учи от такива като теб!
- lawhope
- Потребител
- Мнения: 123
- Регистриран на: 09 Апр 2006, 10:25
- Местоположение: SOFIA
lawhope написа: но някои избират да бъдат свободни , пък дори и с цената на глоба или лишаване от правоуправление.
Абе колега, Вие сте като един Прометей на юридическата мисъл !!! Нови и нови хоризонти откривате за тази наука !
Ех, само ако бяхте прочел някоя книжица, та да правите разлика между елементарните понятия субективно право и фактическа възможност ! Тогава равен нямаше да имате !
Да прав сте колега: Всеки може да бъде свободен и да прави каквото си поиска, с цената да плати предвидените правни последствия от това. Но това са проблеми на философията и общата балалайка, а не на юридическата наука или практика.
По същата ваша логика, убиецът има право да бъде свободен да убива, с цената на това да излежи присъдата си, след това. Педофилът има правото да изнасилва малки момиченца, стига да си плати цената да изтърпи наказанието си... До там ли се простира вашата "юридическа", мисъл колега ???
Оооох да се смея ли, да плача ли....
- kursant_amvr
- Потребител
- Мнения: 265
- Регистриран на: 31 Авг 2005, 21:03
Ех, само ако бяхте прочел някоя книжица, та да правите разлика между елементарните понятия субективно право и фактическа възможност ! Тогава равен нямаше да имате !
Правосубектността , г-н Полицай е ОСОБЕНО СУБЕКТИВНО ПРАВО , ВЛИЗАЩО В ОБЩИТЕ ПРАВООТНОШЕНИЯ-ЗАПОМНЕТЕ ТОВА. Способността е възможност , която неотменимо принадлежи на дадено лице и се проявява в неговата ДЕЙНОСТ.Ако наистина си учил нещо , щеше да знаеш , че ПРАВОСУБЕКТНОСТТА НЕ Е ЕСТЕСТВЕНО , А ОБЩЕСТВЕНО-ЮРИДИЧЕСКО СВОЙСТВО , а това означава , че пред нас не стои "фактическа" , а стои юридическа възможност. А юридическите възможности не са нищо друго , освен СУБЕКТИВНИ ПРАВА , г-н Полицай. И точно в това се състои възможността да правиш избор , какъвто явно ти не можеш да направиш , защото вече си обременен , моето момче....
Що се отнася до примерите , които си дал по-долу , те меко казано нямат нищо общо с конкретния казус и са в сферата на наказателното право , което явно още не ти се е изяснило.Някъде ти бях писал , че разширителното тълкуване на наказателния закон е строго забранено - особено за такива като теб , г-н Курсант от АМВР. Оставям те да прочетеш още някой и друг ред и тогава да драскаш с този обвинителен тон из форума.
Правосубектността , г-н Полицай е ОСОБЕНО СУБЕКТИВНО ПРАВО , ВЛИЗАЩО В ОБЩИТЕ ПРАВООТНОШЕНИЯ-ЗАПОМНЕТЕ ТОВА. Способността е възможност , която неотменимо принадлежи на дадено лице и се проявява в неговата ДЕЙНОСТ.Ако наистина си учил нещо , щеше да знаеш , че ПРАВОСУБЕКТНОСТТА НЕ Е ЕСТЕСТВЕНО , А ОБЩЕСТВЕНО-ЮРИДИЧЕСКО СВОЙСТВО , а това означава , че пред нас не стои "фактическа" , а стои юридическа възможност. А юридическите възможности не са нищо друго , освен СУБЕКТИВНИ ПРАВА , г-н Полицай. И точно в това се състои възможността да правиш избор , какъвто явно ти не можеш да направиш , защото вече си обременен , моето момче....
Що се отнася до примерите , които си дал по-долу , те меко казано нямат нищо общо с конкретния казус и са в сферата на наказателното право , което явно още не ти се е изяснило.Някъде ти бях писал , че разширителното тълкуване на наказателния закон е строго забранено - особено за такива като теб , г-н Курсант от АМВР. Оставям те да прочетеш още някой и друг ред и тогава да драскаш с този обвинителен тон из форума.
Последна промяна lawhope на 28 Апр 2007, 13:34, променена общо 1 път
- lawhope
- Потребител
- Мнения: 123
- Регистриран на: 09 Апр 2006, 10:25
- Местоположение: SOFIA
lawhope написа:Правосубектността , г-н Полицай е ОСОБЕНО СУБЕКТИВНО ПРАВО , ВЛИЗАЩО В ОБЩИТЕ ПРАВООТНОШЕНИЯ-ЗАПОМНЕТЕ ТОВА. Способността е възможност , която неотменимо принадлежи на дадено лице и се проявява в неговата ДЕЙНОСТ.Ако наистина си учил нещо , щеше да знаеш , че ПРАВОСУБЕКТНОСТТА НЕ Е ЕСТЕСТВЕНО , А ОБЩЕСТВЕНО-ЮРИДИЧЕСКО СВОЙСТВО , а това означава , че пред нас не стои "фактическа" , а стои юридическа възможност. А юридическите възможности не са нищо друго , освен СУБЕКТИВНИ ПРАВА , г-н Полицай. И точно в това се състои възможността да правиш избор , какъвто явно ти не можеш да направиш , защото вече си обременен , моето момче....
Ще плача, ще плача... как да отида на лекар, като виждам какви юристи са се навъдили ???
- kursant_amvr
- Потребител
- Мнения: 265
- Регистриран на: 31 Авг 2005, 21:03
Ilianski твое право е да откажеш да духаш в дрегера и твое право е да си понесеш наказанието за това Така де иначе всеки пиян убиец с кола като тебе може да откаже проверка и да се отърве. Браво на момчето от АМВР започва да мисли като полицай, , мъчно ми е за някои псевдоюристчета, мился, че знанията му са ниво някъде 2 курс
- dizhel
- Потребител
- Мнения: 177
- Регистриран на: 21 Яну 2003, 02:02
dizhel написа:Ilianski твое право е да откажеш да духаш в дрегера и твое право е да си понесеш наказанието за това Така де иначе всеки пиян убиец с кола като тебе може да откаже проверка и да се отърве. Браво на момчето от АМВР започва да мисли като полицай, , мъчно ми е за някои псевдоюристчета, мился, че знанията му са ниво някъде 2 курс
Зададох само един обикновен въпрос , но някои от Вас го обърнаха на сериозен спор - говоря за Курсанта , на който наистина май му се иска хората да си мълчат и такива като него да ги тъпчат и да правят каквото си искат. Аз не употребявам алкохол и няма от какво да се притеснявам , но когато късно вечер те спрат и ти извадят един омазан и прашен дрегер , който е без накрайник и навярно - без да е калиброван , всеки нормален човек би отказал и би поискал да дойде КАТ-поне доскоро беше така. Не знаех , че вече всички полицаи могат да съставят акт и да правят проверки не само за алкохол.Друг е въпросът , че почти всеки път си намират за какво да поискат пари , за да не ти пишат някакъв измислен акт-казвам го съвсем отговорно и не карам никой да ми вярва , но съм сигурен , че са малко хората , които ще кажат обратното. Благодаря за нормалните отговори , които получих от lawhope , Gabi 1 и marter , а на Вас - dizhel , ще кажа , че не съм пиян убиец по пътищата! При други обстоятелства , бих Ви потърсил отговорност , но за съжаление сме в този форум - не се изказвайте неподготвено за хората , които не познавате!
- ilianski
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19 Май 2006, 23:56
ilianski написа:...говоря за Курсанта , на който наистина май му се иска хората да си мълчат и такива като него да ги тъпчат и да правят каквото си искат.
Наистина непонятно ми е, защо българина смята, че когато полицаят го спре за проверка, то той го прави не зашото това му е работата, а защото има, едва ли не, нещо лично против него. И всяко действие което служителят предприеме, го прави не за друго, ами "за да се прави на важен".
Чак смешно ми става понякога от такъв начин на мислене. Знаете ли, в психологията има един принцип на рефлексията или по-просто казано: "Съдя за другите по себе си. Аз така и така бих постъпвал, значи този срещу мен ще постъпи по същия начин. Аз бих се правил на важен и бих "тъпкал" хората, значи и този срещу мен е същия"
Уважаеми ilianski, мога да Ви уверя, че никой няма желание да Ви
тъпче. Повярвайте, че през полицаите от КАТ и патрулно-постовите наряди ежедневно минават десетки и стотици хора и това в продължение на години. Дори ако е имало пробив в системата за психологически подбор и там са попаднали неподходящи хора, то самата служба не след дълго убива всякакво желание да си мериш ... с когото и да било. Просто това нищо не ти дава освен стрес и ядове. Но предполагам, че хора които не са подложени на такъв тип стрес и неприятности ежедневно, просто не могат да го разберат.
Явно е много трудно да се разбере, че принуда се осъществава не защото на някой му харесва да "тъпче" хората и Вас персонално, а защото тя е необходима за изпълнение на функции, които са вкрайна сметка полезни за всички.
Да принудата е неприятно нещо. Особено когато лично я понасяш. Аз съм имал възможността да участвам в обмяна на опит с баварскаtа полиция. В Германия също никой не подскача от щастие, че го проверяват на пътя примерно. Но за разлика от тук, там проявяват необходимата търпимост и оказват безпрекословно съдействие.
И това е не защото германците са свръх възпитани или съзнателни. Просто там, подобно бабаитлъшко поведение спрямо орган на полицията, от сорта на това демонстрирано по нашите пътища, води до най-безцеремонно закопчаване и отвеждане в клектата.
Сега, сигурно пак ще кажете, че съм искал да мачкам хората. Не, ilianski, не искам. Но това е единственият измислен начин да има ред и законност. Останалото означава да живеем в джунгла. И по-точно на продължим да живеем джунгла, защото и сега живеем в такава.
Qui parcit nocentibus, innocentes punit.
Който щади виновните, наказва невинните.
Който щади виновните, наказва невинните.
- kursant_amvr
- Потребител
- Мнения: 265
- Регистриран на: 31 Авг 2005, 21:03
Не се притеснявайте г-н Илиянски от акт и наказателно постановление.Ако са Ви съставени неправомерно всеки един адвокат на средно ниво ще ги обори в съдебната зала на компетентния по местна подсъдност районен съд и същите ще бъдат отменени.
Запознайте се от този правен портал със Закона за МВР и Закона за административните нарушения и наказания.И ще видите,че нещата не са толкова страшни и сложни както на пръв поглед изглеждат.
Запознайте се от този правен портал със Закона за МВР и Закона за административните нарушения и наказания.И ще видите,че нещата не са толкова страшни и сложни както на пръв поглед изглеждат.
- sarbijanac
- Активен потребител
- Мнения: 1359
- Регистриран на: 29 Ное 2006, 17:47
- Местоположение: Нови пазар
Благодаря Ви sarbijanac , вече се консултирах с адвокат и той ми каза същото , както Вас и останалите Ви колеги. Естествено , че ще го оборим този акт , защото е пълна измишльотина.Весел празник!
- ilianski
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 19 Май 2006, 23:56
sarbijanac написа:Не се притеснявайте г-н Илиянски от акт и наказателно постановление. Ако са Ви съставени неправомерно всеки един адвокат на средно ниво ще ги обори в съдебната зала...
Ееее, един път и аз да съм съгласен с тебе !
А за автора... Ми успех !
- kursant_amvr
- Потребител
- Мнения: 265
- Регистриран на: 31 Авг 2005, 21:03
37 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта