- Дата и час: 05 Дек 2024, 14:02 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Смъртта на Следствието
|
|
Колеги, във връзка със заяжданията между следователи и дознатели, за това кой е по-голям професионалист, следва да се отчита следното:
когато следовател /респ. мл.следовател/ постъпи на работа в следствена служба, той попада на колектив, където по-голямата част /вярвайте ми/ от хората са професионалисти. Новопостъпилият колега получава компетентно мнение по всеки казус и конкретно следствено действие. Получава помощ във връзка с посещаване на местопроизшествие и НСД. Помислете колеги дознатели, така ли е при Вас? С кого можете да се консултирате, освен с прокурор, пред вратата на когото висите с часове. Моето мнение е, че това е една от причините обуславяща високия професионализъм на голяма част /вярвайте ми/ от следователите.
когато следовател /респ. мл.следовател/ постъпи на работа в следствена служба, той попада на колектив, където по-голямата част /вярвайте ми/ от хората са професионалисти. Новопостъпилият колега получава компетентно мнение по всеки казус и конкретно следствено действие. Получава помощ във връзка с посещаване на местопроизшествие и НСД. Помислете колеги дознатели, така ли е при Вас? С кого можете да се консултирате, освен с прокурор, пред вратата на когото висите с часове. Моето мнение е, че това е една от причините обуславяща високия професионализъм на голяма част /вярвайте ми/ от следователите.
- следовател - за сега
следовател - за сега написа:Колеги, във връзка със заяжданията между следователи и дознатели, за това кой е по-голям професионалист, следва да се отчита следното:
когато следовател /респ. мл.следовател/ постъпи на работа в следствена служба, той попада на колектив, където по-голямата част /вярвайте ми/ от хората са професионалисти. Новопостъпилият колега получава компетентно мнение по всеки казус и конкретно следствено действие. Получава помощ във връзка с посещаване на местопроизшествие и НСД. Помислете колеги дознатели, така ли е при Вас? С кого можете да се консултирате, освен с прокурор, пред вратата на когото висите с часове. Моето мнение е, че това е една от причините обуславяща високия професионализъм на голяма част /вярвайте ми/ от следователите.
и не само това. Проблемът дори за тези, които имат образование е, че няма кой да им покаже. Проблемът е, че са в йерархическа подчиненост на хора, които не винаги са компетентни. Проблемът е, че вътрешното убеждение не играе важна роля, когато могат да те изгонят за това, че си приключил дознание еди как си. Проблемът е, че въпреки наличието на информационни масиви, които използуват и по-лесната връзка с оперативните работници, като не знаеш какво и как да събереш дело не се решава. Проблемът е, че разследват всички от началник РПУ до чистачката, със заповед, без ценз. От охранителна до конна и каква ли не полиция.Проблемът е, че нямат опит, квалифицирани кадри да им покажат, и са с манталитета на полицията-чух, казаха ми, знам / оперативна информация/ , т.е. доказал съм го, щото е явно. На колегата дознател, дето му тежи производството, което било на пет години ще кажа, че и ние сме виждали какво ли не, ама край няма да има ако го опишем. Как се вади от полицай с голи ръце нож от тялото на жертвата, как се образува и то с постановление /?!!/ сл.дело от дознател за тест - задължително следствие на окръжна подсъдност, как се отпочва дознание по такъв текст, колко преобразувани, непипнати с месеци дознания сме отработили, как се носи целия наркотик на експертиза, щото не са чували за представителни проби, как поемни лица са извършващите самото действие. Много е. Това е безсмислено. Всеки може да посочи кривиците на другия, но не е конструктивно. Навсякъде има и свестни грамотни хора и добри професионалисти, и не толкова. Причината, поради която разследването не трябва да е в МВР е основна- йерархията, възможността за всякакъв род влияние.Засега и по конституция е така.Явно скоро няма и да стане иначе. Не може изпълнителната власт да разследва.Това противоречи на основен принцип. На колегите ще кажа за пореден път-стига паника вече. На никого не е приятно, че се подиграват с нас и плюят на труда ни. Всички имат семейства, гладни гърла вкъщи и заеми.Не можем да кажем, че на никого не му пука за нас, щото ако беше така-да ни бяха затрили още с предишните промени. Въпрос на лоби какво ще се извоюва. С тези траури даваме възможност да ни се подиграват и обругават хора, които все още са много далече като ниво от нас.Все сме на прицел, но досега още не са ни убили.Нека не го правим сами, като се предаваме.
- Гост
[quote="angel_ina"]Колеги, никъде не видях да разисквате по темата РЕФОРМАТА, с анализ на събитията.
Не ми се иска да приема че дребнавите Ви заяждания са елемент от ежедневието, сякаш изнесената информация е нещо което в гилдията не се знае.
Нали идеята беше да анализираме събитията, какво значение има кой се отчаял, кой теглил кредит, кой е по-велик и т.н.
Ще Ви провокирам отново, и дано се отнесете професионално, като не си губим взаимно времето- ВСЕ ПАК ТОВА НЕ Е ЧАТ, А ФОРУМ-нали.
Нека да отговарят тези, които преди това са размислили.
Как преценявате разместването на РУМЕН АНДРЕЕВ като зам министър на МВР, в светлината на останалите размествания които следва да се извършат също в името на реформата / като подготовка/?
Например: Предстои избор на главен прокурор- Кой предполагате че ще бъде НОВИЯТ предвид тенденцията Министъра на МВР- става Министър на правосъдието. Зам. Директора на НСлС става зам министър на МВР.
Кой следовател, прокурор или съдия, висшия съдебен съвет ще избере за нов главен прокурор?- Ха да ви видя сега.
Моля за компетентни мнения.
не знам какво преценявате като компетентни мнения. Най-лесно, просто и бързо по отношение назначението на г-н Андреев ми идва думата" предателство". Ако смятате, че е нещо друго, моля да ни осветлите, защото всички биха се радвали да го чуят. Как предстоящите пазарлъци за постове ще повляят на нас-отново МОЛЯ да ни осветлите, защото така ще облекчите много хора. Ако смятате, че Ви е известно, МОЛЯ споделете. Това едва ли е тема, по която може да се даде мнение. Пазарлъците са непредвидимо нещо. Ще се радваме да знаем, кактвото и вие, защото така само ни дразните.
Не ми се иска да приема че дребнавите Ви заяждания са елемент от ежедневието, сякаш изнесената информация е нещо което в гилдията не се знае.
Нали идеята беше да анализираме събитията, какво значение има кой се отчаял, кой теглил кредит, кой е по-велик и т.н.
Ще Ви провокирам отново, и дано се отнесете професионално, като не си губим взаимно времето- ВСЕ ПАК ТОВА НЕ Е ЧАТ, А ФОРУМ-нали.
Нека да отговарят тези, които преди това са размислили.
Как преценявате разместването на РУМЕН АНДРЕЕВ като зам министър на МВР, в светлината на останалите размествания които следва да се извършат също в името на реформата / като подготовка/?
Например: Предстои избор на главен прокурор- Кой предполагате че ще бъде НОВИЯТ предвид тенденцията Министъра на МВР- става Министър на правосъдието. Зам. Директора на НСлС става зам министър на МВР.
Кой следовател, прокурор или съдия, висшия съдебен съвет ще избере за нов главен прокурор?- Ха да ви видя сега.
Моля за компетентни мнения.
не знам какво преценявате като компетентни мнения. Най-лесно, просто и бързо по отношение назначението на г-н Андреев ми идва думата" предателство". Ако смятате, че е нещо друго, моля да ни осветлите, защото всички биха се радвали да го чуят. Как предстоящите пазарлъци за постове ще повляят на нас-отново МОЛЯ да ни осветлите, защото така ще облекчите много хора. Ако смятате, че Ви е известно, МОЛЯ споделете. Това едва ли е тема, по която може да се даде мнение. Пазарлъците са непредвидимо нещо. Ще се радваме да знаем, кактвото и вие, защото така само ни дразните.
- незнаещ кой е
Колеги, ще ми се да помислим, какви биха били хипотезите за промени в К и ЗСВ, чрез които политиците ще ни освободят от заеманите длъжности. Много съм мислил и сме обсъждал с колеги, но не съм стигнал до нищо издържано. Все пак едва ли ще се приеме разпоредба в К ad hoc специално за нас.
- следовател - за сега
Как преценявате разместването на РУМЕН АНДРЕЕВ като зам министър на МВР, в светлината на останалите размествания които следва да се извършат също в името на реформата / като подготовка/?
Моето скромно мнение е, че това е подготвителен ход Р.Андреев да стане бъдещия шеф на бъдещата независима структура на разследване в рамките на МВР /нещо като бившето ГСУ/
Моето скромно мнение е, че това е подготвителен ход Р.Андреев да стане бъдещия шеф на бъдещата независима структура на разследване в рамките на МВР /нещо като бившето ГСУ/
- следовател - за сега
следовател - за сега написа:Колеги, ще ми се да помислим, какви биха били хипотезите за промени в К и ЗСВ, чрез които политиците ще ни освободят от заеманите длъжности. Много съм мислил и сме обсъждал с колеги, но не съм стигнал до нищо издържано. Все пак едва ли ще се приеме разпоредба в К ad hoc специално за нас.
Това е уместен въпрос.Конституционен мандат на ръководителите, несменяемост, за не несменяемите не са налице основанията за освобождаване.
- Гост
Издание на в. "БАНКЕРЪ" за законност и власт Брой 39 (01.10.2005 г.), слугите на темида
СЛЕДСТВИЕТО ОТГЪРМЯ В ДЕФИЛЕТО НА ИСТОРИЯТА
В името на европейското бъдеще на България депутатите от Четиридесетото Народно събрание произведоха поредния парламентарен абсурд. В четвъртък (29 септември) те започнаха окончателното приемане на новия Наказателнопроцесуален кодекс (НПК) още преди членовете на Парламентарната комисия по правни въпроси да са приключили със "своето" второ четене на проекта.
Неколцина трезвомислещи народни представители от управляващото мнозинство с половин уста споделиха, че подобно бързане нарушава процедурата, а депутатите от ДСБ и ОДС се вдигнаха на открит бунт и започнаха да събират подписи за изпращането на неприетия още НПК в Конституционния съд.
По принцип новия НПК трябва да бъде приет до 7 октомври. Най-вероятно обаче това няма да се случи, защото през оставащите четири-пет работни дни депутатите трябва да отметнат още... 300-350 негови разпоредби.
След дългогодишно умуване, увъртане, фронтални атаки и обходни маневри политическият елит най-после се престраши, хвана законодателния чук и закова предпоследния пирон в ковчега на следствието. Във вторник (27 септември) депутатите от Парламентарната комисията по правни въпроси одобриха на второ четене всички текстове от проекта за нов Наказателнопроцесуален кодекс (НПК), с които почти всички наказателни дела се прехвърлят за разследване в МВР.
За да не изхвърлят на улицата близо 1000 следователи и още толкова административни служители и експерти, народните представители "великодушно" им позволиха да оправдават заплатите си чрез няколко текста от Наказателния кодекс: престъпленията срещу републиката, мира и човечеството; престъпленията, извършени от малолетни, непълнолетни и психичноболни; престъпленията, извършени от лица с имунитет (съдии, следователи, прокурори, народни представители и членове на Конституционния съд) и от членовете на Министерския съвет; престъпленията, извършени от българи в чужбина. А накрая, когато приключиха с "прехвърлянето на престъпленията в МВР", депутатите отвориха широко сърцата си и подхвърлиха на следователите един много вкусен "бонбон" - престъпленията, извършени от служителите в бъдещото девоенизирано МВР.
Досущ като в предишни години (когато управляващите правеха със следствието каквото си искат и когато си поискат), сега отново никой не чу протеста им, че този ремонт на НПК е грубо погазване на конституцията, в чийто чл.128 недвусмислено е казано: "Следствените органи са в системата на съдебната власт. Те осъществяват предварителното производство по наказателни дела."
Всъщност в дружното подминаване на цитираната конституционна разпоредба - както от бившите "жълти" управници, така и от сегашното "червено-жълто-лилаво" мнозинство - няма нищо странно. Причината е, че днес трудно може да се намери депутат, който все още помни какво е гласувал по-миналата седмица. Камо ли да се връща години назад.
Най-тъжното в случая обаче е друго. Неведнъж досега управляващите (независимо от партийната им окраска) са демонстрирали изумителен непукизъм по отношение на действащата нормативна уредба. Във вторник (27 септември) обаче коалиционните партньори от БСП, НДСВ и ДПС надминаха себе си. Малко преди депутатите от правната комисия да започнат второто четене на проекта за нов НПК, стана ясно, че следствието просто ще бъде ликвидирано. И то не за друго, а защото Министерството на външните работи изрично е предупредило членовете на комисията, че разпределението на делата между дознателите и следователите трябва да е в пропорция 96:4 в полза на "меверейците". И то... задължително, защото (както гласи официалното оправдание на външно министерство за това грубо вмешателство в работата на законодателната власт) "правителството на Република България е поело такъв ангажимент към Европейския съюз".
След като успяха безпроблемно да "прочетат вестника" на следствието, депутатите от правната парламентарна комисия задишаха далеч по-свободно и с лекота "претърчаха" останалите текстове от проекта за нов Наказателнопроцесуален кодекс. Наистина по едно време те малко се затрудниха с текстовете, узаконяващи фигурата на наблюдаващия прокурор като господар на досъдебното производство, но накрая - със задружни усилия намериха цаката и на този проблем.
В крайна сметка се оказа, че наблюдаващият прокурор няма да бъде натоварен "с цялостното ръководство и надзор на досъдебното производство", а "ще следи непосредствено за своевременното и законосъобразно провеждане на разследването". А когато разследващите органи не искат или не могат да изпълнят указанията му, той ще "излиза на сцената" и собственоръчно ще извършва необходимите процесуално-следствени действия.
Оттук нататък всички текстове, които на 27 септември депутатите утвърдиха като нови, звучат някак си познато. Като се започне от правото на прокурора да отстранява разследващия орган и да преобразува дознанията в предварителни производства, мине се през възможността обвинението да възлага конкретни задачи на полицията и се стигне до правомощието на прокуратурата да повдига обвинения или да отказва образуването на досъдебно производство.
За най-голяма изненада на екипа, разработил проекта за нов НПК, депутатите от правната комисия не одобриха идеята делата да завършват директно с обвинителни актове. Така че и занапред дознателите и следователите ще пишат заключения, в които ще препоръчват на прокурорите какво да правят по-нататък - дали да пишат обвинителни актове или постановления за прекратяване или спиране на делата. Непокътнато остава и правомощието на обвинението да връща делата на дознателите и следователите за доразследване, въпреки че именно това е най-масово прилаганата хватка за размотаване на едно предварително разследване.
По всяка вероятност по-ожесточен спор в пленарната зала ще се завърже само около процесуалните срокове в досъдебното производство. В проекта за нов НПК е записано, че дознателите имат пред себе си два месеца за разследване на дадено престъпление. Този срок може да бъде продължен от наблюдаващия прокурор най-много с още четири месеца, след което влизат в действие т. нар. преклузивни срокове. Тоест - след изтичането на шестте месеца, каквито и доказателства да бъдат събрани, те няма да бъдат признати от съда и няма да бъдат вземани под внимание при произнасянето на съответната присъда.
За успокоение на опонентите, депутатите от правната комисия оставиха в проекта за нов НПК разпоредбата, регламентираща правото на главния прокурор да удължи срока на предварителното разследване. Според действащия Наказателнопроцесуален кодекс, главният прокурор може да удължи всяко разследване с девет месеца, докато в бъдещия НПК - кой знае защо - подобен срок не е фиксиран. С други думи - ако този текст мине през пленарната зала и на второ четене - само от главния прокурор ще зависи кое дело е толкова сложно, че "работата" по него трябва да продължи... даже три, четири или пет години.
"ДЕСНИТЕ" ГОТВЯТ КОНСТИТУЦИОНЕН ШУТ ЗА НОВИЯ НПК
Хората на Иван Костов (ДСБ) и на Надежда Михайлова (ОДС) едва изчакаха окончателното приемане на първите 40-50 текста от проектозакона за нов Наказателнопроцесуален кодекс (НПК) и обявиха, че ще изпратят "неродения Петко" в Конституционния съд (КС). В четвъртък (29 септември) те открито се противопоставиха срещу запазването на понятието "обективна истина" в новия НПК. Според бившия премиер Филип Димитров (ОДС) това "словосъчетание" е архаично, комунистическо и е пуснато в употреба по времето на Вишински.
"Понятието "обективна истина" не фигурира в българската конституция, а в европейското законодателство се използва само терминът истина", заяви Филип Димитров от парламентарната трибуната. Малко по-късно Веселин Методиев (ДСБ) подкрепи бившия си съпартиец и обяви, че "Демократи за силна България" ще организират подписка за питане до Конституционния съд по въпроса що е то "обективна истина" и има ли тя място в новия НПК.
В типично неин стил в кулоарите "червената депутатка" Татяна Дончева (шефка на работната комисия, подготвяща текстовете от НПК за гласуване в пленарната зала) "светна" парламентарните репортери за какво всъщност става дума: "ДСБ и ОДС се опитват да саботират приемането на проектозакон. Обективната истина е част от класическите понятия, които са в основата на всеки съдебен процес и които не могат да се разбиват", обясни тя, а колегата й Любен Корнезов допълни, че "спорът за формалната и обективната истина е философски и не противоречи на българската конституция."
В крайна сметка "против" запазването на термина "обективна истина" гласуваха само 38 народни представители (трима от тях са от парламентарната група на БНС), което е почти сигурен признак, че новият НПК трудно ще бъде изпратен в Конституционния съд.
Другият "горещ картоф", който в четвъртък заподскача между левицата и десницата в парламента, бе дали наблюдаващият прокурор трябва да участва в цялото разследване и да извършва процесуално-следствени действия, или трябва да си остане... наблюдаващ прокурор.
"В конституцията е записано, че прокурорът може само да повдига и поддържа обвинението", припомни от парламентарната трибуна Елиана Масева (ДСБ) и обяви, че ако този текст бъде гласуван на второ четене, това ще е "сериозна причина ДСБ да сезира Конституционния съд".
Няколко дни по-рано Татяна Дончева констатира пред колегите си от правната комисия, че "новият НПК въвежда фигурата на наблюдаващия прокурор формално", тъй като неговите функции изобщо не са регламентирани в кодекса. "Така отговорихме на други изисквания на ЕС, но само на хартия", заяви Татяна Дончева тогава, но колегите й от правната комисия се направиха, че не са я чули, и отложиха решаването на проблема за пленарната зала. Или... за Конституционния съд.
Стоимен Чакалов
Това ги чака. КС.
СЛЕДСТВИЕТО ОТГЪРМЯ В ДЕФИЛЕТО НА ИСТОРИЯТА
В името на европейското бъдеще на България депутатите от Четиридесетото Народно събрание произведоха поредния парламентарен абсурд. В четвъртък (29 септември) те започнаха окончателното приемане на новия Наказателнопроцесуален кодекс (НПК) още преди членовете на Парламентарната комисия по правни въпроси да са приключили със "своето" второ четене на проекта.
Неколцина трезвомислещи народни представители от управляващото мнозинство с половин уста споделиха, че подобно бързане нарушава процедурата, а депутатите от ДСБ и ОДС се вдигнаха на открит бунт и започнаха да събират подписи за изпращането на неприетия още НПК в Конституционния съд.
По принцип новия НПК трябва да бъде приет до 7 октомври. Най-вероятно обаче това няма да се случи, защото през оставащите четири-пет работни дни депутатите трябва да отметнат още... 300-350 негови разпоредби.
След дългогодишно умуване, увъртане, фронтални атаки и обходни маневри политическият елит най-после се престраши, хвана законодателния чук и закова предпоследния пирон в ковчега на следствието. Във вторник (27 септември) депутатите от Парламентарната комисията по правни въпроси одобриха на второ четене всички текстове от проекта за нов Наказателнопроцесуален кодекс (НПК), с които почти всички наказателни дела се прехвърлят за разследване в МВР.
За да не изхвърлят на улицата близо 1000 следователи и още толкова административни служители и експерти, народните представители "великодушно" им позволиха да оправдават заплатите си чрез няколко текста от Наказателния кодекс: престъпленията срещу републиката, мира и човечеството; престъпленията, извършени от малолетни, непълнолетни и психичноболни; престъпленията, извършени от лица с имунитет (съдии, следователи, прокурори, народни представители и членове на Конституционния съд) и от членовете на Министерския съвет; престъпленията, извършени от българи в чужбина. А накрая, когато приключиха с "прехвърлянето на престъпленията в МВР", депутатите отвориха широко сърцата си и подхвърлиха на следователите един много вкусен "бонбон" - престъпленията, извършени от служителите в бъдещото девоенизирано МВР.
Досущ като в предишни години (когато управляващите правеха със следствието каквото си искат и когато си поискат), сега отново никой не чу протеста им, че този ремонт на НПК е грубо погазване на конституцията, в чийто чл.128 недвусмислено е казано: "Следствените органи са в системата на съдебната власт. Те осъществяват предварителното производство по наказателни дела."
Всъщност в дружното подминаване на цитираната конституционна разпоредба - както от бившите "жълти" управници, така и от сегашното "червено-жълто-лилаво" мнозинство - няма нищо странно. Причината е, че днес трудно може да се намери депутат, който все още помни какво е гласувал по-миналата седмица. Камо ли да се връща години назад.
Най-тъжното в случая обаче е друго. Неведнъж досега управляващите (независимо от партийната им окраска) са демонстрирали изумителен непукизъм по отношение на действащата нормативна уредба. Във вторник (27 септември) обаче коалиционните партньори от БСП, НДСВ и ДПС надминаха себе си. Малко преди депутатите от правната комисия да започнат второто четене на проекта за нов НПК, стана ясно, че следствието просто ще бъде ликвидирано. И то не за друго, а защото Министерството на външните работи изрично е предупредило членовете на комисията, че разпределението на делата между дознателите и следователите трябва да е в пропорция 96:4 в полза на "меверейците". И то... задължително, защото (както гласи официалното оправдание на външно министерство за това грубо вмешателство в работата на законодателната власт) "правителството на Република България е поело такъв ангажимент към Европейския съюз".
След като успяха безпроблемно да "прочетат вестника" на следствието, депутатите от правната парламентарна комисия задишаха далеч по-свободно и с лекота "претърчаха" останалите текстове от проекта за нов Наказателнопроцесуален кодекс. Наистина по едно време те малко се затрудниха с текстовете, узаконяващи фигурата на наблюдаващия прокурор като господар на досъдебното производство, но накрая - със задружни усилия намериха цаката и на този проблем.
В крайна сметка се оказа, че наблюдаващият прокурор няма да бъде натоварен "с цялостното ръководство и надзор на досъдебното производство", а "ще следи непосредствено за своевременното и законосъобразно провеждане на разследването". А когато разследващите органи не искат или не могат да изпълнят указанията му, той ще "излиза на сцената" и собственоръчно ще извършва необходимите процесуално-следствени действия.
Оттук нататък всички текстове, които на 27 септември депутатите утвърдиха като нови, звучат някак си познато. Като се започне от правото на прокурора да отстранява разследващия орган и да преобразува дознанията в предварителни производства, мине се през възможността обвинението да възлага конкретни задачи на полицията и се стигне до правомощието на прокуратурата да повдига обвинения или да отказва образуването на досъдебно производство.
За най-голяма изненада на екипа, разработил проекта за нов НПК, депутатите от правната комисия не одобриха идеята делата да завършват директно с обвинителни актове. Така че и занапред дознателите и следователите ще пишат заключения, в които ще препоръчват на прокурорите какво да правят по-нататък - дали да пишат обвинителни актове или постановления за прекратяване или спиране на делата. Непокътнато остава и правомощието на обвинението да връща делата на дознателите и следователите за доразследване, въпреки че именно това е най-масово прилаганата хватка за размотаване на едно предварително разследване.
По всяка вероятност по-ожесточен спор в пленарната зала ще се завърже само около процесуалните срокове в досъдебното производство. В проекта за нов НПК е записано, че дознателите имат пред себе си два месеца за разследване на дадено престъпление. Този срок може да бъде продължен от наблюдаващия прокурор най-много с още четири месеца, след което влизат в действие т. нар. преклузивни срокове. Тоест - след изтичането на шестте месеца, каквито и доказателства да бъдат събрани, те няма да бъдат признати от съда и няма да бъдат вземани под внимание при произнасянето на съответната присъда.
За успокоение на опонентите, депутатите от правната комисия оставиха в проекта за нов НПК разпоредбата, регламентираща правото на главния прокурор да удължи срока на предварителното разследване. Според действащия Наказателнопроцесуален кодекс, главният прокурор може да удължи всяко разследване с девет месеца, докато в бъдещия НПК - кой знае защо - подобен срок не е фиксиран. С други думи - ако този текст мине през пленарната зала и на второ четене - само от главния прокурор ще зависи кое дело е толкова сложно, че "работата" по него трябва да продължи... даже три, четири или пет години.
"ДЕСНИТЕ" ГОТВЯТ КОНСТИТУЦИОНЕН ШУТ ЗА НОВИЯ НПК
Хората на Иван Костов (ДСБ) и на Надежда Михайлова (ОДС) едва изчакаха окончателното приемане на първите 40-50 текста от проектозакона за нов Наказателнопроцесуален кодекс (НПК) и обявиха, че ще изпратят "неродения Петко" в Конституционния съд (КС). В четвъртък (29 септември) те открито се противопоставиха срещу запазването на понятието "обективна истина" в новия НПК. Според бившия премиер Филип Димитров (ОДС) това "словосъчетание" е архаично, комунистическо и е пуснато в употреба по времето на Вишински.
"Понятието "обективна истина" не фигурира в българската конституция, а в европейското законодателство се използва само терминът истина", заяви Филип Димитров от парламентарната трибуната. Малко по-късно Веселин Методиев (ДСБ) подкрепи бившия си съпартиец и обяви, че "Демократи за силна България" ще организират подписка за питане до Конституционния съд по въпроса що е то "обективна истина" и има ли тя място в новия НПК.
В типично неин стил в кулоарите "червената депутатка" Татяна Дончева (шефка на работната комисия, подготвяща текстовете от НПК за гласуване в пленарната зала) "светна" парламентарните репортери за какво всъщност става дума: "ДСБ и ОДС се опитват да саботират приемането на проектозакон. Обективната истина е част от класическите понятия, които са в основата на всеки съдебен процес и които не могат да се разбиват", обясни тя, а колегата й Любен Корнезов допълни, че "спорът за формалната и обективната истина е философски и не противоречи на българската конституция."
В крайна сметка "против" запазването на термина "обективна истина" гласуваха само 38 народни представители (трима от тях са от парламентарната група на БНС), което е почти сигурен признак, че новият НПК трудно ще бъде изпратен в Конституционния съд.
Другият "горещ картоф", който в четвъртък заподскача между левицата и десницата в парламента, бе дали наблюдаващият прокурор трябва да участва в цялото разследване и да извършва процесуално-следствени действия, или трябва да си остане... наблюдаващ прокурор.
"В конституцията е записано, че прокурорът може само да повдига и поддържа обвинението", припомни от парламентарната трибуна Елиана Масева (ДСБ) и обяви, че ако този текст бъде гласуван на второ четене, това ще е "сериозна причина ДСБ да сезира Конституционния съд".
Няколко дни по-рано Татяна Дончева констатира пред колегите си от правната комисия, че "новият НПК въвежда фигурата на наблюдаващия прокурор формално", тъй като неговите функции изобщо не са регламентирани в кодекса. "Така отговорихме на други изисквания на ЕС, но само на хартия", заяви Татяна Дончева тогава, но колегите й от правната комисия се направиха, че не са я чули, и отложиха решаването на проблема за пленарната зала. Или... за Конституционния съд.
Стоимен Чакалов
Това ги чака. КС.
- Гост
ПОЖЕЛАВАМ НА ВЕЛИКИТЕ И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТРУДОЛЮБИВИ ЮРИСТИ НА ДОБЪР ПЪТ. РАДВАМ СЕ, ЧЕ ВЕЧЕ НЯМА ДА ПРЕЯЖДАТ, ДА ПРЕПИВАТ И ДА ВОДЯТ УСЕДНАЛ НАЧИН НА ЖИВОТ. ПОВЕЧЕ АЕРОБИКА ГОСПОДА. ТРЯБВА ДА СА ДОВОЛНИ, ЧЕ НАПУСКАТ МИЗЕРНИТЕ УСЛОВИЯ, В КОИТО СА РАБОТЕЛИ ДОСЕГА И МИЖАВИТЕ ЗАПЛАТИ, КОИТО СА ВЗИМАЛИ. ВЕЧЕ НЯМА ДА СЕ ИЗНЕРВЯТ ОТ СТРАХОТИИТЕ, КОИТО ВИЖДАТ И ДА СЕ СЪКРУЩАВАТ ЕМОЦИОНАЛНО. НЯМА ДА ЦАПАТ ЧИСТИТЕ СИ РЪЧИЧКИ, С ХОРА ОТ МАЛЦИНСТВАТА, НИТО С АЛКОХОЛИЗИРИНИ И НАРКОМАНИЗИРАНИ ТИПОВЕ. КАТО СЕ ЗАМИСЛЯ, ТЕЗИ ХОРА МАЗОХИСТИ ЛИ СА ТА НЕ СИ НАМЕРЯТ ХУБАВА РАБОТА С КАПАЦИТЕТА С КОИТО РАЗПОЛАГАТ. ПАК ЩЕ ПОВТОРЯ, НАПРЕД КЪМ СВЕТЛОТО БЪДЕЩЕ ГОСПОДА И МНОГО ТВОРЧЕСКИ УСПЕХИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА.
- Гост
прочетете
Anonymous написа:I kakvo to4no ozna4ava "obektivna istina", sled kato istina ili neistina moje da izleze samo i edinstveno ot ustata na praven subekt. Obekta ne e subekt i ne moje da kaje istinata. Kak smqtate?
колега, прочетете Ж. Сталев - ще ви стане ясно каква е разликата между обективна и формална истина в смисъла на процеса (независимо дали е граждански или наказателен)
- от системата
Re: следствие
[quote="прокурор"]Живеем в абсурдна държава - преговорите по затваряне на глава 24 бяха водени от хора,които и понятие си нямат от разследване.
Да съгласен съм ,но имам и определени резерви по отношение на следствието. Според мен проблемът е не само в устройствения закон ЗСВ но и в НПК. По принцип по тежки престъпни посегателства срещу прават на личността съм защитавал жертвата а не обвиняемия или подсъдимия. Абсурдно е жертвата пострадалия ,на досъдебното производство да няма никакви права освен да даде показания като свидетел и евентуално ако с постановление предварителното производсво се прекрати да се обжалва постановлението на прокурора. Да си го кажем прав текст"следователят" или "дознателят" е "слуга" на прокурора. Каквито указания му бъдат дадени, за извършване на необходимите процесуалноследствени действия като разпити,очни ставки,разпознаване на лица, опълнителни експертизи или от което всички се мусят следствен експеримент,такива би трябвало да бъдат изпълнявани. Друг е въпроса дали се изпълняват в срок или въобще дали се изпълняват. Защо не се изпълняват?!? Лично аз в моята практика, имам случаи в който следователят все няма време да ми предостави да се запозная с материалите по делото ,въпреки че съм подал и молба за разрешение до наблюдаващият прокурор, който излезе пич, няма проблем. Имам неприятното чувство че хората в най ниското стъпало в съдебната система се правят на най велики. И то изрично, най добронамерено ги искам за да мога да поискам обезщетение от застрахователната компания или Гаранционния фонд. Да не говорим че не се правят своевременно протоколи от ПТП. По принцип, в повечето от случаите ,допуснатите съществени нарушение при извършване на процесуално следствени действия на досъдебното производство е "официалната"причина за многото оправдателни присъди, особено за големи "вълци". Според мен ,дори и устройствено и методически, следствието и дознанието ,трябва да бъдат подчинени на прокуратурата.Защото те изпълняват една и съща функция и защото прокурорът упражнява надзор и контрол върху тези органи. 2-ро Наложително е промяна в НПК в частта , началният момент за конститиране на частния обвинител и граждански ищец. Съществува според мен опасен дизбаланс в полза на обвиняемия и във вреда на пострадалия с това целта на НК- превенцията и борбата в престъпността става фарс в очите на обществото,.Пострадалият при събиране на доказателствата също трябва да може да иска и да пприлага доказателства, така ще се подобри качеството и бързината на процеса. Иначе отиваме на съд и отново го връщаме за ново разследвани. 3-то републиканската ми душа ,и идеите на демокрацията за която в Европа и Америка се е проливала и кръв, за съжаление не е пълна. В момента имаме смесен режим- елементи на демокрация, елементи на олигархия и елементи на авторитаризъм.Платон го нарича Тимокрация. Не мога да приема че законовите привилегии, имунитет и несменяемост са белези на демократично общество, това са белези на феодално или робовладелско общество в по ново време на други режими. За да имаме работещо наказателно правосъдие което е невъзможно без работещо досъдебно производство, трябва да има добри условия за работа и достойно заплащане на труда на тези органи, и контрол върху тях, както отгоре на долу , така и възможност за участие на пострадалите лично или чрез представители при събиране на тези доказателства. Много е важно да не се правим на много велики, защото по тежки дела без вещи лица експерти, не може. Трябват повече нови лаборатории и добро заплащане на труда на тези експерти. С други думи трябват още пари от държавата. обществото трябва да е наясно , че ако иска да има работещо правосъдие това не е безплатно. ако пък му промиват мозъка , че има и безплатно нископлатено правосъдие, както се прави в момента,проблема е на самото общество за съжаление. Трябва обществото да избере по малкото зло да плаща по големи данъци или да плаща малко данъци + рекет+грабеж+ подкуп, Държавата е необходимото зло, по малкото зло, анархията каквато е в момента, кядето всеки прехвърля отговорността си водещо до колективна безотговорност, не се знае кой кум кой сват, кой на булката брат, е най голямото зло. Тази конструкция не е направена случайно, и определено не е в интерес на народа. Дали това ще се промени?! Не знам, но каквото зависи от мен го правя, в момента чакам ВКС да се произнесе по предявеният от мен иск срещу РБългария като гарант, прецедент по чл.4ал.2КРБ. В най лошия случай Стразбург жалба против България за нарушение на чл.2чл.6 и чл.13 от ЕКЗПЧ. СГС и САС ,изтръпнаха и отказаха да тълкуват текста който съм го ълкувал в 11 страници, със съдебна практика и съпоставка с други законови текстове, тълкуващи понятието"гарантира". Ще видим. Може нищо да не стане но поне съм опитал,и няма за какво да съжалавам.
Да съгласен съм ,но имам и определени резерви по отношение на следствието. Според мен проблемът е не само в устройствения закон ЗСВ но и в НПК. По принцип по тежки престъпни посегателства срещу прават на личността съм защитавал жертвата а не обвиняемия или подсъдимия. Абсурдно е жертвата пострадалия ,на досъдебното производство да няма никакви права освен да даде показания като свидетел и евентуално ако с постановление предварителното производсво се прекрати да се обжалва постановлението на прокурора. Да си го кажем прав текст"следователят" или "дознателят" е "слуга" на прокурора. Каквито указания му бъдат дадени, за извършване на необходимите процесуалноследствени действия като разпити,очни ставки,разпознаване на лица, опълнителни експертизи или от което всички се мусят следствен експеримент,такива би трябвало да бъдат изпълнявани. Друг е въпроса дали се изпълняват в срок или въобще дали се изпълняват. Защо не се изпълняват?!? Лично аз в моята практика, имам случаи в който следователят все няма време да ми предостави да се запозная с материалите по делото ,въпреки че съм подал и молба за разрешение до наблюдаващият прокурор, който излезе пич, няма проблем. Имам неприятното чувство че хората в най ниското стъпало в съдебната система се правят на най велики. И то изрично, най добронамерено ги искам за да мога да поискам обезщетение от застрахователната компания или Гаранционния фонд. Да не говорим че не се правят своевременно протоколи от ПТП. По принцип, в повечето от случаите ,допуснатите съществени нарушение при извършване на процесуално следствени действия на досъдебното производство е "официалната"причина за многото оправдателни присъди, особено за големи "вълци". Според мен ,дори и устройствено и методически, следствието и дознанието ,трябва да бъдат подчинени на прокуратурата.Защото те изпълняват една и съща функция и защото прокурорът упражнява надзор и контрол върху тези органи. 2-ро Наложително е промяна в НПК в частта , началният момент за конститиране на частния обвинител и граждански ищец. Съществува според мен опасен дизбаланс в полза на обвиняемия и във вреда на пострадалия с това целта на НК- превенцията и борбата в престъпността става фарс в очите на обществото,.Пострадалият при събиране на доказателствата също трябва да може да иска и да пприлага доказателства, така ще се подобри качеството и бързината на процеса. Иначе отиваме на съд и отново го връщаме за ново разследвани. 3-то републиканската ми душа ,и идеите на демокрацията за която в Европа и Америка се е проливала и кръв, за съжаление не е пълна. В момента имаме смесен режим- елементи на демокрация, елементи на олигархия и елементи на авторитаризъм.Платон го нарича Тимокрация. Не мога да приема че законовите привилегии, имунитет и несменяемост са белези на демократично общество, това са белези на феодално или робовладелско общество в по ново време на други режими. За да имаме работещо наказателно правосъдие което е невъзможно без работещо досъдебно производство, трябва да има добри условия за работа и достойно заплащане на труда на тези органи, и контрол върху тях, както отгоре на долу , така и възможност за участие на пострадалите лично или чрез представители при събиране на тези доказателства. Много е важно да не се правим на много велики, защото по тежки дела без вещи лица експерти, не може. Трябват повече нови лаборатории и добро заплащане на труда на тези експерти. С други думи трябват още пари от държавата. обществото трябва да е наясно , че ако иска да има работещо правосъдие това не е безплатно. ако пък му промиват мозъка , че има и безплатно нископлатено правосъдие, както се прави в момента,проблема е на самото общество за съжаление. Трябва обществото да избере по малкото зло да плаща по големи данъци или да плаща малко данъци + рекет+грабеж+ подкуп, Държавата е необходимото зло, по малкото зло, анархията каквато е в момента, кядето всеки прехвърля отговорността си водещо до колективна безотговорност, не се знае кой кум кой сват, кой на булката брат, е най голямото зло. Тази конструкция не е направена случайно, и определено не е в интерес на народа. Дали това ще се промени?! Не знам, но каквото зависи от мен го правя, в момента чакам ВКС да се произнесе по предявеният от мен иск срещу РБългария като гарант, прецедент по чл.4ал.2КРБ. В най лошия случай Стразбург жалба против България за нарушение на чл.2чл.6 и чл.13 от ЕКЗПЧ. СГС и САС ,изтръпнаха и отказаха да тълкуват текста който съм го ълкувал в 11 страници, със съдебна практика и съпоставка с други законови текстове, тълкуващи понятието"гарантира". Ще видим. Може нищо да не стане но поне съм опитал,и няма за какво да съжалавам.
- nezret
- Потребител
- Мнения: 635
- Регистриран на: 19 Фев 2003, 00:39
- Местоположение: София
Re: следствие
До nezret ,
Напълно съм съгласен с изложеното в горното съобщение
Похвалявам те и те подкрепям в усилията, който полагаш. Това вероятно ще ти струва доста усилия и нерви, но понякога си заслужава. Зная го от личен опит и наблюдения. Пожелава ти успех!
Напълно съм съгласен с изложеното в горното съобщение
Не знам, но каквото зависи от мен го правя, в момента чакам ВКС да се произнесе по предявеният от мен иск срещу РБългария като гарант, прецедент по чл.4ал.2КРБ. В най лошия случай Стразбург жалба против България за нарушение на чл.2чл.6 и чл.13 от ЕКЗПЧ. СГС и САС ,изтръпнаха и отказаха да тълкуват текста който съм го ълкувал в 11 страници, със съдебна практика и съпоставка с други законови текстове, тълкуващи понятието"гарантира". Ще видим.
Похвалявам те и те подкрепям в усилията, който полагаш. Това вероятно ще ти струва доста усилия и нерви, но понякога си заслужава. Зная го от личен опит и наблюдения. Пожелава ти успех!
- expertyt
- Потребител
- Мнения: 133
- Регистриран на: 13 Авг 2004, 22:27
Anonymous написа:ПОЖЕЛАВАМ НА ВЕЛИКИТЕ И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТРУДОЛЮБИВИ ЮРИСТИ НА ДОБЪР ПЪТ. РАДВАМ СЕ, ЧЕ ВЕЧЕ НЯМА ДА ПРЕЯЖДАТ, ДА ПРЕПИВАТ И ДА ВОДЯТ УСЕДНАЛ НАЧИН НА ЖИВОТ. ПОВЕЧЕ АЕРОБИКА ГОСПОДА. ТРЯБВА ДА СА ДОВОЛНИ, ЧЕ НАПУСКАТ МИЗЕРНИТЕ УСЛОВИЯ, В КОИТО СА РАБОТЕЛИ ДОСЕГА И МИЖАВИТЕ ЗАПЛАТИ, КОИТО СА ВЗИМАЛИ. ВЕЧЕ НЯМА ДА СЕ ИЗНЕРВЯТ ОТ СТРАХОТИИТЕ, КОИТО ВИЖДАТ И ДА СЕ СЪКРУЩАВАТ ЕМОЦИОНАЛНО. НЯМА ДА ЦАПАТ ЧИСТИТЕ СИ РЪЧИЧКИ, С ХОРА ОТ МАЛЦИНСТВАТА, НИТО С АЛКОХОЛИЗИРИНИ И НАРКОМАНИЗИРАНИ ТИПОВЕ. КАТО СЕ ЗАМИСЛЯ, ТЕЗИ ХОРА МАЗОХИСТИ ЛИ СА ТА НЕ СИ НАМЕРЯТ ХУБАВА РАБОТА С КАПАЦИТЕТА С КОИТО РАЗПОЛАГАТ. ПАК ЩЕ ПОВТОРЯ, НАПРЕД КЪМ СВЕТЛОТО БЪДЕЩЕ ГОСПОДА И МНОГО ТВОРЧЕСКИ УСПЕХИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА.
След като изключително много се затрудних с правописа Ви, с който не веднъж се "проявявате" в този форум, и извиках на помощ висшето си образование, както и познанието за изразите на всички полуграмотни, или неграмотни хора, които разпитвам, за да Ви разбера, схванах, макар и трудно, какво имате предвид. Уверявам Ви, че никой от нас няма намерение никъде да ходи, та пожеланието за лек път е меко казано излишно.Напротив, ще продължаваме да рабитим, както сме "работели" / както казвате Вие/ и досега. Явно, съдейки по дълбоко емоционалното Ви изказване, имате сериозни душевни проблеми, излени в този форум. Може би на Вас "уседналият" начин на живот ще може да Ви помогне. Приложете го своевременно, починете си, защото тази агресия не е на добре. Ако не Ви помогне, има и квалифицирани специалисти. Дано Ви помогнат поне те.
- Гост
Виж какво мъжки - ти там където връзваш лафове че някой от нас ще прави свирки на някоя мутра. Не си познал пич. Който е бил истински следовател фъшкия няма да стане. Който става, просто си става. Хващам пищова и охрана на банка за 200 лева отивам ако трябва - два имам. За два кобура - хахахаха. Слуга на престъпни боклуци не съм ставал и няма да стана. Богати мразя - колкото по богати, толкова по боклуци. Така че споко. Ченгеджийската професия ми допада и в последните 20 години ми е допадала винаги. Не е проблем да стоя и на пост - 10 години съм стоял, че сега ли - тая сага не е моя струна пич. Но свободния пазар на труда ме плаши - със следното: Защото: там пари изкарва само мошеника, тоя който лъже най - добре. Ако съм адвокат - трябва да ставам престъпник за да печеля. Да твърдя че едно обвинение не е доказано а то да е супер доказано - да викам на черното - бяло. Да предлагам и да давам рушвети - за да печеля дела. Да се страхувам денонощно от оперативни действия срещу мен - да се превърна в мижаво ............. което всеки може да купи за пари - само и само да си изкарам някой лев за децата - това ли трябва да стана мъжки??? Да слушам от други продажни адвокати колко съм некадърен и прост само и само да ми вземат клиента и да му гушнат парите - за това ли ставам аз??? Че аз бих бил в тая роля непълноценен като личност най - малкото. Свободния пазар на труда е за престъпниците единствено - с костюмите, с гадните жестове, със смазващия "касов" поглед - *** лайна - ненавиждам ги. Защото това е истината. Казана пряко и направо. Мен няма да ме приемат престъпници да им адвокатствам най малкото защото като науча за техни далавери ще ги "изпея" където трябва. Най - малкото защото съм научен да бъда ченге и такова ще си остана. Ако нещо е останало неясно ще се доуточня утре - лека нощ мъжки.....
- СЛЕДОВАТЕЛ
Знаеш ли чета и не вярвам на очити си..........оказва се,че ти си един от малцината останали истински честни мъже.И това,което е тъжното е,че този на когото отговаряш е същия като теб и професионалист,и много-добър юрист и честен и принципен мъж,който мрази боклуците като теб,но просто се е сблъсквал само с "лошата" порода следователи и е отвратен!Говоря всичко това,защото го поснавам лично от много години.А адвокатите.....ами това им е работата да казват на черното бяло и обратно,който неможе да се пречупи става нещо друго.......или стои без работа и пак накрая си плюе на честа и става адвокат и лиже задниците на млади и стари богати помияри но гладно не се стои....то и за охрана вземат само или яки говеда или бивши воинни и полицаи или пинсионери пак такива.А много кадърни хора като теб,профисионалисти бяха изхвърлени на улицата от МВР през тези 15 г. и сега ще бъдат изхвърлени и от следствието,защото трява да има анархия и беззаконие и професионалисти дето се пречкат не тряват на тези дето дърпат конците на всичкия този цирк.Това е тъжната и жестока истина,колегаСЛЕДОВАТЕЛ написа:Виж какво мъжки - ти там където връзваш лафове че някой от нас ще прави свирки на някоя мутра. Не си познал пич. Който е бил истински следовател фъшкия няма да стане. Който става, просто си става. Хващам пищова и охрана на банка за 200 лева отивам ако трябва - два имам. За два кобура - хахахаха. Слуга на престъпни боклуци не съм ставал и няма да стана. Богати мразя - колкото по богати, толкова по боклуци. Така че споко. Ченгеджийската професия ми допада и в последните 20 години ми е допадала винаги. Не е проблем да стоя и на пост - 10 години съм стоял, че сега ли - тая сага не е моя струна пич. Но свободния пазар на труда ме плаши - със следното: Защото: там пари изкарва само мошеника, тоя който лъже най - добре. Ако съм адвокат - трябва да ставам престъпник за да печеля. Да твърдя че едно обвинение не е доказано а то да е супер доказано - да викам на черното - бяло. Да предлагам и да давам рушвети - за да печеля дела. Да се страхувам денонощно от оперативни действия срещу мен - да се превърна в мижаво ............. което всеки може да купи за пари - само и само да си изкарам някой лев за децата - това ли трябва да стана мъжки??? Да слушам от други продажни адвокати колко съм некадърен и прост само и само да ми вземат клиента и да му гушнат парите - за това ли ставам аз??? Че аз бих бил в тая роля непълноценен като личност най - малкото. Свободния пазар на труда е за престъпниците единствено - с костюмите, с гадните жестове, със смазващия "касов" поглед - *** лайна - ненавиждам ги. Защото това е истината. Казана пряко и направо. Мен няма да ме приемат престъпници да им адвокатствам най малкото защото като науча за техни далавери ще ги "изпея" където трябва. Най - малкото защото съм научен да бъда ченге и такова ще си остана. Ако нещо е останало неясно ще се доуточня утре - лека нощ мъжки.....
- ivens
- Младши потребител
- Мнения: 78
- Регистриран на: 08 Фев 2005, 14:17
Знаеш ли чета и не вярвам на очити си..........оказва се,че ти си един от малцината останали истински честни мъже.И това,което е тъжното е,че този на когото отговаряш е същия като теб и професионалист,и много-добър юрист и честен и принципен мъж,който мрази боклуците като теб,но просто се е сблъсквал само с "лошата" порода следователи и е отвратен!Говоря всичко това,защото го познавам лично от много години.А адвокатите.....ами това им е работата да казват на черното бяло и обратно,който неможе да се пречупи става нещо друго.......или стои без работа и пак накрая си плюе на честа и става адвокат и лиже задниците на млади и стари богати помияри но гладно не се стои....то и за охрана вземат само или яки говеда или бивши воинни и полицаи или пинсионери пак такива.А много кадърни хора като теб,профисионалисти бяха изхвърлени на улицата от МВР през тези 15 г. и сега ще бъдат изхвърлени и от следствието,защото трява да има анархия и беззаконие и професионалисти дето се пречкат не тряват на тези дето дърпат конците на всичкия този цирк.Това е тъжната и жестока истина,колегаСЛЕДОВАТЕЛ написа:Виж какво мъжки - ти там където връзваш лафове че някой от нас ще прави свирки на някоя мутра. Не си познал пич. Който е бил истински следовател фъшкия няма да стане. Който става, просто си става. Хващам пищова и охрана на банка за 200 лева отивам ако трябва - два имам. За два кобура - хахахаха. Слуга на престъпни боклуци не съм ставал и няма да стана. Богати мразя - колкото по богати, толкова по боклуци. Така че споко. Ченгеджийската професия ми допада и в последните 20 години ми е допадала винаги. Не е проблем да стоя и на пост - 10 години съм стоял, че сега ли - тая сага не е моя струна пич. Но свободния пазар на труда ме плаши - със следното: Защото: там пари изкарва само мошеника, тоя който лъже най - добре. Ако съм адвокат - трябва да ставам престъпник за да печеля. Да твърдя че едно обвинение не е доказано а то да е супер доказано - да викам на черното - бяло. Да предлагам и да давам рушвети - за да печеля дела. Да се страхувам денонощно от оперативни действия срещу мен - да се превърна в мижаво ............. което всеки може да купи за пари - само и само да си изкарам някой лев за децата - това ли трябва да стана мъжки??? Да слушам от други продажни адвокати колко съм некадърен и прост само и само да ми вземат клиента и да му гушнат парите - за това ли ставам аз??? Че аз бих бил в тая роля непълноценен като личност най - малкото. Свободния пазар на труда е за престъпниците единствено - с костюмите, с гадните жестове, със смазващия "касов" поглед - *** лайна - ненавиждам ги. Защото това е истината. Казана пряко и направо. Мен няма да ме приемат престъпници да им адвокатствам най малкото защото като науча за техни далавери ще ги "изпея" където трябва. Най - малкото защото съм научен да бъда ченге и такова ще си остана. Ако нещо е останало неясно ще се доуточня утре - лека нощ мъжки.....
- ivens
- Младши потребител
- Мнения: 78
- Регистриран на: 08 Фев 2005, 14:17
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 36 госта