начало

ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност

Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Дискусии на тема съдебната власт в България


Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот kalahan2008 » 09 Фев 2011, 22:43

inspectora написа:на съдията постановил каквото и да било решение/определение, не може никой да му търси каквато и да е отговорност за това, което е постановил!

Ще си позволя да изразя несъгласие с това мнение. Първо, всеки съдия носи дисциплинарна отговорност. Има си специално дисциплинарно производство, а и съгласно чл. 129, ал. 3, т. 5 КРБ съдиите могат да бъдат отстранявани от длъжност при "тежко нарушение или системно неизпълнение на служебните задължения, както и действия, които накърняват престижа на съдебната власт."

Така че не е вярно, че не носят отговорност - а как точно се реализира тя в България е отделна тема. Но това касае не само съдиите, но и прокурорите, нотариусите, съдебните изпълнители и дори адвокатите. Всеки трябва да носи отговорност, има си и съответните механизми, трябва само воля да се прилага...а такава според мен нещо не достига или пък се тръгва на лов на вещици на хора, които имат дребни прегрешения, а истинските бандити си стоят на сянка. Нямам представа дали така е само в България или по цял свят.
inspectora написа:Невъзможно е един съдебен акт да е "справедлив" за двете страни едновременно /според разбиранията на всяка от тях за справедливост/!

И с това не съм съвсем съгласен. Според мен има начин, макар и много трудно, да бъде намерен път, решение, което да удовлетворява и двете страни (макар че пълно щастие не съществува). Пример от историята - цар Соломон, който разделил детето между двете майки. В повечето случаи има начин да бъде намерен баланс на интересите на двете страни или пък да бъдат минимизирани неприятните последици, само че на някои хора просто не им се занимава или им липсва нужното КПД или просто са уморени и им е писнало да се товарят с човешките болки ежедневно.
Адвокат: (INFJ)
https://www.16personalities.com/infj-personality
kalahan2008
Активен потребител
 
Мнения: 4239
Регистриран на: 12 Фев 2008, 10:53

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 09 Фев 2011, 22:56

error написа:
REVOLUTION написа:
Айде пиши де.Казвам се ......


Аз няма да пиша. Такива като Тодор има достатъчно ......

@inspektora ти ли ще разясниш, тук във форума, как се прилага чл.5 ал.2 на Конституцията?


Мдаа , айде да разясним!Да се опитам аз.

Съгласно чл.5 ал.1 и ал.2 К е върховен закон и другите закони не могат да му противоречат , а съгласно ал.2 има непосредствено действие.Обаче докато за подзаконовите нормативни актове ,съдът при противоречие може да не приложи подзаконовия акт , а директно закона или К , при законът това е изключено.Дали законова норма противоречи на К , може да каже само КС.Ако съдът констатира , че норма от закон противоречи на К , той трябва да сезира КС-така изрично К-чл.149 ал.2.Съдът няма право да не прилага закона като се позове на чл.5 ал.1 и ал.2 от К.
И накрая относно заиграванията с параграф 3.Да за заварени закони може съдът директно да се позове на противоречие с К. и да счете , че дадена норма от закон е отменена.Обаче поради противоречия К. съд отстъпи от практиката си и с определение постанови ,че компетентен да се произнесе дали определен закон е отменен от параграф 3 или не е ,само КС.
Това по приложение на К.Определение № 1 от 11.01.1996 г. на КС на РБ по конст. д. № 31/1995 г.
Държавен вестник, бр. 9/1996 г.
чл. 5,

чл. 149,

§ 3 Конституция на РБ

чл. 5,

чл. 23 ЗСВЦВК

чл. 12,

чл. 18,

чл. 19, ал. 1 ЗКС
------------------------

Конституционният съд в състав: председател - Асен Манов, и членове: Младен Данаилов, Милчо Костов, Станислав Димитров, Николай Павлов, Димитър Гочев, Иван Григоров, Пенчо Пенев, Тодор Тодоров, Александър Арабаджиев, Георги Марков, при участието на секретар-протоколиста Красимира Кишева разгледа в закрито заседание на 11 януари 1996 г. к. д. № 31 от 1995 г., докладвано от съдията Николай Павлов.

Делото е образувано на 21.12.1995 г. по искане на 51 народни представители от 37-о Народно събрание да бъдат обявени за противоконституционни текстовете на чл. 5 и 23 от Закона за сделките с валутни ценности и за валутния контрол (ЗСВЦВК) относно прогласяването на български граждани за чуждестранни лица в зависимост от местопребиваването им, както и изискването за такива чуждестранни лица - български граждани, да имат разрешение от Министерството на финансите, за да могат да извършват сделките и действията, визирани в чл. 23, букви "а", "б" и "в" от същия закон.

В обстоятелствената част на искането се застъпва гледището, че посочените разпоредби пряко противоречат на чл. 26 от Конституцията във връзка с чл. 5, ал. 2 от нея. Твърди се, че щом едно лице е български гражданин, то не може да има различни права и задължения, а още по-малко ограничени права само защото има постоянно местоживеене в чужбина или е напуснало пределите на страната преди повече от шест месеца, или е с намерение да се засели в чужбина.

Производството е във фазата по допустимостта на искането.

Конституционният съд е сезиран от субект на инициатива по чл. 150, ал. 1 от Конституцията. Искането е за установяване на противоконституционност на разпоредби от закон, което е от компетентността му по чл. 149, ал. 1, т. 2 от основния закон.

Конституцията от 1991 г. създава основите на новата демократична правова държава. Затова според чл. 5, ал. 1 другите закони, в това число и заварените, не могат да й противоречат. Ето защо разпоредбите на § 3 от преходните и заключителните разпоредби на Конституцията създават механизъм за изпълнение на конституционната повеля на чл. 5, ал. 1 по отношение на заварените закони. Съгласно чл. 149, ал. 1, т. 2 от Конституцията Конституционният съд "се произнася по искане за установяване на противоконституционност на законите и на другите актове на Народното събрание, както и на актовете на президента". Този текст е възпроизведен в чл. 12, т. 2 от Закона за Конституционния съд (ЗКС) . По спор за конституционност на закон Конституционният съд е винаги компетентен да се произнесе със задължително решение. Няма значение кога е приет законът - преди или след Конституцията, законодателят не прави разлика, защото иначе би го казал в конституционна разпоредба.

Практиката показва, че правоприлагащите органи, включително и административните, изпитват затруднения по прилагането на § 3, ал. 1 от преходните и заключителните разпоредби на Конституцията. Това обективно може да доведе до спор, дали дадена законова норма трябва да се прилага или не. Компетентен да се произнесе по този спор е Конституционният съд съгласно чл. 149, ал. 1, т. 2 от Конституцията. С решението на Конституционния съд се въвежда безспорност и безпротиворечивост относно прилагането на закон или законова норма.

С оглед на изложеното, както и предвид обстоятелството, че са изтекли сроковете в хипотезите на § 3, ал. 2 и 3 от Конституцията , се създават условия за неточно и нееднакво прилагане на законите, приети преди основния закон, и се затруднява правният ред и върховенството на Конституцията.

Това налага Конституционният съд съгласно правомощията си по чл. 149, ал. 1, т. 2 от Конституцията като върховен орган, който следи за спазването и прилагането й, да промени практиката си и приеме, че са допустими искания за установяване конституционосъобразност на заварените от Конституцията закони и законови норми.

Конституционният съд приема, че по делото трябва да бъдат конституирани като заинтересувани страни по смисъла на чл. 18 ЗКС Народното събрание, президентът, Министерският съвет, главният прокурор, министърът на правосъдието, министърът на финансите и министърът на външните работи.

На основание чл. 19, ал. 1 ЗКС Конституционният съд

ОПРЕДЕЛИ:

Допуска за разглеждане искането на 51 народни представители от 37-о Народно събрание за обявяване на противоконституционността на текстовете на чл. 5 и 23 ЗСВЦВК относно прогласяването на български граждани за чуждестранни лица в зависимост от местопребиваването им, както и изискването за такива чуждестранни лица - български граждани, да имат разрешение от Министерството на финансите, за да могат да изпълняват сделките и действията, визирани в чл. 23, букви "а", "б" и "в" от същия закон.

Следователно щом не е отменен от парламента и нямам Р на КС чл.2 от ЗДТ е действащо право и ако смята , че този текст противоречи на К , ВАС няма право да не го прилага(като и не се е позовал на параграф 3) , а трябва да сезира КС.До това произнасяне , не съм съгласен с тази практика.
Продължавам да не съм съгласен и с изказването на г-н Колев.
Последна промяна REVOLUTION на 09 Фев 2011, 23:01, променена общо 2 пъти
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот inspectora » 09 Фев 2011, 22:56

error написа:@inspectora, ти ли ще разясниш, тук във форума, как се прилага чл.5 ал.2 на Конституцията?

:D
Между другото, доста съдии имаше до скоро /сигурно и още има такива/, които тоя текст някак си го "прескачаха" /това няма връзка с темата - само като закачка :) /, така че ... Но като гледам нещата прогресират: чак обикновени граждани /и някои селяни даже/ си я прилагат К непосредствено - ей и сам Тодорчо се позовава на чл.117 от К /и разни други текстове май беше цитирал :lol: / ... чак се стига до там, че К /някои текстове от нея/ я обявяват за дискриминационна ;) - било пишело, че сме източноправославна държава ... Ужас, ами хората сциентолози - ...... жестоката дискриминация срещу тях ... !?!
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 09 Фев 2011, 23:03

inspectora написа:
error написа:@inspectora, ти ли ще разясниш, тук във форума, как се прилага чл.5 ал.2 на Конституцията?

:D
Между другото, доста съдии имаше до скоро /сигурно и още има такива/, които тоя текст някак си го "прескачаха" /това няма връзка с темата - само като закачка :) /, така че ... Но като гледам нещата прогресират: чак обикновени граждани /и някои селяни даже/ си я прилагат К непосредствено - ей и сам Тодорчо се позовава на чл.117 от К /и разни други текстове май беше цитирал :lol: / ... чак се стига до там, че К /някои текстове от нея/ я обявяват за дискриминационна ;) - било пишело, че сме източноправославна държава ... Ужас, ами хората сциентолози - ...... жестоката дискриминация срещу тях ... !?!


Не разбирам.Ти твърдиш , че съдът може да не приложи норма на закон , с аргумент , че противоречи на К на основание чл.5 ал.2 във връзка с ал.1?Така ли? :shock:
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот inspectora » 09 Фев 2011, 23:09

Революшън, пак се правиш на тарикат!
Аз за теб съм убеден, че си много добър юрист и ако съм те обидил с нещо - извинявам ти се /ама само на теб - нали ;) /.
Обаче това, че тарикатееш /пак/ не може да мине при мен специално - сега искаш ли да четем заедно това, което си сложил - Определението на КС, с което КС промени практиката си и приеме, че са допустими искания за установяване конституционосъобразност на заварените от Конституцията закони и законови норми. ;) ...
Недей да се опитваш да внушаваш, че КС е казал, че само и единствено той вече е компетентен! Просто вече, щом е толкова трудно да се определи, може и да бъде питан и той ще благоволи да отговори!!! /а където не е толкоз трудно на "редовия съдия" ... ясно е, че той ще си решава ад-хок ;) / Или казано по друг начин КС казва: абе хайде стига съм се правил вече - ако ме питате, ще ви кажа, ама все пак гледайте да се оправяте и сами ;)
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот Гост. » 09 Фев 2011, 23:15

:roll: Аз, пък, лично не виждам основание да се твърди дори, че нормата противоречи на К.
Гост.
Старши потребител
 
Мнения: 9438
Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 09 Фев 2011, 23:16

inspectora написа:Революшън, пак се правиш на тарикат!
Аз за теб съм убеден, че си много добър юрист и ако съм те обидил с нещо - извинявам ти се /ама само на теб - нали ;) /.
Обаче това, че тарикатееш /пак/ не може да мине при мен специално - сега искаш ли да четем заедно това, което си сложил - Определението на КС, с което КС промени практиката си и приеме, че са допустими искания за установяване конституционосъобразност на заварените от Конституцията закони и законови норми. ;) ...
Недей да се опитваш да внушаваш, че КС е казал, че само и единствено той вече е компетентен! Просто вече, щом е толкова трудно да се определи, може и да бъде питан и той ще благоволи да отговори!!! /а където не е толкоз трудно на "редовия съдия" ... ясно е, че той ще си решава ад-хок ;) / Или казано по друг начин КС казва: абе хайде стига съм се правил вече - ако ме питате, ще ви кажа, ама все пак гледайте да се оправяте и сами ;)

:D Е какво да внушавам като си е казано мо та мо. :D
Практиката показва, че правоприлагащите органи, включително и административните, изпитват затруднения по прилагането на § 3, ал. 1 от преходните и заключителните разпоредби на Конституцията. Това обективно може да доведе до спор, дали дадена законова норма трябва да се прилага или не. Компетентен да се произнесе по този спор е Конституционният съд съгласно чл. 149, ал. 1, т. 2 от Конституцията. С решението на Конституционния съд се въвежда безспорност и безпротиворечивост относно прилагането на закон или законова норма.

Ако възникне спор , дали една законова норма е отменена или не от параграф 3,компетентен да разреши този спор е КС.
Да е казано комепетентни са съдилищата , ама ако не са сигурни да сезират КС.

Не съм ти се обидил , имам чувство за хумор и ако сме в лице в лице търпя всякви шеги , ама нали ни четат гражданя , да спазваме малко бон тон. :wink: :D
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот inspectora » 09 Фев 2011, 23:19

REVOLUTION написа:
inspectora написа:
error написа:@inspectora, ти ли ще разясниш, тук във форума, как се прилага чл.5 ал.2 на Конституцията?

:D
Между другото, доста съдии имаше до скоро /сигурно и още има такива/, които тоя текст някак си го "прескачаха" /това няма връзка с темата - само като закачка :) /, така че ... Но като гледам нещата прогресират: чак обикновени граждани /и някои селяни даже/ си я прилагат К непосредствено - ей и сам Тодорчо се позовава на чл.117 от К /и разни други текстове май беше цитирал :lol: / ... чак се стига до там, че К /някои текстове от нея/ я обявяват за дискриминационна ;) - било пишело, че сме източноправославна държава ... Ужас, ами хората сциентолози - ...... жестоката дискриминация срещу тях ... !?!


Не разбирам.Ти твърдиш , че съдът може да не приложи норма на закон , с аргумент , че противоречи на К на основание чл.5 ал.2 във връзка с ал.1?Така ли? :shock:


Не точно това! /не се опитвай да ме вкараш в размисли какво всъщност твърдя, че вече е късно, а и уискито е на свършване ;) /

Твърдя, че съдът може да не приложи норма на закон приета преди приемането на конституцията, ако тази норма противоречи на К и без да е налице решение на КС /параграф 3 от ПЗР на К/! ... във връзка с чл.5, ал.2 от К /в конкретния случаи и във връзка с чл.117, ал.3 от К/ ... нещо такова би трябвало да е твърдението ми ...

... ал.1 на чл.5 от КС нещо не я виждам в твърдението си, ама и с нея и без нея ... тя може да е само за "допълнение" ... ако държиш да я твърдя :?
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот error » 09 Фев 2011, 23:20

В мотивите на определението, КС е обосновал собствената си компетентност да се произнесе по искането, както и по принцип - произнасянето по искания или спорове относно конституционосъобразността на заварени закони или отделни техни норми. Не е дерогирал разпоредбата на § 3 ал.1, а и не може да го направи.
Аватар
error
Потребител
 
Мнения: 458
Регистриран на: 20 Окт 2004, 16:01

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот inspectora » 09 Фев 2011, 23:26

poli_g написа::roll: Аз, пък, лично не виждам основание да се твърди дори, че нормата противоречи на К.

И с това твърдение съм съгласен, щото /май "зачекнах" с някакви обяснения що е така, ама не се дообясних :D "под страх" да не бъда "обвинен", че съм си сменил мението, което не е сменено, а просто е в затруднение да бъде точно обяснено :lol: / формално си е тъй.
Чл.2 ЗДТ с нищо не противоречи на чл.117, ал.3 от К - факт, съвсем различни неща уреждат! Обаче прилагането вече на чл.2 ЗДТ в "хипотезата" с ДТМ не би било съвсем съобразно чл.117, ал.3 от К .... Абе не мога да го обясня - не съм толкоз добър по тая материя и не знам терминологията как да го кажа ... не е противоконституционен текст, ама не знам какъв ще да е :roll: /некой конституционалист да го дефинира тоя "странен" ефект :lol: /

error написа:В мотивите на определението, КС е обосновал собствената си компетентност да се произнесе по искането, както и по принцип - произнасянето по искания или спорове относно конституционосъобразността на заварени закони или отделни техни норми. Не е дерогирал разпоредбата на § 3 ал.1, а и не може да го направи.

+1
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 09 Фев 2011, 23:43

error написа:В мотивите на определението, КС е обосновал собствената си компетентност да се произнесе по искането, както и по принцип - произнасянето по искания или спорове относно конституционосъобразността на заварени закони или отделни техни норми. Не е дерогирал разпоредбата на § 3 ал.1, а и не може да го направи.


Не знам.Да кажем , че в едно административно дело спорим с инспектора.Той вика революшън тая норма дето се позоваваш на нея е в закон от 50 г. , противоречи на на К и съгласно параграф 3....Аз му казвам сакън не е вярно.Ерго възниква спор.Е кой е компетентен да разреши тоя спор.Съдът или КС , щото КС е казал , че той е компетентен.И ако съдът реши , че той е компетентен и реши делото.Аз недоволен пиша на ББ , който приемаме , че ми е личен приятел и му викам Б , я сезирайте К.съд да питате и К.съд каже ,че напротив , нормата си е в съответствие с К.Кво правим?Според мен идеята на съда е ясна.За да няма спорове , единствено компетентен дали законова норма е отменена(тоест не е дерогиран параграф 3 , ама дали е влязъл в действие или не е) , може да каже КС , а не- абе по принцип и ние сме компетентни.Питайте ако се съмнявате.Според мен това е правилно , но така или иначе в обсъжданите Р , ВАС не се е аргументирал с параграф 3 и да каже , че чл.2 ЗДТ противоречи и е отменен.Нали така?
Следователно да пренесем спора на нова плоскост.
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот inspectora » 09 Фев 2011, 23:54

REVOLUTION написа:За да няма спорове , единствено компетентен дали законова норма е отменена(тоест не е дерогиран параграф 3 , ама дали е влязъл в действие или не е) , може да каже КС , а не- абе по принцип и ние сме компетентни.Питайте ако се съмнявате.Според мен това е правилно

Имаш право на такова мнение ... но мисля, че ерор го е казал много точно това, което е правилното ;) ...

REVOLUTION написа: но така или иначе в обсъжданите Р , ВАС не се е аргументирал с параграф 3 и да каже , че чл.2 ЗДТ противоречи и е отменен.Нали така.Следователно да пренесем спора на нова плоскост.

Ами те нещата станаха няколко различни спора с няколко различни опоненти и малко може и да има някъде мешаница :lol:
/по-горе се опитах да дефинирам два основни "спора", ама явно са и повече :) /
Иначе факт, че нито ВАС е казал, че нещо е противоК, нито пък е казал нещо за параграфа ... Просто "опитвайки се" да обясня с колкото се може по-вече "нагледност" нещата, явно съм "клонирал" споровете :D /по едно време просто "нахвърлях" "сурови" "размисли" по темата - обосновавайки различните възможни линии на защита на тезата /забележи за какво спорех в самото начало ... и ще го видиш в постовете :idea: /, че съдиите може би не са съвсем престъпници :lol:
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот inspectora » 10 Фев 2011, 00:02

kalahan2008 написа:
inspectora написа:на съдията постановил каквото и да било решение/определение, не може никой да му търси каквато и да е отговорност за това, което е постановил!

Ще си позволя да изразя несъгласие с това мнение. Първо, всеки съдия носи дисциплинарна отговорност. Има си специално дисциплинарно производство, а и съгласно чл. 129, ал. 3, т. 5 КРБ съдиите могат да бъдат отстранявани от длъжност при "тежко нарушение или системно неизпълнение на служебните задължения, както и действия, които накърняват престижа на съдебната власт."

Я прочети темата, Калахане, че ако трябва и на теб да ти се обяснявам :) ...
Тоя иска дисциплинарка /и уволнение/ за това, че съдията постановил неправилен акт :idea: /а както май ще се окаже изобщо не е и неправилен/ Ехо ... :idea: :!: :idea:
/та в тоя контекст е и изказването ми, иначе съм съгласен с теб, както и с останалата част от поста ти по тая линия .../

kalahan2008 написа:
inspectora написа:Невъзможно е един съдебен акт да е "справедлив" за двете страни едновременно /според разбиранията на всяка от тях за справедливост/!

И с това не съм съвсем съгласен. Според мен има начин, макар и много трудно, да бъде намерен път, решение, което да удовлетворява и двете страни (макар че пълно щастие не съществува). Пример от историята - цар Соломон, който разделил детето между двете майки. В повечето случаи има начин да бъде намерен баланс на интересите на двете страни или пък да бъдат минимизирани неприятните последици, само че на някои хора просто не им се занимава или им липсва нужното КПД или просто са уморени и им е писнало да се товарят с човешките болки ежедневно.

Е са тука можем да си философстваме колкото си искаме по тая темичка, ама едва ли ще се убедим един друг в тезата на другия ;)
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 10 Фев 2011, 00:15

Аз си упорствам и не съм съгласен.
Ама никой не твърди , че са престъпници.Напротив това са колеги в огромното си мнозинство отлично юристи , с огромен практически опит и ерудиция.
И все пак са хора , а хората грешат.Не виждам лошо да смяташ , че определена практика не е правилна и да я критикуваш.Ако ние грешим ...... му , практиката ще си продължи и толкоз.Но все пак трябва да се чуе и другото мнение, дори и само , за да аргументираш погрешността му и по този начин да защитиш своето. :wink:
Не виждам лошо ,че гражданин се жалва за нещо си против властта.Нали сме в свободна страна.Счита че е станало еди какво си , еди що си.Подписал се е , носи си отговорност за действията.
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот lubomirgavrilov » 10 Фев 2011, 00:17

Инспекторе,
сугурно и уискито е свършило...
Много интересен спор, разкрива пред мен неподозирани дълбини на правната мисъл,
цитирам:
"съдиите може би не са съвсем престъпници :lol:"
съгласен съм с последното, доколкото някои съдии се поставят над закона, качество което обикновеният престъпник не притежава. Наистина, така писа мъдро

inspectora написа:на съдията постановил каквото и да било решение/определение, не може никой да му търси каквато и да е отговорност за това, което е постановил!

Това като че ли резюмира целия спор.
lubomirgavrilov
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 24 Яну 2011, 22:43

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот Гост. » 10 Фев 2011, 00:19

Отворихте толкоз фронтове, а казах да прочетете( вярвам сте го чели) едно произволно Р( но ми стои отворено, та ще ползвам него), дето човека го е обяснил разбираемо ( даже и за лаици, каквито не сте, ама си водите спор от любов към спорта, поради която от два дни хабите енергия по него).
та:
....съгласно чл. 1, ал. 1 от Закона за държавните такси (ЗДТ), същите постъпват в държавния бюджет, освен ако със закон не е предвидено друго. В случая, за правилното решаване на казуса, ВАС счита, че следва да се проследи нормативната база на страната ни в развитие и целите на това развитие. За първи път с чл. 8 от Конституцията на Република България от 13.07.1991 г. беше прогласено разделението на властите на законодателна, изпълнителна и съдебна, като в чл. 117, ал. 3 от Конституцията беше обявен самостоятелен бюджет на съдебната власт. Тези норми намериха своето отражение в съответните Закони за държавния бюджет на Република България (ЗДБРБ) от 1992 г. до сега. Със ЗДБРБ за 1992 г., за първи път се обяви самостоятелен бюджет на съдебната власт, като в приходната му част бяха предвидени приходи от съдебна дейност :?: (чл. 4, ал. 1, т. I. 1 ), т. е. от събирани държавни такси. При наличието на единен държавен бюджет до 1991 г. вкл., управляван от Министерския съвет ( инспекторе, само моля без темата за комунистите) беше безпредметно отграничаването на паричните потоци, формирани от приходите на различните държавни и съдебни органи. Обособяването на самостоятелен бюджет на съдебната власт обаче, в който изрично са включени собствени приходи, изисква последните да бъдат отделени от общите приходи на държавата. Това на практика може да стане само чрез постъпването им по сметки на съответните органи на съдебната власт, които извършват съдебната дейност. ...

.........когато е необходимо точното отчитане на постъпленията, заплащането на ДТ не може да се извършва чрез държавни таксови марки, приходите от които, на основание чл. 1, ал. 1 от ЗДТ постъпват в републиканския бюджет още в момента на закупуването на марките от техните разпространители. Единственият начин, позволяващ точното отчитане на приходите на цялата съдебна система и/или отделни нейни органи, е таксите за извършваните от нея услуги да се заплащат по сметката на органа, извършил услугата.....


Друг е въпросът, че сме лишени от правото да плащаме, примерно, в брой на каса в съдилищата( ама като знам какви счетоводители имат... по-добре :lol: ).

Да се върна, ама ме гризка едно питане- Революшън, ако ми платят на мен твоя хонорар, ти имаш ли задължението да водиш на платилия делото? Последния изпълнил ли е точно?
То, че парите са платени е вярно и няма спор, но са влязли в моя джоб, а последното теб с какво те задължава?
Последна промяна poli_g на 10 Фев 2011, 00:22, променена общо 1 път
Гост.
Старши потребител
 
Мнения: 9438
Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот kontrol » 10 Фев 2011, 00:21

Тъй като юридическата дискусия приключи, заместена от множество обиди и псевдоаргументи, само ще маркирам някои моменти за евентуални бъдещи читатели.

От обвиненията в некомпетентност личи непознаване:
- какво е закон в материален смисъл (подсказка: не е материален закон);
- кога е приложимо verfassungskonforme Auslegung (и др.под.);
- какво е несамостоятелна норма (подсказка: норма и разпоредба са различни неща);
- какво е формално действие на закона по време (подсказка: предписанието, с което се отлага действието на закон, влиза в сила веднага; а от друга страна преживява и след отмяната на закона).

Че Наредба 4 е ~ мълчаливо отменена, е ясно посочено в най-първия текст от темата.
Но нормата относно действието на самия източник на правото е породила своето еднократно действие, съвсем законосъобразно е изпълнила своите функции. Инструкцията Е отменена!
Ако помисля, ще се сетя и за по-абсурдно-подходящ пример, но значи ли отмяната на СК 1985 от СК 2009, че СК 1968 е възвърнал действието си за неуредените в новия въпроси?

Дори принципите за действие по време на преходните и заключителните разпоредби да не съществуваха, дали чл. 12 ЗНА не е лишил инструкцията от правно основание? Не е ли трябвало тогава да се приложи чл. 15 ІІІ ЗНА?

Не, в чл. 15 ІІІ ЗНА не пише "закони". За него и за § 3 КРБ писах по-горе. Чл. 5 ІІ е съвсем друга бира (при липса на законова уредба). Съмнително е дори дали променяният 6 пъти след приемането на КРБ чл. 2 ЗДТ може да се "отменя" по § 3 І. И то без позоваване на този параграф. И то без да има противоречие с който и да е член от КРБ (вж. по-горе: КРБ не казва, че бюджетът на ЗСВ се формира от ДТ; ВСС и МФ могат и са длъжни по закон да отчитат ДТ).

За да не ми се изопачaват думите, ще припомня какво евентуално основание за дисцип. отговорност обсъждам предвид, когато говоря за непознаване на актовете (по темата донос ли е или не):
kontrol написа:Съдиите са длъжни да се информират за новостите в уредбата - чл. 6.2. КЕПБМ. При неизпълнение на служебните задължения може да се наложи дисциплинарно наказание - 307 ЗСВ.


poli_g написа::roll: Аз, пък, лично не виждам основание да се твърди дори, че нормата противоречи на К.
poli_g написа:Основният аргумент, който наистина споделям, е самостоятелния бюджет на съдебната власт ) справка К).
Пак загадъчно.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
kontrol
Активен потребител
 
Мнения: 1109
Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 10 Фев 2011, 00:26

poli_g написа:Отворихте толкоз фронтове, а казах да прочетете( вярвам сте го чели) едно произволно Р( но ми стои отворено, та ще ползвам него), дето човека го е обяснил разбираемо ( даже и за лаици, каквито не сте, ама си водите спор от любов към спорта, поради която от два дни хабите енергия по него).
та:
....съгласно чл. 1, ал. 1 от Закона за държавните такси (ЗДТ), същите постъпват в държавния бюджет, освен ако със закон не е предвидено друго. В случая, за правилното решаване на казуса, ВАС счита, че следва да се проследи нормативната база на страната ни в развитие и целите на това развитие. За първи път с чл. 8 от Конституцията на Република България от 13.07.1991 г. беше прогласено разделението на властите на законодателна, изпълнителна и съдебна, като в чл. 117, ал. 3 от Конституцията беше обявен самостоятелен бюджет на съдебната власт. Тези норми намериха своето отражение в съответните Закони за държавния бюджет на Република България (ЗДБРБ) от 1992 г. до сега. Със ЗДБРБ за 1992 г., за първи път се обяви самостоятелен бюджет на съдебната власт, като в приходната му част бяха предвидени приходи от съдебна дейност :?: (чл. 4, ал. 1, т. I. 1 ), т. е. от събирани държавни такси. При наличието на единен държавен бюджет до 1991 г. вкл., управляван от Министерския съвет ( инспекторе, само моля без темата за комунистите) беше безпредметно отграничаването на паричните потоци, формирани от приходите на различните държавни и съдебни органи. Обособяването на самостоятелен бюджет на съдебната власт обаче, в който изрично са включени собствени приходи, изисква последните да бъдат отделени от общите приходи на държавата. Това на практика може да стане само чрез постъпването им по сметки на съответните органи на съдебната власт, които извършват съдебната дейност. ...

.........когато е необходимо точното отчитане на постъпленията, заплащането на ДТ не може да се извършва чрез държавни таксови марки, приходите от които, на основание чл. 1, ал. 1 от ЗДТ постъпват в републиканския бюджет още в момента на закупуването на марките от техните разпространители. Единственият начин, позволяващ точното отчитане на приходите на цялата съдебна система и/или отделни нейни органи, е таксите за извършваните от нея услуги да се заплащат по сметката на органа, извършил услугата.....


Друг е въпросът, че сме лишени от правото да плащаме, примерно, в брой на каса в съдилищата( ама като знам какви счетоводители имат... по-добре :lol: ).


С подчертаното не съм съгласен.Не съм специалист по финансово право , ама чак пък практически да е невъзможно.Тогава какви траншове се превеждат от държавния бюджет към бюджета на съдебната власт на края на всяка година.Тях могат да ги определят.Пък и да няма начин да се отчитат приходите от таксови марки от съдебната власт.Е айде де , това е въпрос на администриране на приходите.И затова , че не могат да се разберат как да става е по-удобно да не прилагат чл.2 ЗДТ-изцяло-ни каса , ни дтм.
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот Гост. » 10 Фев 2011, 00:35

Пък и да няма начин да се отчитат приходите от таксови марки от съдебната власт


Според мен като да няма, ти как мислиш?
:roll: Хубава работа! - къде е указано, че държавни такси се плащат само на съдилищата?
Гост.
Старши потребител
 
Мнения: 9438
Регистриран на: 25 Яну 2013, 17:33

Re: Върховни съдии за отстраняване от длъжност

Мнениеот REVOLUTION » 10 Фев 2011, 00:37

poli_g написа:
Пък и да няма начин да се отчитат приходите от таксови марки от съдебната власт


Според мен като да няма, ти как мислиш?
:roll: Хубава работа! - къде е указано, че държавни такси се плащат само на съдилищата?


Така до утре можем да си говорим.
Къде е казано , че ДТ на съдилищата се плащат само по сметките на съдилищата? :roll:
REVOLUTION
Активен потребител
 
Мнения: 4455
Регистриран на: 25 Сеп 2007, 11:26
Местоположение: гр.Пловдив

ПредишнаСледваща

Назад към Съдебна власт


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта


cron