- Дата и час: 10 Дек 2024, 10:43 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
НА КОГО ПРЕЧИ НАЦИОНАЛНАТА СЛЕДСТВЕНА СЛУЖБА?
|
|
дайте ми новия проект на НПК
Извинете моето невежество, но бихте ли ми дали да прочета новия проект на НПК, че да разбера от какво ги е страх следователите?? За заплатата е ясно, но друго от какво
- някой
Абе гостенино, лично мене заплатата въобще не ме притеснява. Аз си харесвам работата и каквато ми определи държавата такава ще вземам. Не желая да го коментирам даже и ако си чел поставената тема в началото, проблем "ЗАПЛАТА" там не съм поставял. Проблемите са на друго място - липсата на "държавност", разбиването на всички структури бавно и методично, изграждането на паралелни разследващи структури поради държавното безхаберие, "обръщане" на политиката от една посока в друга, трусовете в системата, несигурността, постоянното променяне на законите, липсата на ясно бъдеще, и много още........и не на последно място конфронтирането между службите което поражда напрежение и недоверие - и така.....
Ами сам прецени - до 1995 година сме полицаи
Ами сам прецени - до 1995 година сме полицаи
- автора - следователя
след това - магистрати - поне на книга. То не беше магистратура, не беше чудо.........Лично според мен не сме били магистрати никога, но това мнение ангажира само мене - нашата работа е полицейска и оттам идва цялото конфронтиране на системата - ами защо не извадят оперативна и охранителна също извън МВР??? Просто една структура излезе от своето си място - и беше пратена на място където нито тя самата има "легло", нито пък там някой ни иска - там правилата на играта просто са други, и никой не иска следствието там - дори и тези който ни хвърлиха в лоното на магистратурата. И ето вече 10 години каруцата "лопа...." по пътя на държавното безхаберие.......Като съм чувал шефа на службата да обяснява че сме магистрати се смея - той стария полковник е достоен и на място мъж, но и тия кадри се видяха в чудо бе - то страхотия стана................че това са проблемите гостенино.......:::::))))))))
- автора - следователеля
че в следствието си е спокойствие - това си е така вие за това се тормозите ...бумащината е по-малко...в полицията обаче - заплата е два пъти по-малка, а стресът е много по-голям да не говорим, че голяма част от полицаите офицери са едновременно дознатели и оперативни и изписват по една кофа мастило за разлика от уважаемите магистрати... и все пак - МОЛЯ да ми пейстнете проекта на НПК, който мина на първо четене в НС - да не говорим празни приказки само...
- някой
Гостенино, налага се да се повторя - НЕ СЪМ МОЛИЛ НИКОГО ДА МЕ ДЕВОЕНИЗИРА ПРЕЗ 1995 ГОДИНА!!! Кадрово ченге съм по образование и полицията е моят втори дом - поне така беше до тогава!!! Имам и доста служба в униформения сержантски състав. Така че не ме плаши с полиция гостенино - ПЛАШИШ МЕН СЪС САМИЯ МЕН!!! Като ставах ченге преди доста години научих заплатата си като я получих - тя не ме интересуваше - колкото дадат толкова!!! А това че дознателите са оперативни и обратно - това си е така но това говори само за едно - неоправено положение и помиярщина!!! Дълбоко съжелявам за това положение - не искам да е така!!! Що се касае за проекта на НПК аз лично го нямам - не ми и трябва - имам си дела за разследване и си ги карам - като дойде ще му мислим гостенино!!!
- автора - следователя
Едно уточнение: има си обособени дознателски екипи във всяко РПУ. Това са полицейски служители с юридическо образование, които водят разследване по дела срещу известен извършител. Останалите дознатели работят по дела срещу неизвестен извършител. Затова качеството на разследването (поне на този екип с който аз работя) е много добро. Дори мога да кажа, че в някои отношения тези дознатели работят по-добре от някои следователи за срам на последните. Не съм сигурен дали в цялата страна е създадена такава организация, но от мои разговори с директора на нешето РДВР знам, че се опитват да направят това навсякъде.
- 123
до автора-следователя
Добре де, господин следователю, от какво толкова те е страх??? Хаосът и безхаберието не е само в системата на МВР, а е НАВСЯКЪДЕ!!! Абсолютно навсякъде!!! Тя държавата си е такава просто...
- гост
Откъде си мислиш че ме е страх от нещо? Ти го казваш това - не аз. Ядосвам се само като гледам какво става из БГ - то. Пък и като следовател не мога да не изкоментирам нещата така както ги виждам аз. Да отделим спорното от безспорното както написах в една от темите. Мен лично не ме притеснява военизирането на апарата обратно. Много повече ме притесняваше девоенизацията ни през 1995 година. Ядосвам се само на неясното бъдеще, неизвестността и вкарването на цялото разследване в "глуха линия", което ме кара да мисля че и съм сигурен по точно че се прави нарочно......
Защото тогава не беше точно девоенизация, а разбиване и унищожаване на една стройна система за разследване на престъпления. Притесненията ги имат новите ни кадри които не са били полицаи, те се притесняват от евентуално влизане в МВР - аз обаче не, щото съм се военизирал в нея преди около 20 години - така че, "гъделичкането" на тая струна мен лично не ме касае....
Защото тогава не беше точно девоенизация, а разбиване и унищожаване на една стройна система за разследване на престъпления. Притесненията ги имат новите ни кадри които не са били полицаи, те се притесняват от евентуално влизане в МВР - аз обаче не, щото съм се военизирал в нея преди около 20 години - така че, "гъделичкането" на тая струна мен лично не ме касае....
- автора - следователя
Колеги,
Това, което прочетох във форума по тази тема е направо смайващо – смесица от хъс, злоба, некомпетентност, няколко добри професионалисти също се изказаха.
Аз имам дългогодишен опит като следовател и мога да ви кажа следните истински факти:
1.Като изваждаха следствието от МВР и го девоенизираха много от следователите напуснаха и станаха адвокати. Мнозина плакаха – искаха си МВР и офицерските звания. Онези които станаха адвокати се справиха не лошо, защото бяха отлично подготвени, познаваха системата и начина и на функциониране, а даже познаваха и някои от значимите фигури в криминалния контингент. Тези, които останаха в следствието сега са в НСлС. Много зависи в кой отдел работиш там – има места (отдели и сектори), в който си клатиш краката, но и има и такива, в който се работи (това го пиша, защото видях някъде споменаване на отдели от структурата на службата). Като навсякъде има и помияри (мизерни души или зависими от различни човешки слабости). Но мога да ви кажа, че много колеги смятат, че мястото на следствието е в МВР, т.е. по общо казано в изпълнителната власт. Аз също споделям това по чисто професионални убеждения. Разследването е дейност, която безспорно е по близо до оперативната работа на националните служби на МВР, отколкото до независимата съдебна власт.
2. Откровено смятам, че дознателите трябва да бъдат освободени от чисто оперативни задължения. Има аргументи и в едната, и в другата насока, но според мен дознателят не може да е пълноценен, ако е натоварен с много функции.
3. Следствието беше отделено от МВР, тъй като още от края на 80-те години съществуваше тенденция (вероятно пишещите в този форум нищо не помнят от тогава, което всъщност е много добре) за разделяне на следствения апарат (Главно следствено управление – ГСУ) от чисто оперативната дейност на МВР. Успяха да го постигнат с Конституцията и новия ЗСВ, но това до никъде не доведе. Координацията стана по-лоша и това пролича по хода на делата.
4. В следствието се назначиха доста млади хора без необходимите качества и те се смесиха с останалите там “стари муцуни” (в добрия смисъл) – резултатът от това обаче не се хареса никому.
5. Професионално смятам, че всеки следовател е нужно да има отлични познания по тактика на разследването (което се среща рядко при новоназначените) и по теория на оперативната дейност (това пък изобщо не се среща) – тези два елемента ще го деформират професионално, но пък ще му позволят да си върши добре работата. Затова системата на връщане на разследването в МВР е просто поход към добре забравената стара структура и начина на работа – само дето колеги следователи няма да ви върнат званията, но не това е важното.........
6. Ако някой от пишещите във форума смята вижданията ми за крайни или неподходящи с удоволствие ще прочета неговото мнение!!!!!!!!
Това, което прочетох във форума по тази тема е направо смайващо – смесица от хъс, злоба, некомпетентност, няколко добри професионалисти също се изказаха.
Аз имам дългогодишен опит като следовател и мога да ви кажа следните истински факти:
1.Като изваждаха следствието от МВР и го девоенизираха много от следователите напуснаха и станаха адвокати. Мнозина плакаха – искаха си МВР и офицерските звания. Онези които станаха адвокати се справиха не лошо, защото бяха отлично подготвени, познаваха системата и начина и на функциониране, а даже познаваха и някои от значимите фигури в криминалния контингент. Тези, които останаха в следствието сега са в НСлС. Много зависи в кой отдел работиш там – има места (отдели и сектори), в който си клатиш краката, но и има и такива, в който се работи (това го пиша, защото видях някъде споменаване на отдели от структурата на службата). Като навсякъде има и помияри (мизерни души или зависими от различни човешки слабости). Но мога да ви кажа, че много колеги смятат, че мястото на следствието е в МВР, т.е. по общо казано в изпълнителната власт. Аз също споделям това по чисто професионални убеждения. Разследването е дейност, която безспорно е по близо до оперативната работа на националните служби на МВР, отколкото до независимата съдебна власт.
2. Откровено смятам, че дознателите трябва да бъдат освободени от чисто оперативни задължения. Има аргументи и в едната, и в другата насока, но според мен дознателят не може да е пълноценен, ако е натоварен с много функции.
3. Следствието беше отделено от МВР, тъй като още от края на 80-те години съществуваше тенденция (вероятно пишещите в този форум нищо не помнят от тогава, което всъщност е много добре) за разделяне на следствения апарат (Главно следствено управление – ГСУ) от чисто оперативната дейност на МВР. Успяха да го постигнат с Конституцията и новия ЗСВ, но това до никъде не доведе. Координацията стана по-лоша и това пролича по хода на делата.
4. В следствието се назначиха доста млади хора без необходимите качества и те се смесиха с останалите там “стари муцуни” (в добрия смисъл) – резултатът от това обаче не се хареса никому.
5. Професионално смятам, че всеки следовател е нужно да има отлични познания по тактика на разследването (което се среща рядко при новоназначените) и по теория на оперативната дейност (това пък изобщо не се среща) – тези два елемента ще го деформират професионално, но пък ще му позволят да си върши добре работата. Затова системата на връщане на разследването в МВР е просто поход към добре забравената стара структура и начина на работа – само дето колеги следователи няма да ви върнат званията, но не това е важното.........
6. Ако някой от пишещите във форума смята вижданията ми за крайни или неподходящи с удоволствие ще прочета неговото мнение!!!!!!!!
- Читател
до младши прокурор
хей, Александров,по- полека!!!!!!!!!!!!! Не си цвете и ти.Познаваме те. по- скоро цялото градче изпищя откак те пратиха от този конкурс
- Следователи
Какво МВР ви се привижда? Затова сте на този хал , защото нямате самочувствие.Дипломите на следователя, прокурора и съдията тежат еднакво, но и в съдебната система и в обществото следователят се брои за втора категория магистрат.как можеш да искаш да се връщаш в МВР, където повечето началници са пълни неграмотници в юридическо,а и не само в това отношение. Разследването е творчески процес, а не изпълнение на заповеди. Вие старите кадри си държите на първата категория труд и очаквате скорошно пенсиониране, но не недейте да изказвате мнение от името на всички. Грешка е, че дадоха възможност на хората завършили Симеоновската академия да придобият и юридическо образование с няколко изпитчета по гражданско правни дисциплини. Мястото на следствието е в съдебната система- дано да се осъществи идеята за съдии по разследване. А вие като искате по желание отидете в МВР!
- Гост
За следствието
Според мен трябва да се разграничи въпроса. Националното следствие в този му вид не е необходимо никому освен на началниците му и на върхушка прокурори. Докато следователите от много години, а и сега са най-полезната част от системата. Защо съм против така нареченото национално следствие. То от много години паразитира върху подчинените му следствени служби, началниците му откакто са престанали да бъдат редови следователи , а това е било много отдавна не са извършили и едно следствено действие. Голяма част от състава му не знае, не може и не иска да работи.
Смисълът на следователския институт е събирането на доказателствата да бъде извършено всестранно , обективно и пълно или да се събират всички доказателства не само подкрепящи обвинението но и тези които го оборват. Затова за мен е необяснимо процесуалното подчинение на следствието на рокуратурата, която е нищо повече от страна по делото и която няма посочените задължения. Всъщност последната от много години а и до момента е най-безполезната и некомпетентна част от всички магастрати и това се дължи не само на пирамидалната и структура - предполагаща издигането на ръководни постове, като правило на природно ощетени послуиконвци и обикновенни негодници, а главно , че в наказатения процес на Република България прокурорът не върши нищщо положително, единственото което може да прави е да пречи или ако съответно е стимулиран добре да не го прави. Един прокурор започнал кариерата си като такъв, през професионалния си път може да не извърши едно следствено действие , а в съда да не зададе един смислен въпрос. Допи системата от еддно ниво нататък е такава, че прокурорът въобще не е необходимо да знае с какво се занимава, нужно е само да заучи няколко купешки фрази и да ги понтаря, когато е необходимо. Създаването на полицейското дознание още повече влоши нещата, защото полицията е по-коруммпирана дори от прокуратурата и простите хора - полицаи, дощли на работа в МВР да размахват палката по улиците или в най-добрия случай да се правят на важни по кръчмите придобиха власт. А няма нищо по-вярно от народната мъдрост за простия човек и властта. При това дори и случайно да има някой който може и иска да научи нищо, няма кой да му покаже и трябва да се реализира по метода на опитите и грешките, за сметка на пострадалите или на неспаведливо обвинените, под диктовката на съответния полицейски началник разбира се. Обстоятелството, че това се вършело под прокурорски надзор само учетворява безобразията, защото прокуратурата не може да контролира себе си, камо ли другите и за пример може да бъде посочен главния такъв!
Смисълът на следователския институт е събирането на доказателствата да бъде извършено всестранно , обективно и пълно или да се събират всички доказателства не само подкрепящи обвинението но и тези които го оборват. Затова за мен е необяснимо процесуалното подчинение на следствието на рокуратурата, която е нищо повече от страна по делото и която няма посочените задължения. Всъщност последната от много години а и до момента е най-безполезната и некомпетентна част от всички магастрати и това се дължи не само на пирамидалната и структура - предполагаща издигането на ръководни постове, като правило на природно ощетени послуиконвци и обикновенни негодници, а главно , че в наказатения процес на Република България прокурорът не върши нищщо положително, единственото което може да прави е да пречи или ако съответно е стимулиран добре да не го прави. Един прокурор започнал кариерата си като такъв, през професионалния си път може да не извърши едно следствено действие , а в съда да не зададе един смислен въпрос. Допи системата от еддно ниво нататък е такава, че прокурорът въобще не е необходимо да знае с какво се занимава, нужно е само да заучи няколко купешки фрази и да ги понтаря, когато е необходимо. Създаването на полицейското дознание още повече влоши нещата, защото полицията е по-коруммпирана дори от прокуратурата и простите хора - полицаи, дощли на работа в МВР да размахват палката по улиците или в най-добрия случай да се правят на важни по кръчмите придобиха власт. А няма нищо по-вярно от народната мъдрост за простия човек и властта. При това дори и случайно да има някой който може и иска да научи нищо, няма кой да му покаже и трябва да се реализира по метода на опитите и грешките, за сметка на пострадалите или на неспаведливо обвинените, под диктовката на съответния полицейски началник разбира се. Обстоятелството, че това се вършело под прокурорски надзор само учетворява безобразията, защото прокуратурата не може да контролира себе си, камо ли другите и за пример може да бъде посочен главния такъв!
- Случаен
За следствието
Според мен трябва да се разграничи въпроса. Националното следствие в този му вид не е необходимо никому освен на началниците му и на върхушка прокурори. Докато следователите от много години, а и сега са най-полезната част от системата. Защо съм против така нареченото национално следствие? Ами защого то от много години паразитира върху подчинените му следствени служби, началниците му откакто са престанали да бъдат редови следователи , а това е било много отдавна, не са извършили и едно следствено действие. Голяма част от състава му не знае, не може и не иска да работи.
Смисълът на следователския институт е събирането на доказателствата да бъде извършено всестранно , обективно и пълно или да се събират всички доказателства не само подкрепящи обвинението но и тези които го оборват. Затова за мен е необяснимо процесуалното подчинение на следствието на рокуратурата, която е нищо повече от страна по делото и която няма посочените задължения. Всъщност последната от много години а и до момента е най-безполезната и некомпетентна част от всички магастрати и това се дължи не само на пирамидалната и структура - предполагаща издигането на ръководни постове, като правило на природно ощетени послушковци и обикновенни негодници, а главно на това, че в наказатения процес на Република България прокурорът не върши нищо положително. Единственото което може да прави е да пречи или ако съответно е мотивиран и стимулиран, да не го прави. Един прокурор започнал кариерата си като такъв, през професионалния си път може да не извърши едно следствено действие , а в заседанията на съда да не успее да зададе един смислен въпрос. Дори системата от едно ниво нататък е такава, че прокурорът въобще може да не знае с какво се занимава, нужно му е само да заучи няколко купешки фрази и да ги повтаря, когато му дадат думата.
Създаването на полицейското дознание още повече влоши нещата, защото полицията е по-коруммпирана дори от прокуратурата и простите хора - полицаи, дощли на работа в МВР да размахват палката по пътищата или в най-добрия случай да се правят на важни по кръчмите придобиха власт да събират доказателства. А няма нищо по-вярно от народната мъдрост за простия човек и властта. При това дори и случайно да има някой който може и иска да научи нищо, няма кой да му покаже и трябва да се реализира по метода на опитите и грешките, за сметка на пострадалите или на неспаведливо обвинените, под диктовката на съответния полицейски началник разбира се.
Обстоятелството, че това се вършело под прокурорски надзор само учетворява безобразията, защото прокуратурата не може да контролира себе си, камо ли другите и за пример може да бъде посочен Главния такъв!
Смисълът на следователския институт е събирането на доказателствата да бъде извършено всестранно , обективно и пълно или да се събират всички доказателства не само подкрепящи обвинението но и тези които го оборват. Затова за мен е необяснимо процесуалното подчинение на следствието на рокуратурата, която е нищо повече от страна по делото и която няма посочените задължения. Всъщност последната от много години а и до момента е най-безполезната и некомпетентна част от всички магастрати и това се дължи не само на пирамидалната и структура - предполагаща издигането на ръководни постове, като правило на природно ощетени послушковци и обикновенни негодници, а главно на това, че в наказатения процес на Република България прокурорът не върши нищо положително. Единственото което може да прави е да пречи или ако съответно е мотивиран и стимулиран, да не го прави. Един прокурор започнал кариерата си като такъв, през професионалния си път може да не извърши едно следствено действие , а в заседанията на съда да не успее да зададе един смислен въпрос. Дори системата от едно ниво нататък е такава, че прокурорът въобще може да не знае с какво се занимава, нужно му е само да заучи няколко купешки фрази и да ги повтаря, когато му дадат думата.
Създаването на полицейското дознание още повече влоши нещата, защото полицията е по-коруммпирана дори от прокуратурата и простите хора - полицаи, дощли на работа в МВР да размахват палката по пътищата или в най-добрия случай да се правят на важни по кръчмите придобиха власт да събират доказателства. А няма нищо по-вярно от народната мъдрост за простия човек и властта. При това дори и случайно да има някой който може и иска да научи нищо, няма кой да му покаже и трябва да се реализира по метода на опитите и грешките, за сметка на пострадалите или на неспаведливо обвинените, под диктовката на съответния полицейски началник разбира се.
Обстоятелството, че това се вършело под прокурорски надзор само учетворява безобразията, защото прокуратурата не може да контролира себе си, камо ли другите и за пример може да бъде посочен Главния такъв!
- Случаен
За прокуратурата си прав- наистина може да си абсолютно некомпетентен и да си прокурор. Проверката я прави полицията, след това образуваш дело- следователят работи, дава заключение, което обикновено се приписва. Нямаш срещи с обвиняеми, няма аутопсии, трупове, очи в очи с участниците в процеса. Не носиш отговорност при оправдателна присъда. В съдебно заседание задаваш някой друг въпрос и съдията поема инициативата, пише мотивите към присъдата.Споразуменията пък се пишат от адвокати. Изобщо голям пашалък.Стопанските дела пък не вървят, понеже полицията търси винаги отчета. Събират каквото им падне, пишат , че има данни за някакво престъпление и прокурора образува по някакъв текст, който в много случаи не е този указан при образуването. Полицята отчита разкриваемост за милиони, а осъдените са малко именно поради неправилно образуваните дела. И после съда бил виновен. Та съдията е просто арбитър, а не страна, както става с тези разпити на обвиняеми и свидетели. Къде е състезателното начало? Какво прави адвоката горе при съдията- мястото му е долу до адвоката. И още и още ... Не е лоша идеята тези разпити и мерките да се поемат от следователите, които да станат съдии по разследване. Най- добре е обаче всички следователи да станат прокурори. Т.е всички да станат разследващи прокурори до внасяне на обвинителния акт. Тогава и контролът върху дознателите ще е тотален.
- Гост
следствие
"Случаен", какви ги говорите по отношение на следователите от НСлС? Вие виждал ли сте някога дело,изработено от следовател от НСлС? Имат дела по 10000 страници и отгоре! Не се излагайте с подобни твърдения, грамотен човек изглеждате!
- прокурор
За моя радост виждам, че най-сетне започнаха да пишат и хора, които знаят за какво наистина става въпрос... В конкретният случай ще визирам мнението на "читател", въпреки че спокойно можеше да си напише "специалист" като прозвище. Това е един човек, който очевидно добре познава историята и настоящето на разследването и като такъв може да направи и много добри предложения за бъдещето му. Безспорно е, че следствието няма да остане в настоящият си вид. Още по-безспорно е обаче, че за да може дознанието /или каквото там име му измислят/ да функционира нормално трябва да претърпи промени свързани с неговото обособяване като самостоятелна структура в рамките на МВР, със самостоятелно професионално ръководство, със строго определени функционални задължение на служителите в него свързани конкретно с дейността по разследването. Що се отнася за военизацията тя така или иначе скоро ще бъде премахната в цялото ведомство с приемането на новия закон за МВР. От друга страна познаването на оперативно-издирвателните методи и средства е незаменим плюс за работата на разследващия орган. Тук е мястото да посоча, че парадирането с диплома по право от СУ далеч нищо не означава. Завършил съм и Академията на МВР, учил съм и право отделно. Знанията, които се придобиват в Академията по специалните дисциплини не могат да се получат, в което и да било ВУЗ, а подготовката по наказателноправните дисциплини е вероятно на най-високо ниво. Оценката на един следовател/ дознател и въобще какъвто и да било човек като професионалист следва да се прави не по това къде е учил, а какво е научил. И другото е, че можеш да си блестящ теоретик и нулев практик. Едно е да знаеш теорията, а съвсем друго е да приложиш тези знания по конкретен казус. И отново към “госта” да му кажа, че който го може извън МВР ще го може и в МВР. Самочувствието се гради не въз основа на това как се нарича службата, в която работиш, а какво знаеш и можеш… И дано не вземат да назначат следователите целокупно за прокурори, съдии или каквото там… Вярно, че има много добри професионалисти, но онези, другите… Ще стане страшно:)
- дознател-малоумник
следствие
Колега,дознател-малоумник,как сте днес? Моята информация сочи,че следователите по-скоро ще бъдат назначени в прокуратурата, отколкото в МВР. В момента при нас работят 1086 прокурори, а чиновниците от ЕС при преговорите по присъединяването ни са поискали да сме поне 2000! Така,че свободни места ще има най-вероятно след Нова година!
- прокурор
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта